Wycięty katalizator, a check emission..


scrabi83
Zarejestrowani

hmmmmm...Pytanie kieruje odnośnie problemu  u znajomego w  scenicu.
2.0 PB 2004r Grand Scenic II
kupił auto z 2 lata temu do tej pory nie byłóo problemu..
stwierdził mechanior że ma tylko obudową katalizatora, a bebechy wywalone. rozcięta pucha pusta w środku i zaspawana ponownie..
i od pewnego czasu wali błedem na desce  i coś "drży, dzwoni" własnie z tej puchy po katalizatorze...i stwierdził ze  Pracuje głośniej ..
pytanie teraz czy ten błąd jest objawem braku kata??? bo chce wstawić nowy. czasami bład zaswieci sie czasami brak... wszystkie info jakie posiadam to tylko to co opisałem .podał mi przez tel....ehhhhhhhhhhhhhhh

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

Zapewne warto sprawdzić, która sonda sygnalizuje błąd. Zapewne są 2, w tym 1 diagnostyczna za katalizatorem. Jeśli katalizatora nie ma, to wtedy sondę diagnostyczną powinno się zamontować w tulejce inaczej może wywalać check.

Być może jest problem z 1 sondą od składu mieszanki, lub jeśli jest lpg to zapewne wymaga regulacji bo mieszanka jest za uboga lub za bogata.

Opcjonalnie wersja 3... (oczywiście nikogo nie oskarżam). Mechanik wyciął kata i go sprzedał, który był i od tego czasu wyskakuje błąd. Pusta puszka katalizatora będzie dawać renonans.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018, 20:32 przez Consigneus.)

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

z tego co mi wiadomo w takim przypadku powinno sie zamontować emulator co by "podnieść" sondę. tu pewności nie mam jak jest obecnie, ale przez 2 lata było ok.\a sonda jest chyba jedna tylko za katalizatorem.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

Sondy na 100% muszą być 2.
Regulująca skład mieszanki zapewne będzie blisko kolektora wydechowego.
A diagnostyczna za katalizatorem.
Zaraz znajdę zdjęcie to wrzucę.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018, 20:36 przez Consigneus.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Consigneus za ten post post:
  • scrabi83
polaq
Zarejestrowani

Sondy fabrycznie są dwie.
Pierwsza regulacyjna odpowiadająca za skład mieszanki druga diagnostyczna sprawdzająca wydolność katalizatora..
Przy wycięciu katalizatora powinien być założony emulator albo w postaci tulejki bądź kokanka z malutkim otworem wlotowym spalin albo elektroniczny symulujący pracę drugiej sondy.

Odpowiedz
roming
Zarejestrowani

Skoro 2 lata było bez błędów to należy przyjrzeć się i sprawdzić lub wymienić świece, cewki i skontrolować regulację LPG.

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

(13-09-2018, 04:38)roming napisał(a): skontrolować regulację LPG.

Ale w aucie brak LPG
Samo Pb...

Druga sprawa czasami zapala się błąd i auto łapie mula jak zgaśnie to wszystko wraca do normy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
roming
Zarejestrowani

To świece cewki sondy do sprawdzenia.
Miałem SC II 2.0 czasem łapał Check emission.
Wymieniłem świece i pierwszą sondę bo stała na 0.5 i nie pracowała.
Problem znikł po tych zabiegach.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi roming za ten post post:
  • scrabi83
michaldck
Zarejestrowani

Jak miałem walniętą cewkę to pojawiał sie check emmission. Do tego auto szarpało przy przyspieszaniu, z rury wydechowej dochodził klekot jak z traktora, na jałowym biegu - silnikiem od czasu do czasu rzucało we wszystkie strony.

napisane telefonem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2018, 11:17 przez michaldck.)

Lubię mojego Scenica Biggrin
"Nie biegaj bez majtek, chłopie! Jeszcze taki wielki ?" (Momix)
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:
  • scrabi83
polaq
Zarejestrowani

Jeśeli świece i cewki są ok to jeszcze bym wtryski benzynowe podejrzewał.
Jak wyglądają korekty?

Jakie ciśnienie sprężania? Może któryś z zaworów się kończy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2018, 20:54 przez polaq.)

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości