Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wartości ciśnienia oleju w skrzyni dp0 Scenic I 1.9 DCi


jaroo111
Zarejestrowani

op Witam wszystkich,
mam problem ze skrzynią dp0, po przejrzeniu postów w necie widzę, że te skrzynie do szczęśliwych rozwiązań nie należą, ale do rzeczy, skrzynia się uszkodziła i nie załączała lock upu, samochód palił 15 l/100 km przy dobrym wietrze, oddałem na warsztat, po wielkich bojach i podmianie 4 lock upów i wydaniu 4 tys. zł na niby remont okazało się, że przyczyną awarii był czujnik stopu, po tej całej akcji skrzynia spisywała się całkiem dobrze, ale ostatnio weszła w tryb awaryjny. Po przejściu z 2 biegu na 3 mocno szarpnęła i koniec, weszła w tryb awaryjny, po podłączeniu komputera wyskoczył błąd ciśnienia oleju w skrzyni biegów  i błąd zaworu regulatora ciśnienia. Podjechałem na warsztat, wymieniono 2 elektrozawory, samochód ożył na 20 km i teraz znów pojawiają się te dwa błędy. Mam pytanie czy ten błąd zaworu regulatora ciśnienia na pewno dotyczy tych dużych elektrozaworów w sterowniku czy może jakiegoś zewnętrznego regulatora ciśnienia. Czy macie dane dotyczące prawidłowego ciśnienia w skrzyni, jak to powinno wyglądać, na jakim biegu lub podczas jazdy, nie dokopałem się do tych danych, w tej chwili mam 11 bar przy 832 obrotach silnika i 704 obrotach wirnika turbiny. Co myślicie o takim przypadku co możecie doradzić z własnego doświadczenia.
pio555 napisał 30-05-2020, 18:26:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2020, 18:26 przez pio555.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

11 bar - czym, jak zmierzone, w którym miejscu zmierzone?

Jedyne sensowne rozwiązanie:
https://midparts.com.pl/pl/p/DP0-AL4-REG...NCJI-/4364

Problem ponowi się po kilku latach - sprężyny w sterowniku słabe, tracą właściwości, zmienia zakres ciśnień.

Wymiana zaworów to ćwierćśrodek który pomaga na chwilę.

Niestety taki urok DP0.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

co to znaczy "podmiana 4 lock upów" ?

4 tys. zł za... wymianę czujnika stopu...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2020, 09:12 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Prawidłowe ciśnienia na stronie 23A-39:
https://vdocuments.net/al4-dpo-megane.html

Odpowiedz
jaroo111
Zarejestrowani

op Witam,
Diagnoza zakładu regenerującego skrzynie brzmiała do wymiany lock up, ale po wymianie 4 sztuk, skrzynia nadal nie załączała lock upu, wtedy pan mechanik stwierdził, że jeszcze coś jest nie tak wiec zapytał elektryka, elektryk wymienił czujnik stopu i wszystko zaczęło chodzić, całość kosztowała mnie 4 tys. zł. Ciśnienie mierzone z komputera skrzyni 11 bar non stop tylko na chwile spada do 6 przy zmianie z N na R ale to 1 sekunda, ciśnienie odtworzone 0 bar, możecie mi wyjaśnić czym jest to ciśnienie odtworzone ? co wogóle myślicie o tym problemie.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Wymiana zaworów (nowy typ - jedynie dostępny) powinna odbyć się ze zmianą oprogramowania w sterowniku skrzyni czyli tylko ASO (inna częstotliwość modulacji zaworu).

Przypuszczalnie założono nowe zawory do starego oprogramowania. Ciśnienie powinno się zmieniać tak jak podałem w instrukcji. Stale 11 bar sugeruje problem z regulacją ciśnienia. Albo uszkodzony zawór (do sprawdzenia rezystancja cewki) albo uszkodzony tranzystor sterujący zaworem w komputerze (do sprawdzenia na oscyloskopie).

PS. Wg mnie uszkodzony był czujnik położenia pedału gazu a nie stopu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2020, 17:16 przez Przemek7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości