Tempomat sie wyłącza
ja bym zaczął od wymiany czujnika, chyba jest jeszcze w clipie możliwość sprawdzenia czy działa prawidłowo, @ siwusek216 w clipie można to podejrzeć?
tempomat wyłącza się nawet poprzez muśniecie pedału hamulca, sprawdź jeszcze czy aby czujnik dobrze jest obsadzony i się nie wypiął z swojego miejsca (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2021, 22:25 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (31-10-2021, 22:06)Mati napisał(a):(31-10-2021, 22:03)shakar napisał(a): Czyli po odpięciu kostki od czujnikawymiana czujnika przy pedale Już wiem, że ten czujnik "działa" w obu pozycjach (zwolniony i wciśnięty) więc zdjęcie kostki nic nie daje : Założyłem dzisiaj nowy czujnik i bez zmian Dodatkowo to co zaobserwowałem (na starym i nowym czujniku też) - po załączeniu tempomatu(kontrolka się świeci i nie zadaję prędkości) każde naciśnięcie pedału gazu wyrzuca tempomat(gaśnie kontrolka) po zwolnieniu pedału gazu kontrolka pojawia się z powrotem. Zdarza się jednak czasem, że tempomat się nie załączy nawet przy zwolnionym pedale gazu Ma ktoś może namiar na dobrego mechanika z moich okolic najlepiej z CLIP-em? Multi-diag pokazał uwalenie obu ścieżek na pedale gazu -P0225 i P2120 - ino nie wiem na ile jest wiarygodna diagnoza (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2021, 12:23 przez shakar.)
Na początku pisałeś ze pedał nowy/sprawdzony wiec wskazanie było na czujnik. Uszkodzenie ścieżek pedału tez może powodować takie objawy jak i jakikolwiek błąd który pojawia się na moment.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (06-11-2021, 12:41)siwusek216 napisał(a): Na początku pisałeś ze pedał nowy/sprawdzony wiec wskazanie było na czujnik. Uszkodzenie ścieżek pedału tez może powodować takie objawy jak i jakikolwiek błąd który pojawia się na moment. Wiem o tym i spoko(sprawdzona była rezystancja w stanie spoczynku a sam pedał wygląda jak nówka, samochód mam od miesiąca), jak pisałem pierwszy post miałem tylko diagnozę z ELM_a na Torque, teraz już wiem trochę więcej . Jak widzę jesteś z Mysłowic, masz może namiary na dobrego mechanika od renówek i wyposażonego w CLIP_a ? Wie koś może, czy można zdiagnozować sam pedał (potencjometr) bez montażu w samochodzie? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2021, 09:26 przez shakar.)
Tylko komputerem. Sprawdzasz zmiany wychylenia pedału w zależności od jego wciskania.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo (07-11-2021, 09:32)krzysztofk napisał(a): Tylko komputerem. Sprawdzasz zmiany wychylenia pedału w zależności od jego wciskania. Oki to wiem ale...., jak pytałem bez montażu w samochodzie czyli czy istnieje opcja podłączenia samego pedału pod kompa. A jak w samochodzie, to czy te błędy pomiaru w zależności od wychylenia mogą być spowodowane zakłóceniem przepływu np. na kostkach itp. ? (07-11-2021, 09:26)shakar napisał(a):(06-11-2021, 12:41)siwusek216 napisał(a): Na początku pisałeś ze pedał nowy/sprawdzony wiec wskazanie było na czujnik. Uszkodzenie ścieżek pedału tez może powodować takie objawy jak i jakikolwiek błąd który pojawia się na moment. Nie mam dobrego mechanika od renówek ale mam clip. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości