Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stuki w okolicy koła


rogerek20
Zarejestrowani

op Hejka

historia ciekawa, podczas jazdy z małą prędkością po nierównościach słychać głośne metaliczne stuki, byłem na diagnostyce, Pan na szarpakach powiedział że wszystko ładnie wygląda i można śmigać, poleciałem do Chorwacji i z powrotem (3449 km) a stuka chyba coraz głośniej,jazda taka sobie bo powyżej 110 km/h bicie na kierownicy bardzo solidne, chwile myślałem że źle mi wyważyli koła bo robiłem przed wyjazdem, ale może to ma z tymi hałasami związek?? moja myśl to łącznik stabilizatora, może ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2020, 17:39 przez rogerek20.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi rogerek20 za ten post post:
  • Daniel Rachwał
Lepus
Zarejestrowani

Auto na podnośnik i łomikiem posprawdzać. Szarpaki nie wszystko pokażą... Przy okazji sprawdzisz półosie i łożyska kół.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zobacz czy w potrzybiu Ci nic nie lata, albo sprężyna w kielichu kawałek ułamany się tlucze

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
rogerek20
Zarejestrowani

op hej, byłem na szarpakach, byłem w serwisie i nic, dziś pooglądałem wszystko i znalazłem luźną śrubę, przedstawiam foto, jak dla mnie łączenie nadwozia z podwoziem, śruba ma uszkodzony gwint, przy próbie dokręcenia jest opór i później przeskakuje, podejrzewam że to jest powód stuków, rezonuję po całej podłodze pod nogami kierowcy. Miał ktoś taki przypadek w scenicu??

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

No to nieźle. Wykręcałeś tą śrubę żeby zobaczyć w jakim stanie jest gwint? Może tylko tą śrubę trzeba wymienić.

Odpowiedz
rogerek20
Zarejestrowani

op Jak na zdjęciach wyżej,powodem była zerwana śruba - mocowanie sanek i to tłukło na dziurach, na warsztacie wymienili, teraz już brak stuków na nierównościach, temat do zamknięcia, dzięki za pomoc i sugestie. Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi rogerek20 za ten post post:
  • Daniel Rachwał
ko-ma
Zarejestrowani

(22-08-2020, 11:42)rogerek20 napisał(a): Jak na zdjęciach wyżej,powodem była zerwana śruba - mocowanie sanek i to tłukło na dziurach, na warsztacie wymienili, teraz już brak stuków na nierównościach.

Klasyka, choć głównie w ScII.
Zazwyczaj objaw występuje w samochodach, w których stosunkowo niedawno demontowano skrzynię biegów (choćby celem wymiany sprzęgła).
Mechanicy idą nieco "na skróty", a luźne śruby sanek to efekt ich starań (starań, aby się nie narobić).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Daniel Rachwał
filozof
Zarejestrowani

@ ko-ma masz na myśli, że nie dokręcają, czy nie odkręcają do wyciągnięcia skrzyni i dlatego się rewie?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości