Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wahania na wolnych obrotach


Marcin Kacperski
Zarejestrowani

op Witam,
mam problem mój scenic I 2001r. 1.6 16v na wolnych obrotach faluje od 500 do 750 o obrotów przy czym lekko gasną światła i się rozjaśniają. Mechanik uwaza że uszczelka na kolektorze ssącym, drugi uwaza że to silnik krokowy dlatego tak działa. A według Was co to może być?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Stawiam na uszczelki (oringi) pomiędzy odlotem a kolektorem. Przerabiałem temat na własnej skórze. Do prostego testu wystarczy Plack. Uruchom silnik i popsikaj w okolicach przepustnicy. Obroty powinny trochę wzrosnąć.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Marcin Kacperski
Zarejestrowani

op A mogę jakieś zdjęcie gdzie mam prysnąć i czym dokładnie?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Kiedyś wrzucałem mój manual na forum. Tu jest w Lagunie 1,6 16V ale konstrukcja taka sama.


Do pracy będą nam potrzebne:
 
* Śrubokręt płaski
* Torx T25
* Torx nasadowy E8
* klucz nasadowy 10 mm
** Piwo dowolnej marki [Obrazek: smile.png]
   30-60 minut czasu
 
[Obrazek: post-95501-0-53967800-1416573565_thumb.jpg]
[Obrazek: post-95501-0-93388300-1416573567_thumb.jpg]
Krok 1
 
Zdejmujemy dolot powietrza, odpinając gumowy uchwyt, poczym wysuwamy go z obudowy filtra powietrza.
 
[Obrazek: post-95501-0-24017100-1416571946_thumb.jpg]
 
Krok 2
 
Odkręcamy obudowę filtra powietrza ( 2 x Trox T25)  poczym odpinamy cięgło gazu.
 
[Obrazek: post-95501-0-29533800-1416572048_thumb.jpg]
 
Krok 3
 
Odpinamy wtyczki od silnika krokowego, i (czujnika położenia przepustnicy?) poczym dwa torxy nasadowy rozmiar E8,
one trzymają całą dużą plastikowa obudowę połączoną z przepustnicą. Po odkręceniu tych śrub wysuwamy je do góry ( są długie) następnie ostrożnie zsuwamy tą obudowę popychając ją w stronę kabiny. Ukaże nam się pierwsza uszczelka (ta grubsza).
 
[Obrazek: post-95501-0-99147600-1416572061_thumb.jpg]
 
Krok 4
 
Teraz musimy lekko dać nura, z tyłu przepustnicy od wewnętrznej strony są dwie śruby na klucz 10 mm które trzymają przepustnice. Po ich odkręceniu delikatnie wysuwamy ją z kolektora. I tu ważniejsza, cieńsza uszczelka. Mnie rozpadła się ona w dłoni przy próbie zdjęcia jej z rantu.
 
Usuwamy stare uszczelki, czyścimy przepustnicę rozpuchem na bazie acetonu, po czym suszymy sprężonym powietrzem.
 
 
[Obrazek: post-95501-0-54370400-1416572069_thumb.jpg]
[Obrazek: post-95501-0-02427400-1416572078_thumb.jpg]
 
Składamy w odwrotnej kolejności. Przy wsuwaniu przepustnicy w dolot warto czymś delikatnie zwilżyć uszczelkę, żeby się nie uszkodziła.
 
W niektórych przypadkach wymianiane są także cztery uszczelki pod kolektorem, u mnie jednak wystarczyła wymiana tych dwóch które opisałem.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • Krzysztof Łuczek
Chudy1964
Zarejestrowani

Zmień też te pod kolektorem, parę śrubek wiecej, ale ile mniej nerwów później i koszt też nieduży Biggrin

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Marcin Kacperski
Zarejestrowani

op Na środę mam umówionego mechanika powiedział że za wymianę uszczelek na kolektorze czyszczenie przepustnicy wraz z wymianą uszczelek 200zl. Sądzicie że dobra cena? Po naprawie dam znać co i jak bylo

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

Marcin ale można to zrobić samodzielnie i masz 200 zł w kieszeni(minus koszt uszczelek) to nie są trudne rzeczy jak np.wymiana rozrządu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2018, 13:50 przez fannadil.)

Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

Zwłaszcza, że odnośnie tej wymiany jest pełno tutoriali nawet na youtube

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości