krzysztofk
2,530
13
955
752
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Zedrzeć do blachy,ale nie używać do tego szlifierki tylko szczotkę drucianą na wiertarkę.Szlifierką przegrzejesz blachę.Potem można dać cortanin,ale jak będziesz robił szczotką to raczej nie ma potrzeby,bo szczotka wybiera wszystko do zera.Potem epoksyd,szpachla,farba podkładowa akrylowa,baza i kolor.
Można to zrobić w domowych warunkach,bo przecież te wszystkie materiały teraz można kupić w sprayu.Dla kogoś kto nie robi tego na co dzień spayem zawsze łatwiej jest zcieniować.Tylko trzeba pamiętać że bezbarwnym zawsze wyciągamy parę centymetrów więcej niż jest położona baza.Po kilku dniach można polerować przejścia.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
bodo
915
2
83
43
SC III ph I
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 07-09-2016, 16:29
op
Szczotka druciana nie za bardzo . Można by porysować zewnętrzny rant nadkola .
•
Gizmo
2,649
2
570
590
SC II ph I
2004
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Swarzędz
Gizmo
Zarejestrowani
— 07-09-2016, 16:43
Można tez papierem ściernym na płótnie...
Trzeba zebrać z 3 do 5 mm po obwodzie końca zaatakowanego miejsca.
Czyścimy do gołej zdrowej blachy, głębsze wżery cortanin, bądź inna chemia, po procesie odrdzewiania miejsce naprawy epoksydem, i ew. szpachla do wyrównania wżerów...na to podkład, baza i klar....
Pamiętamy, nie szpachlujemy na gołą blachę.
Wychodzę z założenia, ze lepiej mieć inne odcienie wyprawek niż patrzeć na pęcherze, rdzę, czy juz perforacje ....
•
bodo
915
2
83
43
SC III ph I
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 24-09-2016, 12:53
op
Jeździłem do różnych szpeców od blacharki by zasiegnąć porady jak to najlepiej zrobić ? I ilu szpeców tyle różnych porad . Praktycznie każdy mówi co innego ! Jeden mówi że wystarczy dobrze zedrzeć do gołej blachy . Na to żadnych wynalazków typu kortanin , ani też podkładówek typu epoksydowa . Wystarczy na gołą blachę nałożyć minię . Najlepsza jest polska . Ponoć sprawdzał wszystko i ten sposób jest najskuteczniejszy na rdzę . Jak dobrze wyschnie minia to prysnąć na nią bazę i potem lakier . I tyle!
Tylko jak to wygląda w praktyce ? Ile jest w tym prawdy ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2016, 12:53 przez bodo.)
•
krzysztofk
2,530
13
955
752
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Minia ok.Tylko nie wiem czy można ot tak kupić.
Nawet po zastosowaniu jej trzeba stosować podkład przed bazą bo będą przebarwienia.
Fajnych masz fachowców w okolicy:żadnych wynalazków typu epoksyd.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
Gizmo
2,649
2
570
590
SC II ph I
2004
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Swarzędz
Gizmo
Zarejestrowani
— 26-09-2016, 19:46
(24-09-2016, 13:42)krzysztofk napisał(a): Minia ok.Tylko nie wiem czy można ot tak kupić.
.....
Fajnych masz fachowców w okolicy:żadnych wynalazków typu epoksyd.
Minia - ta prawdziwa chyba juz nie do dostania.....
Chyba panowie fachowcy nigdy kortaninu nie używali....
Przerabiałem temat korozji w polonezie.... Po kortaninie epoksyd, na to ew. Szpachlówka, podkład i lakier....
Jak tak oni robią to nie dziwi nic, że po pół roku parchle wyłażą.....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2016, 19:47 przez Gizmo.)
•
bodo
915
2
83
43
SC III ph I
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 08-10-2016, 17:27
op
Przed chwilą na TVN Turbo było krok po kroku pokazane jak skutecznie naprawić skorodowane nadkola w samochodzie na co najmniej kilka lat ! Najpierw gościu okleił papierem nadkole zakrywając zdrowy lakier .Zdjął wewnętrzne osłony nadkoli . Potem dokładnie usuwał rdzę specjalną szczotką drucianą założoną na wiertarkę . Mocno skorodowane miejsca wycinał gumówką . Na tak przygotowaną blachę nałożył trzy warstwy oddzerwiacza w odstępach 10- 15 minut i pozostawil na 24h . Po 24h dokładnie odtłuścił blachę . W wycięte miejsca nie wspawywał zdrowej blachy ani nie wypełniał szpachlą . Gdyż jak powiedział szpachla popęka i znowu w tym miejscu wylezą parchy ! Zamiast szpachli miejsca te wypełnił włóknem szklanym i żywicą epoksydową . Po przeschnięciu żywicy całość przeszlifował papierem o gradacji 48 .
Po przeszlifowaniu całość zapryskał trzema warstwami podkładu epoksydowego . Po wyschnieciu całość przeszlifował papierem ściernym o gradacji , już nie pamiętam 280 albo 600 coś tam . Dopiero na tak przygotowaną całość nałożył szpachlę . Po obrobieniu szpachli papierem ściernym prysnął na to podkład akrylowy . Na koniec całość łącznie z miejscem do wycieniowania lakieru dokładnie przeszlifował papierem wodnym o gradacji 2000 . Granicę cieniowania lakieru odznaczył gąbką do uszczelniania okien . Następnie naniósł trzy warstwy bazy przygotowanej w puszce w sprayu . Potem nałożył na to lakier bezbarwny . Po dokładnym wyschnięciu lakieru całość przeszlifował papierem wodnym 2000 a potem nałożył pastę polerską i przepolerował polerką mechaniczną . Nawet wyszło mu to super !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2016, 17:31 przez bodo.)
•
Yorgen
960
4
871
624
INNY
2009
INNY
Lędziny
Yorgen
Zarejestrowani
— 08-10-2016, 17:50
Oglądałem, chociaż bardziej zainteresował mnie temat z dodatkowym gniazdem zapalniczki
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
•
maciej1486
20,841
22
2260
239
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 08-10-2016, 18:28
(08-10-2016, 17:50)Yorgen napisał(a): Oglądałem, chociaż bardziej zainteresował mnie temat z dodatkowym gniazdem zapalniczki
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka Mi to bardziej wygladalo na,, zamiast gniazda zapalniczki ,, gniazdo na usb.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Yorgen
960
4
871
624
INNY
2009
INNY
Lędziny
Yorgen
Zarejestrowani
— 08-10-2016, 18:35
No tak, zamontował gniazdo USB, lecz ta sama zasada jest z dodatkowym gniazdem zapalniczki. Myślę nad takim do kamerki
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
•
|