Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrzynka bezpieczników pod maską w PHII


Fyox
Zarejestrowani

W SII PHII ojca

Ponawiam, mogę się założyć o skrzynkę piwa.

Problem jest z tym plastikiem, który jest od strony blotnika, ale idzie to wyjąć.

Co nie zmienia faktu, że wygodniej jest wyjąć akumulator, to tylko chwilkę zajmuje, a znacznie ułatwia i usprawnia pracę. Ogólnie operacja na ok. 15-20 minut, rozebranie i złożenie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2018, 12:26 przez Fyox.)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Fyox, a jest tam jakaś rozpiska który bezpiecznik od czego?
Wiem, że mam szukać 7,5A.

No i czy obudowa od strony błotnika to jakoś jest mocowana na zatrzaskach, pamiętasz może?

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

U ojca nie było rozpiski natomiast jak je odwrócisz to będę 2x 7.5 A obok siebie to są bezpieczniki od "postojówek". Jeden odpowiada za lewą, drugi za prawą stronę.

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Wieczorem się do tego zabiorę, mam nadzieję, że się uda.
Dam znać :-)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Zadanie wykonane. Tak jak przypuszczałem, spalony bezpiecznik 7,5A.

Co do samego wyjęcia skrzynki z bezpiecznikami, nie ma mowy żeby ją wyjąć w SCII PhII bez wyjmowania akumulatora. Chyba że ktoś już wcześniej wyjmował skrzynkę i coś nie jest do końca zmontowane w całość. Sama skrzynka jest przykręcona od wewnątrz do ściany błotnika. Niestety deszcz zaczął padać i nie dałem rady już robić zdjęć, bo i tak robiłem pod narzutą żeby do środka mi deszcz nie leciał.
Tak w skrócie, żeby się dostać do skrzynki z bezpiecznikami tej w komorze silnika, trzeba:
1) zdjąć mniejszą część osłony od skrznki z bezpiecznikami
2) porozpinać złączki i powyjmować je z mocowań (takich zaczepów do okoła obudowy od akumulatora i obudowy skrzynki od bezpieczników)
3) odpisany klemy i wyjmujemy akumulator
4) odkręcamy podstawę akumulatora (trzy duże śruby torx)
5) przesuwamy całą podstawę akumulatora w stronę silnika (ostrożnie, ale można uzyskać jakieś 15cm, a to wystarcza)
6) moduł z bezpiecznikami ostrożnie wyciągamy, przy czym tę część co jest bardziej widoczna na wierzchu dajemy delikatnie ją w dół, w miejsce pomiędzy obudową skrzynki bezpieczników a akumulatorem, w tym samym momencie tył modułu z bezpiecznikami dejemy do góry. Odchylając delikatnie obudowę od skrzynki bezpieczników (ta co została) można wyjąć moduł. Aha, sam moduł jest w dodatkowej obudowie, przy wyjmowaniu nic mu się nie stanie. Ta dodatkowa obudowa ma po bokach zatrzaski. Wypinamy i mamy moduł na wierzchu.

Ja nie odpianałem żadnych złączy od modułu. Wymieniłem uszkodzony bezpiecznik i wszystko złożyłem w odwrotnej kolejności.


Aha, z ciekawości zadzwoniłem do ASO i zapytałem jak oni to robią.
Powiedzieli, że wyjmują akumulator, a koszt wymiany tego jednego bezpiecznika to 65zł!
Podtrzymuje zdanie, że ten co to zaprojektował musiał być jakiś szalony i wyjątkowo złośliwy.

Oczywiście bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi i całą pomoc! Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2018, 20:10 przez PrzemoSKCE.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Podtrzymuję swoją propozycję bo wg. mnie to jest awykonalne. Tak wygląda wszytko zmontowane:

[Obrazek: 9096f82ab4273b09cac8b28a4c41e5f4.jpg]

a tak rozmonontowane:

[Obrazek: e89bab05838de42e4df8b0a93bc4e601.jpg][Obrazek: b0e1f3e8728abb5c104792bc1a4c0718.jpg]
[Obrazek: d78ad21ee2d39aa85a5cff6384fa52f3.jpg]
[Obrazek: 30628af868c666e36415bf8abca10c95.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2018, 18:14 przez TomaszB.)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Zgadzam się, bez wyjmowania akumulatora i przesunięcia całej podstawy akumulatora jest to nie do wyjęcia.
Z tego co widzę to Ty też wyjąłeś całą podstawkę pod akumulator, no mi się udało bez wyjmowania, ale tylko przesynąłem całość w lewo.

Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki za pomoc chłopaki!

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Tez swego czasu musialem wyjmowac akumulator i podstawe, bo inaczej sie nie dalo. Palca wsadzic miedzy akumulator a skrzynke nie mozna...
Bez wyciagania tego co najwyzej pokrywke mozna odkrecic i sciagnac od skrzynki bezpiecznikow - nic wiecej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  •
Marcin1506
Zarejestrowani

Witaj, kolego bezpiecznik od swiatej postojowych jest pod maska . Odkręć obudowe(bodajże  2 torxy) , na odwroci masz naklejke gdzie jest ten bezpiecznik. Ja ostatnio go wymieniałem bez wyciągnięcia akumulatora.... wystarczą kombinerki  Clapping

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Marcin, skrzynki bezpieczników różnią się między wersjami PhI i PhII. W PhII bezpieczniki są "odwrócone", tzn. cały moduł jest odwrócony. Przez co nie widać bezpieczników po zdjęciu tylko tej jednej połowy obudowy. W PhI wystarczyło zdjąć obudowę i wziąć tak jak piszesz, jakieś dłuższe kombinerki lub szczypczyki i po sprawie.
W PhII trzeba wyjmować akumulator + podstawę, żeby wyjąć na wierzch cały moduł z bezpiecznikami. Dopiero wtedy możesz go obrócić i widzisz bezpieczniki.

Gdzieś wyczytałem że "specjaliści" z Renault stwierdzili, że ułożenie bezpieczników w PhI nie jest dobre bo zbiera się tam wilgoć przez co bezpieczniki i caly moduł pada. Więc w PhII włożyć ten moduł w dodatkową obudowę i obrócili o 180 stopni, że bezpieczniki są do dołu. Ile w tym prawdy nie wiem. Wiem tylko, że teraz dostęp tam jest tragiczny :-)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości