Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spadek mocy losowe problemy z odpalaniem Czujnik wału korbowego


jarek9-19
Zarejestrowani

op Witam,

Załączam zdjęcia uszkodzonego silnika

Teraz dopiero udało mi się załączyć zdjęcia są słabej jakości ale widać że każdy tłok jest trzaśnięty, oraz wszystkie zawory ssące. Silnik oddaje do ekspertyzy bo faktycznie wygląda to na rozrząd, chyba ze się mylę.

tutaj widać że tłok walił w zawór aż ten się urwał przez co dziura w tłoku, zmiażdżona świeca i wióry w kolektorze,  problemy z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze i losowe problemy z odpalaniem się wyjaśniły, serwis umywa ręce twierdzą że to nie rozrząd na pytania co o tym sądzą dostałem odpowiedź zależy co było wcześniej kura czy jajko...
sprawa oddałem do rzeczoznawcy jak dostanie ekspertyzę będę działał dalej.

a tak wygląda GrandScenic prezentuje się po demontażu silnika...

Załączone pliki

Miniatury
                   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2019, 10:13 przez jarek9-19.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

o ja p......e niezła sieczka ale że aż tłok rozklepał świece to jest nieprawdopodobne.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Działaj prawnie, powodzenia. Myślę, że odzyskasz kasę. Kolo po dwóch latach od kupna wygrał sprawę z wadą ukrytą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2019, 11:26 przez sportway.)

Odpowiedz
jarek9-19
Zarejestrowani

op
(08-04-2019, 09:47)jarek9-19 napisał(a): Witam,

Załączam zdjęcia uszkodzonego silnika

Teraz dopiero udało mi się załączyć zdjęcia są słabej jakości ale widać że każdy tłok jest trzaśnięty, oraz wszystkie zawory ssące. Silnik oddaje do ekspertyzy bo faktycznie wygląda to na rozrząd, chyba ze się mylę.

tutaj widać że tłok walił w zawór aż ten się urwał przez co dziura w tłoku, zmiażdżona świeca i wióry w kolektorze,  problemy z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze i losowe problemy z odpalaniem się wyjaśniły, serwis umywa ręce twierdzą że to nie rozrząd na pytania co o tym sądzą dostałem odpowiedź zależy co było wcześniej kura czy jajko...
sprawa oddałem do rzeczoznawcy jak dostanie ekspertyzę będę działał dalej.

a tak wygląda GrandScenic prezentuje się po demontażu silnika...

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jak kupiłeś samochód czy jak odebrałeś od mechanika to nie było tego słychać? dobrze że świeca maską Ci nie wyszła

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
jarek9-19
Zarejestrowani

op Jak kupowałem chodził bez zarzutu, po wymianie rozrządu były problemy z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze, ale nie było specjalnie nic słychać w każdym bądź razie dla laika nie odczuwalne. Do momentu kiedy padł wtedy strasznie zaczęło nim szarpać ale mimo takiej sieczki jakiegoś wielkiego hałasu nie było. Prawdopodobnie zawory regularnie dostawały od tłoków co widać po silniku, aż w końcu jeden z zaworów poległ na 3 cylindrze.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Masz ten zdemontowany pasek rozrządu? To bardzo ważne, zobacz czy nie ma zerwanych ząbków. Jak długo po wymianie rozrządu jeździłeś?
Wg mnie jakby był źle założony to byś nawet od tych majstrów nie wyjechał. Możliwe, że coś wpadło do kolektora. Świec przypadkiem nie wymieniali wtedy?
"Prawdopodobnie zawory regularnie dostawały od tłoków "
to raczej niemożliwe, po jednym takim obrocie i zderzeniu z zaworami juz byś auta nie odpalił.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2019, 19:16 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Maciek R4
Zarejestrowani

(08-04-2019, 19:16)Lepus napisał(a): Wg mnie jakby był źle założony to byś nawet od tych majstrów nie wyjechał. Możliwe, że coś wpadło do kolektora. Świec przypadkiem nie wymieniali wtedy?
"Prawdopodobnie zawory regularnie dostawały od tłoków "
to raczej niemożliwe, po jednym takim obrocie i zderzeniu z zaworami juz byś auta nie odpalił.

jeżeli to kwestia 1 ząbka to wyjechałby, zresztą - widać na zaworach wytarcia, więc dostawały cały czas i jeden się poddał, i to od niego jest wytłuczona dziura w tłoku - widać dokładnie jak długo po urwaniu jeszcze silnik się kręcił po ilości śladów uderzeń w głowicę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Maciek R4 za ten post post:
  • jarek9-19




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości