Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Szarpniecie po puszczeniu gazu i wskaznik temperatury silnika


maciej1486
Zarejestrowani

op Witajcie jako ze ostatnio kulam sie czarnym to zauwazylem chyba dwa problemy.
1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki? U mnie w 1.9 jest 5 a tu w 1.5 pokazuje 4. Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie?
2. W czasie jazdy tak do 70km/h po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie auto jezdzi normalnie nie dlawi sie ma moc jak na 1.5. Od czego zaczac? Takie objawy moga byc od filtra paliwa? Jezeli chodzi o tankowanie to tylko stacje orlen.

Jakies pomysly sceniomaniacy?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

maciej1486 napisał(a):1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki?
5
maciej1486 napisał(a):Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie?
Zapewne chłodnica i termostat
maciej1486 napisał(a):po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie
komputer odcina wtryski i auto nie spala paliwa, ale z jakiś obrotów to jest tak bardzo odczuwalne?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op
(19-08-2015, 18:44)Mati napisał(a):
maciej1486 napisał(a):1 Czy po rozgrzaniu silnika wskaznik temp powinien pokazac 5 czy 4 pelne kafelki?
5
maciej1486 napisał(a):Zaczac od czujnika temp ? Sa dwa jeden na komp a drugi na wskaznik wewnatrz auta? Jezeli tak to gdzie?
Zapewne chłodnica i termostat
maciej1486 napisał(a):po szybkim puszczeniu gazu mija 1-2s i czuc takie szarpniecie
komputer odcina wtryski i auto nie spala paliwa, ale z jakiś obrotów to jest tak bardzo odczuwalne?
Czyli kazdy scenic z obojetnie jakim silnikiem musi miec 5 kresek?


Szarpanie wystepuje przewaznie tak do 2500tys bo wyzej nie sprawdzalem

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Szarpnięcie: normalne przy niskich obrotach,
Przy wysokich - to może być objaw nieszczelności lub uszkodzenia MAP-sensora.
Przydał by się test i odczyt live parametrów jego pracy w funkcji prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ja u siebie robiłem test, choć raczej dla zabawy). Ważne, żeby napięcie sterujące się zmieniało, najlepiej płynnie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

maciej1486 napisał(a):Czyli kazdy scenic z obojetnie jakim silnikiem musi miec 5 kresek?
czy każdy samochód powinien mieć odpowiednią temperaturę do pracy?

Teoretycznie Maćku tak, ale powiedzmy znajdziesz termostat który otwiera się przy ok 88-89st a znajdziesz taki który otwiera się przy 82st

taka różnica to może nie być różnicy, jak będziesz miał możliwość podłączenia pod komp to zobacz ile wtedy na 4 kreskach komp pokazuje temperatury. Na zimnym z rana jak będziesz jechać i temp silnika będzie na np 3 kresce zatrzymaj się i sprawdź górny wąż od chłodnicy, znaczy ręką dotknij jaką ma temp mniej więcej

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
U mnie jest 5 kresek...
Poziom 4 kresek może (ale nie musi) być objawem uszkodzenia termostatu.
Równie dobrze może to być wada czujnika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op
(19-08-2015, 18:55)ko-ma napisał(a): Szarpnięcie: normalne przy niskich obrotach,
Przy wysokich - to może być objaw nieszczelności lub uszkodzenia MAP-sensora.
Przydał by się test i odczyt live parametrów jego pracy w funkcji prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ja u siebie robiłem test, choć raczej dla zabawy). Ważne, żeby napięcie sterujące się zmieniało, najlepiej płynnie.

Nie ma to nic wspólnego z szarpaniem na za niskich obrotach. Jest to tak puszczam gaz mijają 2s i szarpnie całym autem jakby ktoś na holu mnie pociągnął lecz jest to delikatne bardzo.

Ok w takim razie spróbuję się podłączyć pod clipa. Co do pytań o kreski chodziło mi po prostu o to czy w scenicu po lifcie czasami nie jest inaczej niż przed ze po lifcie 4 kreski to to samo co przed liftem 5Biggrin

Jutro sprawdzę węże i potem zostaje mi clip

Odpowiedz
Chayan
Zarejestrowani

Ja mam 1.5 i tylko na długich dystansach pokazuje mi 5 kresek. Ostatnio na upałach, też było pięć. Jak się kręcę po miejscu, zawsze mam cztery kreski. Odkąd mam samochód, cały czas tak mam i nie szukam w tym problemu. Silnik pracuje jak należy i przelatałem tak już blisko 20kkm. Może w zimie wyjdzie szydło z worka. Nie wiem. Czas zweryfikuje wszystko.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Takie pytanie techniczne: jeden problem = jeden wątek?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jeśli chodzi o to szarpanie ze tak zapytam wszystkie 4 opony masz jednakowe? Kolega kiedyś tak miał i okazało się ze wina różnych opon efekt taki powodowała kontrola trakcji z powodu różnych prędkości obrotowych kół. Wymiary opon były identyczne inny producent i była różnica w obwodzie koła.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości