Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Trykanie


Trodor
Zarejestrowani

Zaworek systemu evap bardzo łatwo sprawdzić, bo jest łatwy dostęp.

Na całkiem zimnym silniku ma nie cykac, i ma być wtedy zamknięty.

Również po wypieciu z auta ma być zamknięty. Sygnał otwiera go. Można sprawdzić czy np węże są szczelne, przez rozpiecie wezyka pomiędzy pochłaniaczem a zaworkiem i przyłożenie palca na rozgrzanym silniku podczas pracy.

Powinien zacząć cykac chyba w okolicy 40stopni ale co auto to różnie bywa. Steruje tym komputer na podstawie temperatury płynu chłodzącego.

Koszt takiego zaworku nowego to około 50-60zl do Audi, VW, Seat. Tutaj chyba też jest tego typu ale głowy nie dam. Można adaptowac zupełnie inne zaworki tego typu, ale jedyne co musi się zgadzać to stan normalnie zamknięty (typ NC - Normally Closed) i mniej więcej żeby był podobny opór cewki.

Nie zgodzę się jednak że tylko wymiana pomoże. Ja bym spróbował wyczyścić bardzo dokładnie preparatem do gaznikow, idealnie wysuszyć i ewentualnie w celu wyciszenia prysnac odrobinę środka typu Penetrus - świetnie wypiera wodę, obce smary i zostawia mikro warstwę smarujaca, neutralną elektrycznie.

Nic to nie kosztuje a może warto spróbować. Ewentualny koszt preparatów na pewno się zwróci bo oba środki przynajmniej u mnie są w cyklicznym użyciu ;-)


_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości