Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Temperatura pracy silnika


Mati
Zarejestrowani

(24-12-2016, 10:16)19dave88 napisał(a): , odpaliłem i wentylator chodził, natomiast miałem włączoną klime...
przy klimie chodzi wentylator
(24-12-2016, 10:16)19dave88 napisał(a): Wyłączyłem klime, wyłączył się wentylator.
więc jest ok
(24-12-2016, 10:16)19dave88 napisał(a): , zobaczymy czy jak silnik osiągnie 6-7 kreskę to czy pracuje wentylator...
już chyba przed 6 kreską powinien się włączyć w połowie między 5 a 6 zakładając że czujnik na termostacie nie oszukuje. (przykład masz 7 kreskę, chłodnica zimna, wentylator nie działa...? i co? albo zacięty termostat, albo uszkodzony czujnik na termostacie a auto ma dopiero w rzeczywistości 85st i jeszcze się termostat nie otworzył)

jeśli wcześniej na clipie miałeś ok 80st przy 5 kresce to prawie jest ok, tylko często termostat otwiera się powyżej 90st. co by w twoim przypadku dawało jakąś 6 kreskę na wskaźniku (1kreska to ok 10st) i wtedy jeszcze wentylator nie będzie pracował a dopiero otworzy się termostat i chłodnica powinna być ciepła.
jak osiągniesz większą temp na zegarach tak jak piszesz 6-7 kreska to sprawdź czy chłodnica jest ciepła, jeśli nie to termostat jest zamknięty i przez to auto się przegrzewa.
chyba że walnięty masz czujnik, to już inna sprawa ale w Twoim przypadku proponowałbym wymienić termostat razem z nowym czujnikiem i mieć pewność że to jest OK
Jeśli masz do pokonania trasę i będzie się za bardzo auto grzać włącz ogrzewanie na max + wentylator na wyższe obroty by zabierać ciepło z silnika.
Pierw powinien się otworzyć termostat, później dopiero włączyć wentylator

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2016, 12:13 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
19dave88
Zarejestrowani

op na trasie między 5 a 6 kreska. po trasie chłodnica ciepła wąż Górny ciepły, dolny chłodny.  wcześniej przy 7 kresce wentylator nie chodził...  podejrzewam że jednak czujnik padnięty i daje głupie wartości bo  wątpię by po paru km miał już 80 c...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(24-12-2016, 17:53)19dave88 napisał(a):  wątpię by po paru km miał już 80 c...
1.9 dci posiadały grzałki nurnikowe w układzie chłodzenia aby dogrzewać płyn chłodniczy,
a paru km to znaczy ile?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
19dave88
Zarejestrowani

op 4-5 km. a z nawiewow chłodne powietrze leciało...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

a dziś leciało ciepłe?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
19dave88
Zarejestrowani

op Potem już ciepłe i nawet gorące

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości