Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Slabo grzeje scenic II 1.9 dci


piotr945
Zarejestrowani

op Witam mam pytanie odnosnie ogrzewania. Scenic 2 2005 climatronic. Leci letnie powietrze jak postoje to troszke cieplejsze ale zaraz sie schladza. Wymienilem termostat bez zmian panel sterowania reauguje na zimne powietrze klima sie zalacza i dziala sila nadmuchu tez normalnie dziala. Nie wiem gdzie szukac przyczyny.?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacząć od przepłukania nagrzewnicy. To najczęstsza przyczyna.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
piotr945
Zarejestrowani

op A moze byc przyczyna ze silniczek w nagrzewnicy nie otwiera klamki z cieplym powietrzem

Klapki

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 21:10 przez piotr945.)

Odpowiedz
piotr945
Zarejestrowani

op Do czefo zmierzam btlem na komp. Bo wtrysk padl ale jeszcze pokazalo awarie sterowania ogrzewaniem (dokladnie nie pamietam bylo to miesiac temu) i domyslam sie ze chodzi o ten silniczek ktory. Steruje tym cieplym powietrzem ( zakladam ze klapka stanela w poprzek i nie chce sie otworzyc) , i nie moge znalesc konkretnej odpowiedzi gdzie jest ten silniczek od nagrzewnicy. Biore jutro wolne .I chcial bym to zrobic przy okazji bede wyciszac przednia sciane w sceniku i czysc kolektor ssacy i egr .

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

silniczki masz za schowkiem i pod szybą

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
piotr945
Zarejestrowani

op Ten pod szyba znaczy sie pod deska ?

Odpowiedz
piotr945
Zarejestrowani

op Ko-ma masz racjie zapchana chlodnica nagrzewnicy wyciaglem ja i przeplukalem pierw ocet potem kwas i na koniec zwykly kret ale zaraz bylo plukane farfocle wylatywaly ze srodka o krecie w srodku zrobila sie jak nowa. Czyscilem jeszcze kolektor ssacy zapierniczony byl mazia w tyg bede skladal.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Żeby Ci jej później nie przeżarło po takich środkach ;)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-12-2018, 14:34)sportway napisał(a): Żeby Ci jej później nie przeżarło po takich środkach ;)

Jest taka zasada: wymienniki ciepła mosiężne - czyścimy środkami o odczynie zasadowym (alkaliczne, np. kret)
Wymienniki ze stopów aluminium : WYŁĄCZNIE środkami o odczynie kwaśnym ( np. kwas cytrynowy).
Szczególnie uważać trzeba płucząc układy o budowie mieszanej, tam lepiej wymontować element, niż ryzykować.
Zwłaszcza stopy aluminium są zagrożone - środki zasadowe bardzo szybko (nawet w ciągu kilku minut) potrafią zniszczyć element nieodwracalnie.
Nie wierzycie - weźcie kawałek blachy aluminiowej i wsadźcie do roztworu kreta. Dla porównania warto przedtem na detal kapnąć kroplę stearyny ze swieczki (zaizolować powierzchnię) .
Po kilkunastu minutach w roztworze (przy znacznym stężeniu) można wyczuć ubytek materiału dotykiem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • adi84
sportway
Zbanowani

Ja wymieniam na nowe. Jest wówczas 100% pewnosci że przeplyw jest pełny. To samo z chlodnicami.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości