Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Sprzęgło


Crysis
Zarejestrowani

op Z racji , ze moge tutaj skorzystać z podpowiedzi... Mam do Was pytanie. Mechanik dziś mi mówi , że to normalne tak ma być. Gdy silnik jest zimny... W sensie odpalam auto i ruszam , podczas jazdy gdy zmieniam bieg po wciśnięciu sprzęgła jest taki efekt jakbym wciskał sprzęgło z przytrzymanym gazem. Wiecie o co chodzi... Dzieje się tak przy pierwszych 2 km. Pźniej jest już ok. Czy to faktycznie jest normalne ? 
Dopiszę gdyby ktoś jednak nie wiedział o jakim efekcie mówię. 
Po wciśnięciu sprzęgła te obroty nie rosną. Chodzi o efekt wduszenia sprzęgła z tak jak z przytrzymanym gazem. 
Nawet gdy gaz puszcze wcześniej... I po chwili sprzęgło i tak jest taki efekt. Wystraczy mały fragment drogi i wraca do normy.

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Nie do końca rozumiem  Down
ale nic podobnego u mnie nie występuję....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2017, 16:26 przez Gizmo.)

Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Odpalasz auto na zimnym silniku. I ruszasz. 
Zmieniajac biegi. Robisz to instynktownie. Wciskam sprzeglo to jessttaki efekt jakby auto zostawalo na obrotach... Identycznie jak czasami nie puscisz do konca gazu a juz wcisniesz sprzeglo... Jest taki efekt... U mnie zaraz na zimnym jest tak przez kawaleczek drogi. Pozniej jest ok. Ktos rozumie o co biega ?

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Przypuszczałem, że o to chodzi.... Dry

Nic takiego u mnie nie występuje....

Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Czyli coś sie ... Psuje. Tylko co ? Sprzęgło kompletne wynieniane rok temu. Niby dwa kilometry i juz tego nie ma tak jakby potrzebowal troche nagrzania. 
Ktos sie orientuje co moze byc przyczyna ?

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Udostępnij pw

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Nie może udostępnić PW bo nie ma wyklepanej ilości postów. A jeśli chodzi o ten efekt - to ja miałem podobnie jak przesiadłem się z benzyniaka. Kwestia zmiany nawyku, inaczej wysprzęgla się diesla. Jakby wolniej schodzi z obrotów przy szybkiej zmianie biegów.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Miałem taki efekt zawieszania się obrotów - ale (zaznaczam) - w benzyniaku.
Kompleksowo został wymieniony MAP-sensor (zwarty), zablokowany nastawnik biegu jałowego (silniczek krokowy) i wyczyszczona przepustnica.
Dodatkowo podmieniłem czujnik położenia przepustnicy, choć wychodziło, ze jest sprawny.
Czyli standardowe elementy sterowania dawną paliwa.
Do końca nie wiem, co było przyczyną - ale pomogło.
Jeżdżę dci i nie miałem takiego problemu, choć map-sensor już wymieniałem.
Sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

PW, fakt  Whistling

Tylko jakby to był nawyk, To ten efekt miałby cały czas nie przez pierwsze dwa kilometry.... Kwasny

Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Gizmo na Twoje PW mogę napisać ze tak robilem. Auto zachowuje sie normalnie. N moj chlopski rozum wyglada mi to na to... Ze auto potrzebuje z e minut zeby bylo ok. Ak jakby pedal gazu zaraz na zimnym nie wracal z taka szybkoscia... Jak powinien. 
Fakt przesiadam sie z benzyniaka... 
Ale dieslami jezdzilem... Cos takiego mam pierwszy raz...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości