Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Sonda a niskie obroty


Binio
Zarejestrowani

Online
op Cześć, 

Scenic 1 ph 2 1.6 16v z 2003 Sportway
Jest instalacja lpg-sprawne wszystko
Kable świece itp.ok
Przepustnice i silniczek ok
Niekiedy-niezależenie od pogody, ale raczej kiedy jest silnik nie do końca rozgrzany-auto ma niższe obroty i przy włączonej klimie potrafi niemal zgasnąć podczas hamowania.
Około 6 miesięcy temu byłem na przeglądzie gazu i mechanik stwierdził że mam uszkodzoną sondę ale w nietypowy sposób. W sensie albo pokazuje dobrze, albo pokazuje nieprawidłowo, w sensie nie jest zepsuta całkiem tylko. 
Niestety nie miałem wtedy możliwości wymienić w/w. 
Teraz mam 
Czy wie ktoś z Was, która sonda odpowiada za obroty? 
Bo z tego co wiem to są dwie

Z góry dziękuję

Odpowiedz
dopelover
Zarejestrowani

Sondy nie odpowiadają za obroty. O obrotach na biegu jałiwym decyduje ECU na podstawie informacji zbieranych z różnych czujników.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Prędzej bym się tu dopatrywał wadliwej pracy nastawnika wolnych obrotów ( silniczek krokowy bądź przepustnica) lub map sensor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
dopelover
Zarejestrowani

Podłącz samochód pod jakiś program diagnostyczny: Clipa lub ddt2000 lub od biedy nawet pod Torque i sprawdź na początek błędy i pracę sond. Jeśli któraś z sond niewłaściwie pracuje to ja wymień, usuń błędy (jeśli są), zrób kilka km na benzynie i sprawdź ponownie. Jeśli znów się pojawia błędy to wklej je tutaj. Sondy lambda są kluczowe dla prawidłowej pracy silnika i w razie awarii powinny być bezzwłocznie wymienione.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 01:20 przez dopelover.)

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Online
op Autko było podłączane i właśnie wtedy mechanik wykrył tą wadę.
Kłopot w tym że auto potrafi kilkaset kilometrów zrobić bez kłopotu a później nagle zaczyna fiksować.
I najczęściej niestety wizyta u mechanika kończy się słowami...tu wszystko jest ok...bo akurat znów sonda działa dobrze 
Myślałem że ktoś z Was wie tak zwyczajnie która sonda jest odpowiedzialna za obroty.
Te wszystkie inne elementy są sprawdzone. Kolektory robione były nawet dwa razy, bo myślałem że 1 mechanik nic nie zrobił

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 06:09 przez Binio.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Żadna sonda nie odpowiada za wysokość obrotów, pierwsza służy do analizy składu spalin, druga do weryfikacji katalizatora. Za reakcje na zmianę obciążenia odpowiada map sensor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Online
op Do tej pory rozumiałem że sonda weryfikuje mieszankę i na tej podstawie dobiera ją i co za tym idzie nastawia obroty.
Przyznam że dwie wypowiedzi Wasze są dość różne.
Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz .
Gdy obroty są niższe a włączoną jest klima, auto przy wrzucania luzu potrafi tak je zredukować że gaśnie. Czuć jakby sprężarka dawała jakiś ogromny opór. Przegląd klimy zrobiony 3 dni temu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 09:46 przez Binio.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Sondy nie podają sygnałów, na podstawie których ECU steruje obrotami silnika. Na podstawie wartości z sond ECU ustawia skład mieszanki dla prawidłowej pracy silnika, co przekłada się na stałą i zadaną prędkość obrotowa silnika. Ale ta jest sterowana przez nastawnik przepustnicy.
Miałem podobnie u siebie: obrotu bardzo niskie, instalacja ustawiona poprawnie i sondy sypiące błędami. Wymieniłem obie i problem ustał. Jeśli Ci zależy na cięciu kosztów, to zacznij od tej przez katalizatorem, tylna daje tylko znać, czy katalizator działa, czy nie.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

Online
op Więc filozof
Potwierdzasz wersję którą przedstawił mi fachowiec od gazu.
I też mi się zdaje że mówił o pierwszej.
Dziękuję za zaangażowanie

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Nie tyle potwierdzam, co przedstawiam swój przypadek. Ja wymieniłem obie. Sondy są liczone na 300.000 km, przy LPG fachowcy mówią, że ten dystans trzeba skrócić o połowę. Mój na gazie przejechał 250 „z górką” i sondy były fabryczne. Po wyjęciu obie były czarne.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości