yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 00:16
op
Witam,
Mój problem jest następujący: gdy przyspieszam, głównie na 4 i 5 biegu słychać regularne stukanie/szorowanie którego częstotliwość przyspiesza wraz z samochodem. Po puszczeniu gazu automatycznie cichnie. Na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem mogę go piłować i nic nie słychać. Zauważyłem też, że zapach spalin jest jakiś dziwny (chyba, koneserem nie jestem). Czy ma ktoś jakiś pomysł?
Renault Megane Scenic (JA)
1.6 16v (79KW/107KM)
PunkRock86 napisał 28-01-2021, 09:37:
Zgodnie z regulaminem forum :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 09:37 przez PunkRock86.)
•
filozof
5,161
17
1543
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 08:32
Może sprzęgło się kończy i przepuszcza. Czy stukanie występuje, kiedy samochód porusza się na wolnych obrotach, tzn. po rozpędzeniu wciskasz sprzęgło i co się dzieje?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Napiszę w skrócie:
Sypie się przekładnia główna mechanizmu różnicowego ( koło talerzowe, wałek atakujący, łożyska).
Świadczy o tym zanik hałasu/stuków po zdjęciu nogi z gazu i podczas jazdy na luzie ( brak wtedy kierunkowego przekazywania momentu napędowego na te elementy).
Dlaczego na 4 i 5 biegu najbardziej bo momenty są największe.
Na początek proponuję spuścić i sprawdzić co jest w oleju SB. A może go już nie ma i ten zapach nie pochodzi z rury wydech a ze SBiegów.
Tak czy owak skrzynia do roboty albo wymiany (kot w worku).
•
yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 10:42
op
(28-01-2021, 09:23)itek napisał(a): Napiszę w skrócie:
Sypie się przekładnia główna mechanizmu różnicowego ( koło talerzowe, wałek atakujący, łożyska).
Świadczy o tym zanik hałasu/stuków po zdjęciu nogi z gazu i podczas jazdy na luzie ( brak wtedy kierunkowego przekazywania momentu napędowego na te elementy).
Dlaczego na 4 i 5 biegu najbardziej bo momenty są największe.
Na początek proponuję spuścić i sprawdzić co jest w oleju SB. A może go już nie ma i ten zapach nie pochodzi z rury wydech a ze SBiegów.
Tak czy owak skrzynia do roboty albo wymiany (kot w worku).
A można takie coś samemu sprawdzić? Ewentualnie w jaki sposób? Ze względu na stan finansowy, mechanika niestety unikam szerokim łukiem
•
yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 11:53
op
Dopowiem jeszcze że częstotliwość dźwięku nie jest zależna od obrotów. Im większą prędkość tym częstsze szuranie, a zaczyna się około 50km/h
PunkRock86 napisał 28-01-2021, 11:55:
Kolejna prośba o zastosowanie się do regulaminu :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 11:55 przez PunkRock86.)
•
Najpierw spuść olej i zobacz czy są opiłki albo kawałeczki metalu.
Niestety aby uniknąć kosztownych błędów, to temat tylko dla doświadczonego mechanika.
Ja nigdy nie ręczę za swoje zdalne diagnozy.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to itek for this post
• michaldck
yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 15:03
op
Jutro jak pogoda pozwoli to spróbuję działać i zdam relację. A, i jeżeli cokolwiek ta informacja wniesie, to od momentu kupna wydawało mi się że 5ka jakoś tak luźno i głęboko wchodzi. Drążek zmiany biegów w sensie. Jakoś tak inaczej go czuć niż inne biegi.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Musiałem awaryjnie podjechać autem do sklepu. Kolejna rzecz którą zauważyłem, że przy każdym wydaniu tego dźwięku w międzyczasie czuć delikatne drżenie kierownicy. Dźwięk przy jeździe prosto i na zakrętach jest taki sam.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2021, 15:37 przez yaneku.)
•
yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 28-01-2021, 17:37
op
Znalazłem coś takiego https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?u...source=app czy to może być to?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
•
(28-01-2021, 00:16)yaneku napisał(a): regularne stukanie/szorowanie którego częstotliwość przyspiesza wraz z samochodem. Po puszczeniu gazu automatycznie cichnie. Na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem mogę go piłować i nic nie słychać. Jeśli jest tak jak piszesz to nie stabilizator. On stuka nieregularnie i nie narasta częstotliwość wraz z prędkością. ten przypadek z Oplem to coś innego a opis jest podobny.
Nie katuj się tylko pojedź do jakiegoś dobrego mechanika choćby na wstępną diagnozę a czy naprawiać to zdecydujesz potem.
•
yaneku
8
0
0
0
SC I ph I
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Złotów
yaneku
Zarejestrowani
— 30-01-2021, 12:20
op
Mechanik dopiero we wtorek będzie dostępny... odkręciłem dzisiaj motyla od wlewu i się trochę ulało, tak że poziom jest, jutro po pracy spróbuję troszkę spuścić żeby zobaczyć czy te opiłki są
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
•
|