Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrzynia biegów DP0 - błąd DF049 regulacja ciśnienia


vitia
Zarejestrowani

Nie wiem czy Ci nie za późno ta odpowiedź, ale może ew. komuś innemu się przyda.

Ja diagnozowałem w ten sposób - sprawdziłem najpierw przy którym biegu był największy problem i porównałem z serwisówką, które zawory powinny być wtedy aktywne. Następnie zamieniłem miejscami zawory (wszystkie o jedno miejsce) i sprawdziłem czy problem jest na tym samym biegu czy na innym. Było na innym i porywało się to z zaworami, które akurat na tym innym biegu miały pracować. Btw - nie wszystko pokrywa się z serwisówką, bo jest tam błąd - w mojej ocenie.
Finalnie zawory i tak wymieniłem wszystkie  Lol Ale to sprawdzanie upewniło mnie, że to jest to, co powinienem zrobić. A wymieniłem wszystkie by mieć spokój na dłużej.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

(11-06-2021, 18:19)vitia napisał(a): Ja diagnozowałem w ten sposób - sprawdziłem najpierw przy którym biegu był największy problem i porównałem z serwisówką, które zawory powinny być wtedy aktywne. Następnie zamieniłem miejscami zawory (wszystkie o jedno miejsce) i sprawdziłem czy problem jest na tym samym biegu czy na innym. Było na innym i porywało się to z zaworami, które akurat na tym innym biegu miały pracować. Btw - nie wszystko pokrywa się z serwisówką, bo jest tam błąd - w mojej ocenie.
Finalnie zawory i tak wymieniłem wszystkie  Lol Ale to sprawdzanie upewniło mnie, że to jest to, co powinienem zrobić. A wymieniłem wszystkie by mieć spokój na dłużej.

Z tego co ja wiem, to te 6 elektrozaworów działa na zasadzie włącz - wyłącz, a te dwa główne regulują ciśnienie i to one w 99% przypadków są do wymiany, jeżeli jest problem z szarpaniem (złym ciśnieniem). Te 6 można przemyć w nafcie lub w wanience ultradźwiękowej. Wymieniłem dwa elektrozawory i skrzynia działa płynnie. Dwa lata temu też wymieniłem więc albo to nie są oryginały albo skrzynia ma już dużo opiłków, które uszkadzają elektrozawory. Przebieg około 230k.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

U mnie przemycie nic nie dało, wymiana tak.

Odpowiedz
aaa82
Zarejestrowani

Mam pytanie - scenic II 2006 2.0. Widzę aukcje z zestawem - olej, uszczelka miski, elektrozawory. One są opisane jako "czarna kostka". Jak było u was - czy zmienialiście na tą samą kostkę ?
Czytałem, że czarne są poprawione. Ktoś pisał też, że czarne potrzebują aktualizacji sterownika, żeby działać poprawnie.
Czy operację da się zrobić bez zrzucania zderzaka i chłodnic ?

aukcja https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-s...1749732638
wiem, że filtr jest zabudowany, akurat nie w tym rzecz tutaj. Nie będę kupował filtra, nie mam w planach (jeszcze..) wyciągania skrzyni.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Nic nie zmieniałem w sofcie, choć mam pierwszy rok produkcji.

Nie da się, trzeba zrzucić zderzak, odsunąć chłodnicę. Nie trzeba rozpinać, da się bez spuszczania płynu.

Możesz kupić same elektrozawory, będzie taniej. Uszczelka zazwyczaj jest zdatna do ponownego montażu. Ja zdejmowałem ją z 10x jak nie więcej i nic nie cieknie. Zaoszczędzone pieniądze zainwestuj lepiej w większe opakowanie oleju, o ile nie masz świeżo zmienianego. 20 litrów to minimum na przepłukanie skrzyni. Polecam małą beczkę 20l.

Polecam również wymienić dwa oringi znajdujące się za kasetą. A kasetę btw całej operacji zdemontować i wyczyścić.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości