Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stukanie/szorowanie przy przyspieszaniu głównie na 4 i 5 biegu


yaneku
Zarejestrowani

op Witam,
Mój problem jest następujący: gdy przyspieszam, głównie na 4 i 5 biegu słychać regularne stukanie/szorowanie którego częstotliwość przyspiesza wraz z samochodem. Po puszczeniu gazu automatycznie cichnie. Na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem mogę go piłować i nic nie słychać. Zauważyłem też, że zapach spalin jest jakiś dziwny (chyba, koneserem nie jestem). Czy ma ktoś jakiś pomysł? 
Renault Megane Scenic (JA)
1.6 16v (79KW/107KM)
PunkRock86 napisał 28-01-2021, 09:37:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 09:37 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Może sprzęgło się kończy i przepuszcza. Czy stukanie występuje, kiedy samochód porusza się na wolnych obrotach, tzn. po rozpędzeniu wciskasz sprzęgło i co się dzieje?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
itek
Napiszę w skrócie:
Sypie się przekładnia główna mechanizmu różnicowego ( koło talerzowe, wałek atakujący, łożyska).
Świadczy o tym zanik hałasu/stuków po zdjęciu nogi z gazu i podczas jazdy na luzie ( brak wtedy kierunkowego przekazywania momentu napędowego na te elementy).
Dlaczego na 4 i 5 biegu najbardziej bo momenty są największe.
Na początek proponuję spuścić i sprawdzić co jest w oleju SB. A może go już nie ma i ten zapach nie pochodzi z rury wydech a ze SBiegów.
Tak czy owak skrzynia do roboty albo wymiany (kot w worku).

Odpowiedz
yaneku
Zarejestrowani

op
(28-01-2021, 09:23)itek napisał(a): Napiszę w skrócie:
Sypie się przekładnia główna mechanizmu różnicowego ( koło talerzowe, wałek atakujący, łożyska).
Świadczy o tym zanik hałasu/stuków po zdjęciu nogi z gazu i podczas jazdy na luzie ( brak wtedy kierunkowego przekazywania momentu napędowego na te elementy).
Dlaczego na 4 i 5 biegu najbardziej bo momenty są największe.
Na początek proponuję spuścić i sprawdzić co jest w oleju SB. A może go już nie ma i ten zapach nie pochodzi z rury wydech a ze SBiegów.
Tak czy owak skrzynia do roboty albo wymiany (kot w worku).

A można takie coś samemu sprawdzić? Ewentualnie w jaki sposób? Ze względu na stan finansowy, mechanika niestety unikam szerokim łukiem

Odpowiedz
yaneku
Zarejestrowani

op Dopowiem jeszcze że częstotliwość dźwięku nie jest zależna od obrotów. Im większą prędkość tym częstsze szuranie, a zaczyna się około 50km/h
PunkRock86 napisał 28-01-2021, 11:55:
Kolejna prośba o zastosowanie się do regulaminu :


pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 11:55 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
itek
Najpierw spuść olej i zobacz czy są opiłki albo kawałeczki metalu.
Niestety aby uniknąć kosztownych błędów, to temat tylko dla doświadczonego mechanika.
Ja nigdy nie ręczę za swoje zdalne diagnozy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • michaldck
yaneku
Zarejestrowani

op Jutro jak pogoda pozwoli to spróbuję działać i zdam relację. A, i jeżeli cokolwiek ta informacja wniesie, to od momentu kupna wydawało mi się że 5ka jakoś tak luźno i głęboko wchodzi. Drążek zmiany biegów w sensie. Jakoś tak inaczej go czuć niż inne biegi.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Musiałem awaryjnie podjechać autem do sklepu. Kolejna rzecz którą zauważyłem, że przy każdym wydaniu tego dźwięku w międzyczasie czuć delikatne drżenie kierownicy. Dźwięk przy jeździe prosto i na zakrętach jest taki sam.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 15:37 przez yaneku.)

Odpowiedz
yaneku
Zarejestrowani

op Znalazłem coś takiego https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?u...source=app czy to może być to?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
itek
(28-01-2021, 00:16)yaneku napisał(a): regularne stukanie/szorowanie którego częstotliwość przyspiesza wraz z samochodem. Po puszczeniu gazu automatycznie cichnie. Na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem mogę go piłować i nic nie słychać.
Jeśli jest tak jak piszesz to nie stabilizator. On stuka nieregularnie i nie narasta częstotliwość wraz z prędkością. ten przypadek z Oplem to coś innego a opis jest podobny.
Nie katuj się tylko pojedź do jakiegoś dobrego mechanika choćby na wstępną diagnozę a czy naprawiać to zdecydujesz potem.

Odpowiedz
yaneku
Zarejestrowani

op Mechanik dopiero we wtorek będzie dostępny... odkręciłem dzisiaj motyla od wlewu i się trochę ulało, tak że poziom jest, jutro po pracy spróbuję troszkę spuścić żeby zobaczyć czy te opiłki są

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości