Umieściłem ten temat w ogólnych, gdyż głowice mają podobna budowe, ten szczegół o który pytam wystepuje we wszystkich jaki oglądałem. Zatem dyskusja będzie użyteczna dlawiększego grona czytelników.
W szczególności chodzi mi o model jaki osobiście posiadam, wykonana obserwacja na nim występuje usterka dokonałem obserwacji
Skąd cieknie olej Megane Scenic I 1.9 dti? Co to za kulka, zaślepka kanału olejowego?
Ciekawy fakt jest taki, że olej który wyciekł spod tej kulki jest koloru czystego oleju, a na bagnecie mam "czarny olej". Czy to jest takie dopasowanwe zaślepienia kanału z olejem pod ciśnieniem, że olej się oczyścił? A może to jakieś zastoiny olejowe czystego oleju? Wcześniej zanim umyłem silnik, podejrzewałem że ten olej wydostawał się spod śruby (""szpilki") mocującej głowice, jej łeb jest poniżej tej "kulki", pod zaślepką wielości kapsa spod której nie cieknie olej.
Dołanczam fotografie głowic silnikowych z netu w celu lepszej lokalizacji; Czerwona górna strzałka wskazuje tą "kulke" o którą pytam. Na drugiej fotce widoczne objawy zaolejenia na głowicy, jak na moim silniku przed umyciem. To znaczy zabrudzeniu ponad łbem szpilki, ten olej ściekał na głowice, kolektory blok i rozrusznik na miske olejową, dlatego przypuszczałem że to nieszczelnośc uszczelki pod głowicą. Może występuje jeszcza nieszczlnośc w innym miejscu, może spod łba tej szpikli na którą już ścieka olej... a może jeszcze spod głowicy.
Jak wy to widzicie?
Dołanczam drugą fotke. Dołanczało mi dwie te same.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2025, 17:38 przez szaryscenic.)
silnik F9Q 736, JA0N po lifcie