Wieksze spalanie i nie tylko.


Trodor
Zarejestrowani

W poprzednim samochodzie miałem właśnie podobny problem z cewką, miała przebicia. Niby było wszystko ok na mierniku a jednak w końcu 350zl nie moje

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

(31-08-2018, 14:39)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czasem nie warto wierzyć mechanikom i dawać im wolną rękę odnośnie zakupów

A po co ten V-power to nie wiem....

Na V-power ładnie chodzi ten silnik... Co do mechaników oczywiście masz rację.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

I tu jest już trochę dziwna sprawa - ten silnik powinien ładnie chodzić też na zwykłej 95. U mnie po czyszczeniu wtryskow i wszystkim sprawnym w 100% (nie że się nie psuje, tylko sporo grzebie przy aucie i węsze co się da cały czas, musi być perfekt) nie ma różnicy czy zatankuje 95, 98 czy nawet etyline 100 oktanow w Austrii. No może pod względem zasięgu i wydajności, ewentualnie minimalnie mocy, ale w działaniu silnika i kulturze nie powinno być różnicy. To nie diesel a całkiem nowoczesny silnik benzynowy, mimo że konstrukcja z lat 90.

#Wytapatalkowane

To by mi potwierdzalo odrobinę wtryskiwacze. Tak jak było mówione, warto je dać do czyszczenia w każdym starszym aucie.

Podpowiedzieć mogę jeszcze że wiele miejscowych serwisów elektroniki, np telefonów, ma myjki i za niedużą opłatą jak się przyniesie to wrzucą i wyczyszczą. Nie jest to profesjonalne bo warto by było jeszcze rozruszac elektrozawory we wtryskach podczas mycia ale warto spróbować bo czasem za 30zl można załatwić sprawę. Z mojego niewielkiego doświadczenia wiem że nawet przeplukanie w garażu sprayem do czyszczenia przepustnic pomaga (może być benzyna i pędzelek).

Koniecznie tylko trzeba poprosić żeby myli w benzynie ekstrakcyjnej albo czymś pochodnym ropy od biedy. Standardowo w myjkach używa się środków na bazie wody, a to nie jest w tym przypadku skuteczne.

Ale już się nie upieram tak przy tych wtryskach bo wyjdzie ze to nie to i będzie na mnie Thumbup



#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2018, 15:47 przez Trodor.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Online
Skoro dźwięk zrobił się bardziej basowy to sorawdziłbym dolot powietrza od puszki filtra do przepustnicy.
Miałem taki przypadek, jak mechanik nie założył poprawnie rury przy puszce filtra przy mocniejszym depnięciu orzy obciążeniu był taki basowy pomruk z okolicy właśnie filtra powietrza.

Ewentualnie druga strona czyli wydech.
Przy małej nieszczelności na odcinku od kolektora wydechowego aż do pierwszego tłumika może być taki basowy dźwięk.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Spotkałem się kiedyś z pękniętą puszką rezonacyjną przed przepustnicą - ten kawałek rury plastikowej wcisnietej w dolot przepustnicy

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Byłem dzisiaj u fachowców którzy podłączyli Clipa i... Wszystko OK. Jakies stare zapisy błędów ale nie dotyczących silnika.
Problem pozostał... Pisze w celu poinformowania o postępach.

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Mam jeszcze jedno pytanie do Kolegów.... Czy dłuższy czas "krecenia" rozrusznikiem może powodowac słabszy akumulator? Mój ma parę lat (nie wiem ile) a samochodu używam często ma bardzo krótkich trasach i nigdy (od dwóch lat) nie był doładowywany z zewnątrz? Czy spadek napięcia podczas rozruchu może powodować słabszą iskrę?

I przepraszam Admina ale widze, że dodałem post pod postem... Mea culpa. Nie zauważyłem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2018, 09:05 przez Afer.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

niestety Clip wszystkiego nie zobaczy, czasem zostaje ręczna diagnoza. Może masz problem z pierwszą sonda lambda ? Clip może nie wychwycić jej wadliwego działania. Mam podobny problem w Grandzie rodziców, też 1,6. Silnik pow 2000 obrotów dramatycznie słabnie i tez za dużo pije. Z odpalaniem ciepłego też jest problem. Dużo w nim już zrobiłem, ale nadal nie wiem co go boli

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Akumulator moze powodowac wolniejsze kręcenie, a to już może powodować dłuższy czas potrzebny do odpalenia. Sam pomyśl czy kręci wolniej/słabiej

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Seat Ibiza 6L 1.9TDI PD 142KM 309Nm był: Fiat Cinquecento 700 31KM 52Nm
Seat Altea XL 2.0TDI CR 140KM 320Nm był: Renault Scenic I phII 1.9dci 127KM 269Nm
[Obrazek: icon1.png]
Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Mój odpala różnie. Nie ma reguły. Ale... Mam wrażenie że 'na zimno" odpala lepiej. Kiedys czytałem, chyba tutaj, że Sceniki są wrazliwe na słaby akumulator... Dlatego pytam.
Co do "kręcenia" wydaje mi się, że nie kręci wolniej...

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości