Wymiana chłodnicy klimatyzacji.
op
Witam . Serwis klimatyzacji stwierdził ,że moja chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna. Za chłodnice + robociznę wyszło miliony monet. Moje pytanie dotyczy czy w GSC3 1,6 dci był jeden model chłodnic czy wiele. Znalazłem na allegro chłodnice Nissens ,ale sprzedający odpisał mi że po vin nie dopasowują tylko po nr oem. Stad moje pytanie.
(26-04-2023, 07:14)wojteks napisał(a):LPG w układzie klimatyzacji, a później zdziwienie w razie wypadku, czemu się zapalił, jak nie powinien. Jak ja nie znoszę januszowania......(26-04-2023, 07:06)smietni_k napisał(a): Za chłodnice + robociznę wyszło miliony monet.Jakie miliony? Podobne roboty z wymianą skraplacza to są koszty rzędu 1300pln, ile na tym zaoszczędzisz robiąc samemu i po taniości lpg napełniając? Wysłane przy użyciu Tapatalka
Koniec głupot gadania Panowie.
W scenic III występują dwa rodzaje skraplaczy różnią się tylko typem czujnika ciśnienia. Są z gwintem wewnętrznym i zewnetrznym czyli wkręcane lub nakręcane. I żeby sprawdzić jaki mamy typ trzeba zdjąć zderzak i odkręcić czujnik a dopiero kupić skraplacz. Jest jeszcze jedno wyjście można kupić tani zamiennik skraplacza który ma gwint wewnętrzny i ma wkręcony adapter i zależnie który mamy czujnik to albo wykręcamy adapter i wkręcamy czujnik albo zakręcamy czujnik na adapter. Poprostu pasuje do obu wersji spokojnie te zamienniki nie są takie złe sam sprawdzałem. Sama wymiana skraplacza jest bardzo prosta dwie śrubki m6, najwięcej roboty jest ze zdjęciem zderzaka. (26-04-2023, 21:21)twilk7 napisał(a): a LPG raczej jest do innych celów.Ale kilogram nie kosztuje 800pln i podobno działają na tym klimatyzacje całkiem znośnie (nie mam i nie zastosuję lpg ale jakbym miał pojazd za 3k pln to bym się głęboko zastanawiał setki pln czy 8pln za kg. (26-04-2023, 21:51)broda1301 napisał(a): I żeby sprawdzić jaki mamy typ trzeba zdjąć zderzak i odkręcić czujnik a dopiero kupić skraplacz.Hmm, obstawiam przedlift (nakręcany na zaworek, SC II tak pewnie miał, Clio III też tak ma, odkręcenie czujnika nie rozszczelnia układu) albo polift wkręcany w odpowiednie gniazdo (Megane III chyba już tak ma). (26-04-2023, 22:18)twilk7 napisał(a): pokaż mi auto za trzy tysie, które ma 1234yf.Z 1234yf nie ma (bo to 2016 i nowsze) ale proceder napełniania lpg kwitnie również w tych starszych napełnianych fabrycznie r-134a. Zakład w którym ostatnio robiłem serwis klimatyzacji nie podepnie maszyny dopóki nie zrobi analizy czy to R-134a jest w układzie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2023, 06:29 przez wojteks.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości