Wymiana klocków tyl
Necro post ale nie chcę zakładać nowego tematu.
Zakupiłem tarcze i klocki TRW ale nie mam w zestawie blaszek montażowych. Czy któryś kolega ma numer tych części i dlaczego na niebiosa nie pasuje 32 na nakrętke tarczy? GS3 1.4 tce11.2011 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2020, 11:13 przez Damian Hellwig.)
A ja wymienialem u siebie klocki juz 2 razy bez elektrycznego cofania, bez kompa i innych nowinek. Normalnie recznie jak to sie zawsze powinno odbywac. Wszystko dziala jak nalezy. Reczny elektryczny zawsze dziala, Bledy zadne nie wyskakuja. Ale jest jeden haczyk :-). Ogolnie pierdola ale przed zabraniem sie do roboty nalezy to wiedziec. Otóż kucz go cofania tloczkow ma 3 piny a nie 2 jak w scenic 2 wiec nalezy zakupic tylko zmianke. I tyle, ot cala filizofia :-). Moze trocze ciezko sie cofac poniewaz opor stawia silniczek hamulca elektrycznego ale niech was to nie zrarza. Powoli powoli do celu. Pozdrawiam
(21-06-2020, 19:45)szymin89 napisał(a): Panowie, a jak cofnąć i zaadoptować zaciski z użyciem Clipa?Jest procedura cofania i adaptacji Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Wymiana klocków i tarcz jest banalnie prosta i nie potrzeba żadnej elektroniki, adaptacji, clipów itp.
Najprościej jest dorobić 2 żyłowy kabel z wsuwkami (2x męska, 2x żeńska). Rozpinamy wtyczkę od zacisku i zmieniając polaryzację powyższym kabelkiem wpinamy się do zacisku. Zaciągając ręczny powodujemy rozejście się tłoczka. Śrubokrętem rozpychamy zacisk. Wymieniamy tarczę (klucz 36 nie 32), klocki. Odłączamy kabelki od zacisku i podłączamy wtyczkę. Zaciągamy ręczny i zacisk sam się ustawia w odpowiednim miejscu. Błędy zniknęły po zaciągnięciu ręcznego, nawet nie musiałem jeździć. Wszystko jest dobrze pokazane w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=uIXIpuAu...g&index=48 Należy trzymać się kolejności jak w filmiku i wszystko będzie git Na potwierdzenie braku konieczności adaptacji clipem informuję, że byłem na przeglądzie bezpośrednio po wymianie i wynik hamowania wyszedł książkowy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2020, 07:32 przez dino84.)
Ja wymieniłem klocki i tarcze w moim grandzie 3 jeszcze inaczej. Wystarczy odkręcić silniczek hamulca ręcznego od zacisku. Następnie cofnąć tłoczek kręcąc w prawo torxem śrubę w którą wchodził wielowpust silniczka elektrycznego hamulca ręcznego. Gdy pokręcisz na maxa w prawo to wtedy tłoczek zacisku normalnie ci się wciśnie. Zalozylem nowe klocki i tarcze, przykręciłem silniczki do zacisków włączyłem ręczny. Po pierwszym "zaciągnięciu" silniczki trochę dłużej pracowały bo musiały się zaadaptować. Ale nie pokazało mi żadnego błędu i wszystko hula. Tu masz link do filmiku jak jakiś francuz zrobił to samo https://youtu.be/8WmnYQFSkDU
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2020, 14:14 przez Mawis.) (02-08-2020, 14:07)Mawis napisał(a): Ja wymieniłem klocki i tarcze w moim grandzie 3 jeszcze inaczej. Wystarczy odkręcić silniczek hamulca ręcznego od zacisku. Następnie cofnąć tłoczek kręcąc w prawo torxem śrubę w którą wchodził wielowpust silniczka elektrycznego hamulca ręcznego. Gdy pokręcisz na maxa w prawo to wtedy tłoczek zacisku normalnie ci się wciśnie. Zalozylem nowe klocki i tarcze, przykręciłem silniczki do zacisków włączyłem ręczny. Po pierwszym "zaciągnięciu" silniczki trochę dłużej pracowały bo musiały się zaadaptować. Ale nie pokazało mi żadnego błędu i wszystko hula. Tu masz link do filmiku jak jakiś francuz zrobił to samo https://youtu.be/8WmnYQFSkDUDokładnie jak Mawis robiłem dwa razy i wszystko działa. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości