Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wariuje temperatura silnika


mariusz scenic
Zarejestrowani

op Witam, potrzebuję pomocy, scenic II phI, silnik 1.9 dci, mam problem  z temperaturą silnika a raczej jej wskazaniem ale nie tylko. Otóż problem powstał podczas jazdy, zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika na desce rozdzielczej i wyskoczył napis engine overheating, ale dosłownie na chwilę, bo sekundę później wskaźnik pokazywał normalną temperaturę, potem zerową jakby silnik zimny, za chwilę znowu do czerwonego poziomu i tak w kółko. Po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia pojawiły się kolejne objawy: po naciśnięciu start od razu załącza się wentylator chłodnicy na prędkość maksymalną mimo że silnik po postoju, do tego świece żarowe grzeją się około 20-25 sekund i dopiero zapala o ile na ciepłym silniku jeszcze w miarę to na zimnym trochę gorzej,piszę trochę bo do tej pory zapalał na dotyk, a grzanie świec zajmowało góra 3-5 sekund. Ponadto jak wsppominałem wskaźnik na desce nawet jak sobie czekam aż zagrzeje świece wyświetla czasem 5 kresek, czasem żadnej. Gdy już zapali to samo wskaźnik wariuje. Oczywiście zacząłem od wymiany czujnika, ale po wsadzeniu nowego, oryginału jest dokładnie to samo, dodam że na kompie diagnozowałem Launchem wyszło DF001 przerwa w obwodzie czujnik temp. przynajmniej tak przetłumaczone. Czasem przy tej choince z wskaźnikiem pojawia się napis check injection ale gaśnie. I na koniec dodam auto 3 dni temu odebrane po wymianie rozrządu, panewek, oleju, oraz nowe świece żarowe, nie katowane i było ok. Proszę o pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2017, 20:21 przez mariusz scenic.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Który czujnik temperatury wymieniony? Przeważnie są 3 wskaźnik, ECU i wentylatora chłodnicy. Za taki cyrk to może odpowiadać ten do ECU albo zawilgocone kostki czujników.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mariusz scenic
Zarejestrowani

op Czujnik przy termostacie wymieniłem

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

odpowietrz dokładnie układ chłodniczy i problem powinien ustąpić Biggrin

Odpowiedz
mariusz scenic
Zarejestrowani

op
(15-02-2017, 13:07)Wojtgda napisał(a): odpowietrz dokładnie układ chłodniczy i problem powinien ustąpić Biggrin

Mecze się już z tym drugim miesiąc, po złym wsadzeniu czujnika wyciekł cały płyn, po uzupełnieniu i odpowietrzeniu jeśli zrobiłem to dobrze problem występuje rzadziej ale występuje. Czy odpowietrzeniki są dwa ,na termostacie i rurze od nagrzewnicy? Czy w zbiorniku wyrównawczym powinien cały czas przelewać się plyn,np przy zimnym silniku?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(07-03-2017, 09:05)mariusz scenic napisał(a): Czy w zbiorniku wyrównawczym powinien cały czas przelewać się plyn,np przy zimnym silniku?
Nie, jedynie przy w pełni nagrzanym silniku, a i to nie zawsze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
mariusz scenic
Zarejestrowani

op Dodam że teraz problem czyli brzęczyk i skacząca  nagle temperatura do czerwonego wraz z komunikatem overhating engine następuje przewaznie po puszczeniu gazu lub naciśnięciu hamulca niezależnie czy silnik dopiero uruchomiłem czy juz jest nagrzany

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości