Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik traci moc


jnbielawski
Zarejestrowani

op Witam. Mam problem ze swoim Scenikiem(1,5 ze skrzynią EDC)  Od pewnego czasu silnik na krótki moment traci moc i przyspieszanie praktycznie jest niemożliwe. Po kilku ruchach pedałem przyspieszenia zjawisko zanika i praca silnika wraca do normy. Objawy te występują w czasie zwiększonego zapotrzebowania na moc. Odczuwa się coś takiego jak w silnikach benzynowych "wypadanie zapłonów" albo wyłączenie jednego cylindra. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Sytuacja ta pojawia się na różnych biegach i przy różnych prędkościach (skrzynia redukuje bieg i silnik wchodzi w wyższe obroty(3500 i więcej ) ale czuje się jego słabość. Klip nic nie wykazuje. Brak jakichkolwiek błędów. Filtr oleju wymieniony 20000 km . Potrzebuję pomocy w tym temacie.
Jan

Odpowiedz
wawax
Zarejestrowani

Zabrudzony EGR się blokuje?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Podpiąć i odczytać w czasie jazdy ciśnienie w kolektorze dolotowym mierzone przez MAP-sensor. Czy w ogóle się zmienia i w jakim zakresie ciśnień.
Być może map-sensor jest uszkodzony i pracuje stale z jedna, przypadkową, wartością parametru ciśnienia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op
(24-10-2018, 07:46)ko-ma napisał(a): Podpiąć i odczytać w czasie jazdy ciśnienie w kolektorze dolotowym mierzone przez MAP-sensor. Czy w ogóle się zmienia i w jakim zakresie ciśnień.
Być może map-sensor jest uszkodzony i pracuje stale z jedna, przypadkową, wartością parametru ciśnienia.

Podpinałem  i wygląda na to że czujnik działa bo wartości się zmieniają. A utrata mocy i brak przyspieszania występuje sporadycznie . Podczas jazdy z clipem nie wystąpił ten przypadek i wyświetlane wartości są w granicach przyzwoitości.Ostatni raz zjawisko dało znać o sobie po jeździe na wsteczny. Po włączeniu dźwigni na "D" samochód zaczął się mulić i tak przejechałem z 300 do 400 metrów mulenie ustąpiło i auto pojechało normalnie. Innym razem przy pełnym ładunku bardzo długo przyspieszał po odjęciu gazu wszystko się wyrównało.

Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op
(23-10-2018, 21:03)wawax napisał(a): Zabrudzony EGR się blokuje?

Clip nie widzi błędu.

Odpowiedz
wawax
Zarejestrowani

W poprzednim aucie miałem 1.5dCi i tam tylko odłączenie EGR dawało błąd. Ale może tu jest inaczej, w końcu nowsza generacja.

Odpowiedz
stempel78
Zarejestrowani

Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html

w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,

jak u ciebie ze stanem akumulatora?

Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op
(03-11-2018, 10:34)stempel78 napisał(a): Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html

w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,

jak u ciebie ze stanem akumulatora?

Akumulator jest OK.
Przeczyściłem EGR i jak na razie jest dobrze.

Odpowiedz
sopelek_23
Zarejestrowani

(10-11-2018, 08:06)jnbielawski napisał(a):
(03-11-2018, 10:34)stempel78 napisał(a): Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html

w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,

jak u ciebie ze stanem akumulatora?

Akumulator jest OK.
Przeczyściłem EGR i jak na razie jest dobrze.
Cześć,
w jaki sposób przeczyściłeś EGR?
U siebie mam od niedawna bardzo podobne objawy.

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Wymieniałeś filtr 20tyś km temu!!?
Olej pewnie też ma już 20 tyś przebiegu.
ŁE MATKO!!!

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości