Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Usterka ładowania.


Crysis
Zarejestrowani

op Witam . Zrobiliśmy chyba wszystko co się dało było ok. Jeden dzień. Dziś znowu problem i błąd... Usterka ladowania akumulatora... Już nie wiem czego się tam można jeszcze chwycić. Jakieś porady ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(30-05-2017, 14:06)Crysis napisał(a): Zrobiliśmy chyba wszystko co się dało było ok.
tzn co zrobiliście?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

U mnie okazało się że był łączony przewód doprowadzający napięcie z alternatora na aku. To łączenie zawiodło.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

(30-05-2017, 14:06)Crysis napisał(a): Zrobiliśmy chyba wszystko co się dało było ok
Rozwiń tą myśl.
(30-05-2017, 14:06)Crysis napisał(a): Usterka ladowania akumulatora
Miernik w rękę i sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku a potem przy włączonym. Potem dla porównania bezpośrednio na alternatorze.
Dla spokoju sumienia warto też przejrzeć plecionki masowe w komorze silnika.

Thumbup
Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Styki. Wszystkie w furze poczyszczone. Posprawdzane masy... No kur.. Wszystko. Napiecie na aku i altku sie zzgadza... Laczenia kabli... Luzny byl od altka poprawione... Mozliwe ze daje aku albo altek napiecie dobre a jest zepsuty ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(30-05-2017, 14:19)Crysis napisał(a): altek napiecie dobre a jest zepsuty ?
altek albo daje dobre albo za małe albo wcale
sprawdz miernikiem tak jak Patrys radzi

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Posprawdzam i wam tu rzuce liczby. Aku na wylaczonym silniku . wlaczonym i wlaczonym z obciazeniem ? I altek na wlaczonym i wylaczonym i pod obciazeniem mierzyc ??? Czy jak. Napiszcie jak krowie na rowie.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Obciążanie układu to dalszy etap testów, ale możesz to od razu zrobić.

Thumbup
Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Zmierze w kazdej mozliwej... I napisze.

12.4 na wylaczonym silniku. 
Na wlaczonym 14.7
Na swiatlach radiu 14.4 

Altek przy wlaczonym 14.6 

Co teraz ?

12.4 na wylaczonym silniku. 
Na wlaczonym 14.7
Na swiatlach radiu 14.4 

Altek przy wlaczonym 14.6 

Co teraz ?


Pomiary ok ? Czy jest sie do czego przyeczepic ? 
Nie mam juz punktów zaczepienia.
Teraz na chwile nim wyskoczylem... To przy parkowaniu sobie zgasl. Zaswiecil sie stop i tyle.

Moze to byc wina licznika ??
Gdzies problem byc musi...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2017, 15:36 przez Crysis.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Parametry prawidłowe, czy podczas owego pomiaru również wyświetla się usterka ładowania?
A więc tak, należy porządnie oczyścić klemy na aku, masę (przykręcana bodajże na górę skrzyni biegów), w ogóle należy dokładnie obejrzeć te grube przewody czerwony i czarny idące do aku. Ja miałem teraz w swoim taki przypadek podczas wymiany wysprzęglika. Wszystko złożyłem, wciskam start/stop kontrolki świecą a na rozruszniku żadnej reakcji. Okazało się, że żyły przewodu masowego wyślizgnęły się z mocowania (oczka), czarny kabel zamiast być przykręcony na skrzyni leżał luźno. Jeżeli to wszystko jest sprawne to istnieje możliwość usterki licznika, zdarzały się takie przypadki w SC II jak też w Lagunach.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości