Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spadek obrotów


Pocztex4
Zarejestrowani

op Witam. Przy dojeździe do świateł spadają obroty, czasem do tego stopnia że mrygają kontrolki od oleju. Na wolnych obrotach czasem trzęsie budą jak delikatnie dodam i przytrzymam gaz jest ok. Z kompa wyszły dwa błędy czujnik spalania stukowego i filtr z węglem aktywnym (czy to ten sam co zawór odpowietrznia par paliwa) bo na niego wskazał mechanik.

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Odma olejowa to nie filtr.
Filtr z węglem aktywnym stosuje się w filtrach kabinowych, czy gdzieś jeszcze? Katalizator?
Po drugie jak niby komputer miałby wskazać na błąd filtra kabinowego, chyba padł bym ze śmiechu.
Raczej chodzi o katalizator, może być zapchany, zasyfiony.
Ale w pierwszej kolejności przyjrzałbym się silniczkowi krokowemu, jest przy samej przepustnicy jak patrzysz na przepustnicę to po twojej lewej stronie od niej.
Jeżeli nierówno pracje też na postoju to obstawiam właśnie ten element.
Niestety po wymianie (koszt nowego ok. 40zł) trzeba go ZAADOPTOWAĆ tzn. przygotować do odpowiedniej pracy.
I między bajki wsadź gadanie mechaników, jak powie, że trzeba 2-3 razy przełączyć stacyjkę aż pojawią się kontrolki na zegarach i odczekać 30sek. a następnie kluczyk odkręcić do zera, i gotowe. BZDURA TOTALNA
Silniczek krokowy w tych silnikach ustawia się RĘCZNIE ale ostrożnie nic na siłę.
Robiłem 2 razy to wiem. Żadne tam "panie samo się przyuczy"

Teraz kurcze już dokładnie nie pamiętam, ale da się go ręcznie tylko wcisnąć do wewnątrz albo tylko wyciągnąć.
W każdym razie regulujemy tylko w jedną stronę.
A w drugą przystosuje się sam, przekręcając kluczyk.
Na odkręconych w śrubkach silniczka, trzymamy go lekko aby nie wychodził na zewnątrz, a druga osoba na kilka sekund przekręca kluczyk do kontrolek.
Będzie czuć i delikatnie słychać próbę działania tego krokowca
Następnie wyłącza zapłon do zera i czekać kilka sekund, aż znów krokowiec powróci na ustalone miejsce.
Odpalić auto i sprawdzić obroty.
Jak za niskie lub za wysokie, to wyłączyć silnik, wyjąć krokowca, (i teraz nie pamiętam czy da się tylko wyciągnąć ten drążek czy go wcisnąć, ale chyba raczej tylko wcisnąć) delikatnie wyregulować sugerując się (przyżądem) suwmiarką, i zrobić kolejną próbę pracy silnika i obrotów.
Jak jeszcze nie takie a możliwość regulacji się skończyła, to wyjąć krokowca, przekręcić kluczyk, bolec z krokowca mocno się wysunie.
Kluczyk z powrotem na zero, i czekać aż krokowiec się delikatnie ruszy, wtedy można regulować dalej sugerując się wcześniejszymi wymiarami na suwniarce.

Wiem, wiem brzmi to jak czarna magia, ale jest cholernie proste.
Jak miałbyś to w łapach to zaraz by cię oświeciło.
Zasada jest taka, że nic na chama (bolec stawia lekki opór przy regulacji)
I za każdym razem jak przekręcasz stacyjkę w pozycji zapłonu, lub odkręcasz na zero, to dajesz silniczkowi czas na ruch.
Słychać go delikatnie i czuć.
Zrób parę prób z przekręcaniem kluczyka i się przekonasz że się rusza, będziesz wiedzał ile czasu potrzebuje na ruch.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

(30-01-2019, 00:34)Warsztat pod chmurką napisał(a): Filtr z węglem aktywnym stosuje się w filtrach kabinowych, czy gdzieś jeszcze? Katalizator?
w katalizatorze jest platyna, pallad lub rod a nie węgiel aktywowany. Węgiel akt. stosuje się jeszcze w pochłaniaczach par paliwa

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(29-01-2019, 20:43)Pocztex4 napisał(a): filtr z węglem aktywnym (czy to ten sam co zawór odpowietrznia par paliwa) bo na niego wskazał mechanik.
Tak, to ten filtr. Może zawór się nie domyka i trzeba go wyczyścić, lub wymienić. Ja tego nie robiłem i nie pamiętam, żeby na forum taki wątek się pojawił.
(30-01-2019, 00:34)Warsztat pod chmurką napisał(a): Odma olejowa to nie filtr
Przecież on nic o odmie nie pisał.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Sorki, faktycznie moje niedopatrzenie, wyraźnie napisane, PAR PALIWA a nie PAR OLEJU.
Z tąd moje spostrzeżenie

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości