Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Tykanie w tylnym zacisku - ręczny elektryczny


Przemek7
Zarejestrowani

op Tykanie co pół sekundy, po kilkunastu minutach od wyłączenia silnika, słyszalne z odległości kilku metrów. Tylne prawe koło. Jakieś sugestie?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czy na pewno ręczny?
Jeśli tak - to czy zaciągnięty, czy zwolniony?
Tam nie ma co cykać miarowo.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

op
(02-12-2018, 19:10)ko-ma napisał(a): Czy na pewno ręczny?
Jeśli tak - to czy zaciągnięty, czy zwolniony?
Tam nie ma co cykać miarowo.

tykanie na zaciągniętym.

(02-12-2018, 19:10)ko-ma napisał(a): Czy na pewno ręczny?
Jeśli tak - to czy zaciągnięty, czy zwolniony?
Tam nie ma co cykać miarowo.

tykanie na zaciągniętym, po włożeniu karty komunikat "Bremse fehler"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2018, 19:17 przez Przemek7.)

Odpowiedz
anusia149
Zarejestrowani

U mnie też się zdarza od czasu do czasu takie tykanie, i dochodzi z ręcznego, to napewno

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Grand czy krótki? W grandzie może to być coś związanego z hamulcem EPB, gdzie dwie linki idą bezpośrednio do modułu hamulca.
W krótkim nie ma chyba takiej możliwości... bo linki idą do przekładni linek na belce, wiec gdyby była to jakaś usterka epb byłby pewnie problem w obu kołach.

Przyznam że objaw dziwny.
Jedyne co mogę wymyślić w tej chwili to ze to Grand, i ma uszkodzony czujnik naciągu jednej linki. Ale z tego co wiem jest tam tylko jeden dla całego mechanizmu dla obu kół.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to zejść pod spód i obadac cały układ organoleptycznie. Możesz też spróbować spuścić naciąg linek z bagażnika, później zaciągnąć kilka razy i odpuścić pod rząd w trybie serwisowego zapłonu (bieg 1+hamulec+start)

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

op
(03-12-2018, 01:41)Trodor napisał(a): Grand czy krótki? W grandzie może to być coś związanego z hamulcem EPB, gdzie dwie linki idą bezpośrednio do modułu hamulca.
W krótkim nie ma chyba takiej możliwości... bo linki idą do przekładni linek na belce, wiec gdyby była to jakaś usterka epb byłby pewnie problem w obu kołach.

Przyznam że objaw dziwny.
Jedyne co mogę wymyślić w tej chwili to ze to Grand, i ma uszkodzony czujnik naciągu jednej linki. Ale z tego co wiem jest tam tylko jeden dla całego mechanizmu dla obu kół.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to zejść pod spód i obadac cały układ organoleptycznie. Możesz też spróbować spuścić naciąg linek z bagażnika, później zaciągnąć kilka razy i odpuścić pod rząd w trybie serwisowego zapłonu (bieg 1+hamulec+start)

#Wytapatalkowane

Krótki. Zastanawiam się czy może jedna z linek jest (lekko0 zatarta w pancerzu a klika tylko jedyna sprawna strona. Zapewne szwankuje elektronika. Czy zamakające i śniedziejące kostki pod fotelem kierowcy to również wiązka hamulca postojowego? Przygotowuję się do wejścia pod auto, wolałbym już bagażem teorii ;)

Tryb serwisowy zapłonu dla wersji z automatyczną skrzynią?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2018, 02:16 przez Przemek7.)

Odpowiedz
anusia149
Zarejestrowani

U mnie też krótki. Zobaczymy ale też mi się wydaje że to elektronika. Na kompie wyskoczył błąd z dodatkowym zaciągnięcie hamulca

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości