Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Słabe osiągi, brak różnicy po odpięciu przepływomierza 1.9 dCi 102KM Scenic I PHII


vasal
Zarejestrowani

op Heloł. Kupiłem prawie rok temu diesla (chociaż nie chciałem, ale trafił się zadbany Privilege z niezłą historią i przebiegiem prawdopodobnym 150tys.), jakichś porywających osiągów nie miał, ale uznałem, że tak ma być. Spalanie w mieście koło 8, na trasie niewiele mniej przy ok. 120 km/h. Aż wczoraj aplikacją zmierzyłem przyspieszenie - do 100 km/h około 19 sekund... To już mój Fiat 125p był szybszy ;) Poczytałem na forum, EGRem bawiłem się już wcześniej, po wyczyszczeniu wydawało mi się, że odżył, ale może jakieś placebo. Teraz manipulacje i czyszczenie/odpinanie nie robią różnicy.
Próbnie odpiąłem przepływomierz, nie dosyć, że jedzie tak samo, to jeszcze nie wyświetla żadnego błędu. Zaryzykować i kupić jakiś zamiennik?
pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz
Kosciez
Zarejestrowani

A próbowałeś dowiedzieć się czy wyskakują jakieś błędy jak podepniesz samochód pod komputer?

Odpowiedz
siekmol
Zarejestrowani

Zacznij od podpięcia pod kompa i sprawdzeniu błędów a nie od wydawania kasyBiggrin Kasę zawsze zdążysz wydaćBiggrin

Odpowiedz
vasal
Zarejestrowani

op W sumie macie rację, zasugerowałem się, że jak nie świeci kontrolka, to błędów nie ma (żaróweczki są ;) ). Spróbuję, może moim DDT2000 i K-Line się uda, ale muszę mieć chwilkę, bo kabel leży w Espace Biggrin 
Ogólnie momentami DDT2000 nie ogarniam, ale spróbuję. Jak się coś wyświetli, to wrzucę.

pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz
vasal
Zarejestrowani

op Udało mi się takie coś wywołać. Coś tam znalazłem - "thermoplongeur" obsługuje grzałki? Akurat też nie działa ;) Jednak będę musiał kogoś obrytego z Clipem w Poznaniu poszukać. Dzięki za chęci.
Pozdrawiam
Marcin

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2021, 16:10 przez vasal.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Jeśli chodzi tak samo z odpiętym przepływomierzem to do wymiany, ja wymieniałem na używany. Ale czy kupisz sprawny nikt nie wie. Spróbuj kupić i sprawdzić jak nie to oddasz a to nie są drogie rzeczy

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Zepnij wężyki na zaworze regulacji turbiny na krótko i zrób jazdę próbną.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
vasal
Zarejestrowani

op
(04-07-2021, 08:38)krzysztofk napisał(a): Zepnij wężyki na zaworze regulacji turbiny na krótko i zrób jazdę próbną.

I jak będzie dobrze, zawór do wymiany? Chyba zaraz pójdę ;)

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

W tym teście chodzi o sprawdzenie zaworu, dobrze nie będzie bo turbo będzie przeładowywać powiedzmy ok 2500obr.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
vasal
Zarejestrowani

op Rozumiem, że pominięcie zaworu nie rozwiązuje sytuacji. Bardziej chodziło mi o to, że jeśli osiągi wrócą, trafiony jest elektrozawór sterowania turbiną. Na razie zamieniłem miejscami wężyki kierując się schematem, wydaje mi się, że jest lepiej, ale nie miałem czasu go wyjąć i dokładnie sprawdzić wejścia/wyjścia. Będę grzebał dalej i poinformuję o rezultatach.
Pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości