Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana klocków tyl


andreas501
Zarejestrowani

https://www.youtube.com/watch?v=UA53Rljs...cd&index=2

Odpowiedz
Damian Hellwig
Zarejestrowani

Necro post ale nie chcę zakładać nowego tematu.
Zakupiłem tarcze i klocki TRW ale nie mam w zestawie blaszek montażowych. Czy któryś kolega ma numer tych części i dlaczego na  niebiosa nie pasuje 32 na nakrętke tarczy?
GS3 1.4 tce11.2011

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2020, 11:13 przez Damian Hellwig.)

Odpowiedz
gabrysb
Zarejestrowani

A ja wymienialem u siebie klocki juz 2 razy bez elektrycznego cofania, bez kompa i innych nowinek. Normalnie recznie jak to sie zawsze powinno odbywac. Wszystko dziala jak nalezy. Reczny elektryczny zawsze dziala, Bledy zadne nie wyskakuja. Ale jest jeden haczyk :-). Ogolnie pierdola ale przed zabraniem sie do roboty nalezy to wiedziec. Otóż kucz go cofania tloczkow ma 3 piny a nie 2 jak w scenic 2 wiec nalezy zakupic tylko zmianke. I tyle, ot cala filizofia :-). Moze trocze ciezko sie cofac poniewaz opor stawia silniczek hamulca elektrycznego ale niech was to nie zrarza. Powoli powoli do celu. Pozdrawiam

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Panowie, a jak cofnąć i zaadoptować zaciski z użyciem Clipa?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(21-06-2020, 19:45)szymin89 napisał(a): Panowie, a jak cofnąć i zaadoptować zaciski z użyciem Clipa?
Jest procedura cofania i adaptacji

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(21-06-2020, 20:18)pio555 napisał(a): Jest procedura cofania i adaptacji
Trzeba na coś uważać czy w miarę idiotoodporne?

Odpowiedz
dino84
Zarejestrowani

Wymiana klocków i tarcz jest banalnie prosta i nie potrzeba żadnej elektroniki, adaptacji, clipów itp.
Najprościej jest dorobić 2 żyłowy kabel z wsuwkami (2x męska, 2x żeńska). Rozpinamy wtyczkę od zacisku i zmieniając polaryzację powyższym kabelkiem wpinamy się do zacisku. Zaciągając ręczny powodujemy rozejście się tłoczka. Śrubokrętem rozpychamy zacisk. Wymieniamy tarczę (klucz 36 nie 32), klocki. Odłączamy kabelki od zacisku i podłączamy wtyczkę. Zaciągamy ręczny i zacisk sam się ustawia w odpowiednim miejscu. Błędy zniknęły po zaciągnięciu ręcznego, nawet nie musiałem jeździć.
Wszystko jest dobrze pokazane w filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=uIXIpuAu...g&index=48
Należy trzymać się kolejności jak w filmiku i wszystko będzie git Biggrin
Na potwierdzenie braku konieczności adaptacji clipem informuję, że byłem na przeglądzie bezpośrednio po wymianie i wynik hamowania wyszedł książkowy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2020, 07:32 przez dino84.)

Odpowiedz
Mawis
Zarejestrowani

Ja wymieniłem klocki i tarcze w moim grandzie 3 jeszcze inaczej. Wystarczy odkręcić silniczek hamulca ręcznego od zacisku. Następnie cofnąć tłoczek kręcąc w prawo torxem śrubę w którą wchodził wielowpust silniczka elektrycznego hamulca ręcznego. Gdy pokręcisz na maxa w prawo to wtedy tłoczek zacisku normalnie ci się wciśnie. Zalozylem nowe klocki i tarcze, przykręciłem silniczki do zacisków włączyłem ręczny. Po pierwszym "zaciągnięciu" silniczki trochę dłużej pracowały bo musiały się zaadaptować. Ale nie pokazało mi żadnego błędu i wszystko hula. Tu masz link do filmiku jak jakiś francuz zrobił to samo https://youtu.be/8WmnYQFSkDU

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2020, 14:14 przez Mawis.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mawis za ten post post:
  • andrzejwa
zygmek68
Zarejestrowani

(02-08-2020, 14:07)Mawis napisał(a): Ja wymieniłem klocki i tarcze w moim grandzie 3 jeszcze inaczej. Wystarczy odkręcić silniczek hamulca ręcznego od zacisku. Następnie cofnąć tłoczek kręcąc w prawo torxem śrubę w którą wchodził wielowpust silniczka elektrycznego hamulca ręcznego. Gdy pokręcisz na maxa w prawo to wtedy tłoczek zacisku normalnie ci się wciśnie. Zalozylem nowe klocki i tarcze, przykręciłem silniczki do zacisków włączyłem ręczny. Po pierwszym "zaciągnięciu" silniczki trochę dłużej pracowały bo musiały się zaadaptować. Ale nie pokazało mi żadnego błędu i wszystko hula. Tu masz link do filmiku jak jakiś francuz zrobił to samo https://youtu.be/8WmnYQFSkDU
Dokładnie jak Mawis robiłem dwa razy i wszystko działa.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi zygmek68 za ten post post:
  • Mawis




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości