Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Termostat czy czujnik temperatury


lalunia37
Zarejestrowani

op Witam, ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy rzadko kiedy na wyświetlaczu pokazują się 3-4 kreski od temperatury płynu. Mimo to przełącza się na LPG więc te 35 stopni osiąga. Faktycznie wygląda to tak ze raz na jakiś czas podskoczy sobie do 3-4 kresek a później ni z tego ni z owego spada znowu do jednej czy dwóch. Nie zauważyłem też zależności kiedy to się dzieje. Większego spalania też nie zauważyłem. Zastanawiam się czy winny będzie czujnik temperatury czy może termostat. Może ktoś już kiedyś się spotkał się z czymś takim? Za wszelkie sugestie z góry dziękuję

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

W mojej opinii jest OK. Jak termostat otwiera drugi obieg to temp. silnika spada.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2017, 11:12 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op I ta temperatura jest na tak niskim poziomie przez powiedzmy pół godziny-godzinę jazdy?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Rozumiem że stan płynu chłodniczego sprawdziłeś ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Miałem raz taką historię - przyczyną był niedokładnie odpowietrzony (i zapowietrzający się) układ chłodzenia.
W efekcie okazało się, że ma mpełny zbiornik wyrównawczy i pustawą chłodnicę, w głowicy sahara.
Silnik na progu zagotowania a czujnik spadał.
Inna rzecz, że po przegrzaniu para w głowicy spowodowała zmiany wskazań wskaźnika temperatury od pierwszej kieski do maksimum - i z powrotem (płynnie, zmiana w tym zakresie w czasie ok. minuty).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(11-04-2017, 12:21)ko-ma napisał(a): Miałem raz taką historię - przyczyną był niedokładnie odpowietrzony (i zapowietrzający się) układ chłodzenia.
W efekcie okazało się, że ma mpełny zbiornik wyrównawczy i pustawą chłodnicę, w głowicy sahara.
Silnik na progu zagotowania a czujnik spadał.
Inna rzecz, że po przegrzaniu para w głowicy spowodowała zmiany wskazań wskaźnika temperatury od pierwszej kieski do maksimum - i z powrotem (płynnie, zmiana w tym zakresie w czasie ok. minuty).

Właśnie do tego zmierzałem. Odpowietrzenie układu chłodzenia, potem sprawdzenie termostatu i czujnika na nim Biggrin

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op Poziom płynu ok, spróbuje w pierwszej kolejności odpowietrzyć.

Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op poziom płynu prawidłowy, układ nie był zapowietrzony (nie wiem nawet z jakiego powodu mógłby złapać powietrze-nic nie było przy nim robione). Zacząć wymianę od czujnika czy termostatu? Czy obie rzeczy od razu za jedna robota i spuszczaniem płynu chłodniczego?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Sprawdź po przejechaniu kilku km jak się temp podniesie z minimalnej. Dotknij chłodnicy, jeśli ciepła termostat otwarty i do wymiany..

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2017, 02:21 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op a jeśli zimna to czujnik?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości