Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Układ rozrządu SOHC


waldomi
Zarejestrowani

op Witam,
mam pytanie, - spotkałem się gdzieś na jakimś fachowym forum od rozrządów silnikowych (z papierów również to wynika), że  mam SC II 1,9 dci 2006 r. 130/131 KM z układem rozrządu SOHC.
Na tymże forum spotkałem się z określeniem: SOHC rozrząd bezkolizyjny...  Co to oznacza ?. Przy zerwaniu się paska rozrządu nie niszczy silnika, czy jakiś inny czort ?.
Byłbym wdzięczny za fachową odpowiedż.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2016, 14:47 przez waldomi.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-03-2016, 14:45)waldomi napisał(a): Na tymże forum spotkałem się z określeniem: SOHC rozrząd bezkolizyjny...  Co to oznacza ?. Przy zerwaniu się paska rozrządu nie niszczy silnika, czy jakiś inny czort ?
każdy diesel jest kolizyjny-po zerwaniu paska silnik masakra
ale nie każde SOHC jest kolizyjne

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op
(22-03-2016, 14:56)pio555 napisał(a):
(22-03-2016, 14:45)waldomi napisał(a): Na tymże forum spotkałem się z określeniem: SOHC rozrząd bezkolizyjny...  Co to oznacza ?. Przy zerwaniu się paska rozrządu nie niszczy silnika, czy jakiś inny czort ?
każdy diesel jest kolizyjny-po zerwaniu paska silnik masakra
ale nie każde SOHC jest kolizyjne
Jak to rozumieć: SOHC jest, albo nie jest kolizyjne. Na czym ta "kolizja" polega ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
kolizja polega na spotkaniu się zaworów z tłokami wszystkie diesle tak mają i 90% benzyn
starsze silniki np SOHC Opla VW itp były bezkolizyjne czyli pasek rozrządu pękał zakładało się nowy i jazda

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Kolizja to zderzenie tlokow z zaworami po zerwaniu paska. SOHC to skrót od pojedynczego walka rozrządu umieszczonego w głowicy i niema nic wspólnego z kolizyjnoscia silnika.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op Ok. Dzięki teraz skumałem.

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-03-2016, 15:07)siwusek216 napisał(a): SOHC to skrót od pojedynczego walka rozrządu umieszczonego w głowicy i niema nic wspólnego z kolizyjnoscia silnika.
ostroznie z tym osadem
silnik 1,4 8V SOHC Opla jest kolizyjny

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
(22-03-2016, 15:17)pio555 napisał(a):
(22-03-2016, 15:07)siwusek216 napisał(a): SOHC to skrót od pojedynczego walka rozrządu umieszczonego w głowicy i niema nic wspólnego z kolizyjnoscia silnika.
ostroznie z tym osadem
silnik 1,4 8V SOHC Opla jest kolizyjny
Nie zrozumieliśmy się , nie stwierdziłem ze SOHC jest kolizje czy też nie. SOHC, DOHC, OHV nie określają kolizyjnosci silnika tylko ilość i umiejscowienie wałków.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

SOHC (Single Over Head Camshaft)- oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy.
DOHC (Double OverHead Camshaft)- podwójny wałek rozrządu w głowicy.
OHC (Over Head Camshaft)- wałek rozrządu znajduje się nad głowicą.
Kolizyjność to inny temat. Niewiele jest już nowoczesnych silników bezkolizyjnych.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
SOHC i OHC to to samo
jest jeszcze OHV

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości