Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wetylator chodnicy - nie zalacza sie....


polaq
Zarejestrowani

Zorganizuj termometr i zmierz temperaturę płynyu w momencie kiedy się dolny wąż zrobi ciepły. Dowiesz się przy jakiej temperaturze się otwiera termostat.
Za pomocą chociażby zwykłego elma na bluetooth podłącz się do gniazda OBD i odczytaj temperaturę jaką widzi sterownik silnika.
Czujnik temperatury z tego co pamiętam jest podwójny. Jedna część dla sterownika druga dla wskaźnika.
Termostaty też mają różne temperatury otwarcia.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Tomasz Pomorski
Zarejestrowani

Przy jedzie tak wlasnie wskazuje tez no i spada o kreske

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Dodam ze węże sa gorace

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

I dalej jestem glupi to wymieniac ten czyjnik i termostat czy tak zostawić bo rozne sa opinie moim zdaniem jest za wysoko ale dalej nie rosnie

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2018, 21:27 przez Tomasz Pomorski.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(09-12-2018, 19:39)filozof napisał(a):
(09-12-2018, 19:15)ko-ma napisał(a): - czujnik na termostacie ma dwa obwody - jeden obsługujący wskaźnik, drugi dający sygnał do ECU silnika
- chłodnica ma odrębny czujnik włączający wentylator, całkowicie niezależny od czujnika na termostacie
Jest dokładnie tak. Mój błąd. Doczytałem i jestem ciut mądrzejszy. Jeden obwód jest na ECU i ono włącza czerwoną lampkę na desce, drugi jest do wskazówki.
Polecisz jakiś pirometr? Sam muszę pomierzyć bo mam podobnie. Nic z tym nie robię, bo ECU (przez ELMa) podaje temperatury książkowe, ale chciałbym to potwierdzić zewnętrznym urządzeniem.

Z tą czerwoną lampką, to tak przy okazji. Główne zadanie tego obwodu to podanie do ECU sygnału sterującego korektą składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Pirometr - trudno polecać przy mnogości chińskiej produkcji. Pierwszy dostępny, byle miał wskaźnik punktu pomiaru. Przy koniecznej tu dokładności pomiaru i zasięgu czujnika praktycznie każdy się nadaje.

(09-12-2018, 21:18)Tomasz Pomorski napisał(a): Przy jedzie tak wlasnie wskazuje tez no i spada o kreske

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Dodam ze węże sa gorace

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

I dalej jestem glupi to wymieniac ten czyjnik i termostat czy tak zostawić bo rozne sa opinie moim zdaniem jest za wysoko ale dalej nie rosnie
Jak dla mnie oznaki mogą jednak świadczyć o niesprawności termostatu, lub - UWAGA - o możliwym uszkodzeniu mechanicznym jego podstawy.
Dla swiętego spokoju wymienił bym ten termostat, a po jego zdemontowaniu dokładnie obejrzał podstawę - czy element o który opiera się wewnątrz termostat nie jest przypadniek wyłamany (a tak się czasem zdarza).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2018, 08:15 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • filozof
Przemek7
Zarejestrowani

Miałem ten sam problem SC I ph II, czujnik ten sam w SC II.

UWAGA! Nowy czujnik był wadliwy. Rezystancje między pinami zgadzały się z danymi katalogowymi ale pin łączący się z masą instalacji był połączony z masą (obudową) czujnika. Wymiana czujnika nowego na nowszy załatwiła problem. Chyba ostatecznie Magneti Marelli. Całość zbiegła się z wcześniejszą wymianą termostatu więc ustalenie problemu (wada nowego czujnika" dało popalić...

Żeby nie było łatwo... u mnie stary (uszkodzony) czujnik wskazywał poprawne (!) parametry w temperaturze do ok 90 stopni, skokowa zmiana rezystancji do nieskończonej powyżej 90... i nie załączanie wiatraka.

Wewnątrz czujnika znajdują się dwa identyczne rezystory NTC, jeden to pomiar dla wskaźnika na desce, drugi pomiar dla ECU.

PS. Doczytałem problem Tomasza - inny niż u mnie. Czujnik jednak włącza i wyłącza wentylator, dzieje się to przy zbyt wysokiej temperaturze (dziwnie szybkie wyłączanie wentylatora). Do sprawdzenia zdemontowany czujnik - pomiar rezystancji w gotującej wodzie (ok 100 'C) ok 180-200 Ohm. Taka wartość na każdym z dwóch rezystorów wewnątrz czujnika, piny nie powinny być zanurzone w wodzie.

U mnie NIE MA czujnika temperatury na chłodnicy. (mówię o F4R 2000 r.)

Uszkodzony termostat (nie otwierający się) objawiałby się gotowaniem płynu i znacznie wcześniejszym załączaniem wentylatora, ciągłą pracą wentylatora po nagrzaniu silnika. Obstawiam wadę czujnika. Obserwacje proponuję prowadzić przy WYŁĄCZONYM nagrzewie wnętrza kabiny.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2018, 10:10 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Również miałem takie objawy, wymieniłem termostat bo taka była pierwsza myśl (ale kupiłem bez czujnika) i okazało się to samo. Po chwili kupiłem drugi termostat innej firmy wraz z czujnikiem i już było ok, Podłącz kolego jaki tester i sprawdź przy jakiej temp na kompie otwiera się termostat.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

W moim wentylator załącza rezystor na chłodnicy. Bo ostatnio nawalił i go wymieniłem. U kolegi skoro wentylator się załącza to raczej ten termostat. Wymiana na jakiś lepszy zamiennik powinnam pomóc.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(09-12-2018, 19:15)ko-ma napisał(a): A czy tam przypadkiem nie jest tak, że :
.......
- chłodnica ma odrębny czujnik włączający wentylator, całkowicie niezależny od czujnika na termostacie
......

I tak i nie... w niektórych modelach występuje na chłodnicy podwójny termistor załączający pierwszy lub drugi bieg wentylatora chłodnicy. W większości modeli załączanie odpowiedniego biegu  realizuje ECU przez przekaźnik na podstawie pomiaru temperatury płynu na głowicy (przy termostacie).

W przypadku ze zdjęciami powyżej widoczny brak termistora na chłodnicy, jest mosiężna zaślepka pomiędzy wężami górnym i dolnym.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości