Szum, ocieranie przy hamowaniu


bero0404
Zarejestrowani

Witam. Mój Scenic 2001r 1.6 16v, od kilku dni zauważyłem że po postoju gdy ruszam i hamuje po raz pierwszy oraz drugi słychać takie głośne ocieranie, szum, jakby kończyły się klocki lecz później to zanika. Słychać na początku co w późniejszej trasie ginie. Jakby po postoju tarcze i klocki docierały sie, jakby z jakiegoś brudu lecz jak patrzyłem to są czyste brak rdzy, tarcze grube i brak tzw progu przy krawędzi tarczy. Sądziłem że klocki się kncza ale to by było słychać non stop przy hamowaniu a nie tylko przy pierwszym po ruszeniu i później już normalnie. Dodam że jak go kupiłem 4 miesiące temu to strasznie piszczaly klocki przy hamowaniu, teraz rzadko ale zdarzy się że zapiszczy cicho. Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy i cóż to się może dziac, czy przesadzam i robię z igły widły. Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2016, 23:19 przez bero0404.)

Odpowiedz
Mati
Moderatorzy

(09-12-2016, 23:17)bero0404 napisał(a): , od kilku dni zauważyłem że po postoju gdy ruszam i hamuje po raz pierwszy oraz drugi słychać takie głośne ocieranie, szum, jakby kończyły się klocki lecz później to zanika.
zobacz jakie masz tarcze zanim zaczniesz jechać, a jakie są jak przestają szurać,
obstawiam że na tarczy tworzy się rdzawy nalot który znika niemalże od razu podczas hamowania

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja mam u siebie podobnie. Po nocy gdy cofam i hamuje tarcze szoruja i piszcza, ale tylko tylne. Po chwili jest ok. Wystepuje to w aktualnej porze pogodowej bo latem tego nie bylo. Podejrzewam ze to ten rdzawy nalot na tarczy choc po Swietach wymienie klocki mimo ze te sa grube i rozruszam zaciski.

Odpowiedz
bero0404
Zarejestrowani

Czyli nic powaznego, nie potrzebujace jakiejś koniecznej wymiany. Popatrze, co i jak tam się dzieje. Dzięki za szybkie odpowiedzi

Odpowiedz
Mati
Moderatorzy

miałem taki tarcze w SI że po 4 dniach postoju wyglądały jakby na szrocie stały, w momencie się robiły żółto-rude Biggrin
warto jedynie spoglądnąć na to ze strony mechanicznej czy zacisk, prowadnice zacisku są ok, w SI raz na rok musiałem rozbierać i czyścić Biggrin

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Online
Tak jak Mati radzi, sprawdzić zaciski, mają się swobodnie ruszać. Objaw podobny do Twojego miałem, jak były hamulce zapowietrzone, ale to w innym aucie.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości