Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Syczenie podczas hamowania


Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas hamowania na zewnątrz słychać syczenie. Hamulec za pierwszym naciśnięciem jest miękki za drugim i kolejnym coraz twardszy. Byłem u mechanika odpowietrzyć hamulce. Problem nie ustał a mechanik stwierdził, że kończy się serwo. ma rację ?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Może mieć rację.
Ja miałem podobny objaw, ale znalazłem w jednym zacisku delikatny wyciek. Wymiana gumek w zacisku pomogła.

obliczanie na lukkakatorze

Thumbup
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Serwo. Nie kończy się, tylko już się skończyło.
Nie ma co zwlekać, może się skończyć nieciekawie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Arthuro Arthuro
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op A kojarzycie czy serwo w wersji 1,9 dCi przykręcane jest 2 śrubami czy 4 do grodzi ? I czy zbiorniczek z płynem mogę normalnie podmienić bez odkręcania węży ? Chce sam to zrobić - da rade pod blokiem ?

Odpowiedz
Przemysław Prokop
Zarejestrowani

Gdyby rozszczelniony był zacisk , zauważył byś .nie mam wątpliwości co do uszkodzenia serwa. Serwo montowane jest na 4 śruby ( z reguły , zajrzyj pod deskę rozdzielczą ). Z pompy musisz odkręcić przewody , gdyż są one sztywne a nie chcemy narobić bigosu i ich połamać . Musiałbyś pompę ściągnąć maksymalnie do dołu bo serwo wychodzi z popychaczem padału hamulca a to jest dość duży dystans , więc się nie zmieścisz . Później odpowietrzanie hamulców . Pod blokiem można to zrobić . Tylko musisz być zawzięty Aha naszykuj sobie dużo wody by zmyć płyn hamulcowy z elementów pojazdu.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 09:09 przez Przemysław Prokop.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemysław Prokop za ten post post:
  • Arthuro Arthuro
haszczurur
Zarejestrowani

Serwo w SC II montowane jest na dwie śruby a pompka przykręcona do serwa jest też na dwie nakrętki.
Przewody od zbiornika trzeba odkręcić i wyciągnąć z niego płyn.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Do tego dochodzi komplikacja serwa są 2 rodzaje produkowane przez bosch i trw ale to najmniejszy problem. Problem jest z dostępnością nowych serwis krzyczy jak za zboże a w katalogach niby nie występują zamienniki choć wiem ze trw je robi(koszt ok 550zl). Najłatwiej kupić używane koszt nie wielki, pomimo zgodności nr występują 2 długości trzpienia a to już loteria. Przerabiałem to u siebie trzpień trzeba było przekładać. Mam serwo trw bosch występuje niewiele.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Arthuro Arthuro
haszczurur
Zarejestrowani

Jak ktoś potrzebuje to mam do sprzedania serwo TRW i pompę hamulcową. Wszystko mechanicznie jak i wizualnie w stanie idealnym.

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Byłem na przeglądzie hamulce sprawne. Zastanawiam się czy ma to związek bo problem zauważyłem po naprawie turbiny. Takie głośne syczenie gdy naciskam hamulec, ale tylko podczas jazdy. Jak samochód stoi i naciskam pedał hamulca to nie syczy. Czy przy demontażu i montażu mógł mechanik czegoś nie podłączyć ?. Syczenie tylko gdy jadę, na postoju nie ma tego.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości