Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu


Fighter88888
Zarejestrowani

op Bardzo proszę o pomoc w wymianie paska rozrządu jakiś schemat silnik f9a scenic 2 1.9 dci

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Podaj maila to podrzuce

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(26-11-2016, 11:21)Wojtgda napisał(a): Podaj maila to podrzuce
jeśli masz takie informacje to wrzucaj na forum, pomożesz kolejnym pytającym

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Fighter88888
Zarejestrowani

op Dzięki poradziłem sobie ,łatwa sprawa ,gorzej z naciąganiem

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

Ja również nie miałem problemów tylko nie wiedziałem ile napiąć aby nie za mocno i nie za słabo,znajomy mi poradził aby ta duża podkładka od śruby napinacza była na środku.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak a 'propos rozrządu w silniku F9A co to może być, że z rozrządu dochodzi dźwięk miarowego cyklicznego tarcia-szumu. Aby sprecyzować to nie ma nic wspólnego z osprzętem czyli z alternatorem, sprężarką ac, rolką napinacza gdyż ten dźwięk słychać po zdjęciu paska akcesoriów. Zacznę od początku dwa lata temu kolega mechanik zmieniał rozrząd w szwagra M II 1.9 dci silnik F9A czyli taki jak w naszych SC II, założył pasek Contitech, napinacz i pompę wody w oryginale i po tej wymianie pojawił się ten dźwięk. Słyszalny był nawet z kilku metrów od komory silnika, niezależne jest to od tego czy silnik zimny czy ciepły a tak po za tym z samochodem nic złego nie działo się. Kolega, który robił rozrząd twierdził, że może za mocno napiął pasek lub pompa wody jest jakaś wadliwa. Szwagier tak jeździł dwa lata i przy okazji wymiany turbiny oraz szeregu innych wymian postanowiliśmy wziąć się za wymianę rozrządu. Dałem nowy pasek i napinacz w oryginale a pompę wody Dolz, po uruchomieniu silnika nadal ten sam dźwięk, zupełnie bez zmian. Dodam, że wymieniłem mały uszczelniacz na wale od strony rozrządu i uszczelkę pod aluminiową osłoną wału, stary pasek był w idealnym stanie, żadnych uszkodzeń, wyrwanych zębów nie sparciały dosłownie ideał, to samo napinacz i pompa wody. Na żadnej osłonie jak innej obudowie żadnych śladów obcierania, w rozrządzie żadnych opiłków świadczących o przycieraniu. Obejrzałem blachę przykręcaną pod kołem na wałku rozrządu i nie nosi śladów żadnych uszkodzeń. Ten dźwięk na 100% związany jest z rozrządem gdyż po poluzowaniu paska rozrządu cichnie ale mimo wszystko jest słyszalny. Kilka razy przechodząc koło SC II bądź M II 1.9 dci słyszałem taki sam dźwięk dochodzący z komory silnika, czytałem też, że wiele osób ma podobny problem po wymianie rozrządu ale nie spotkałem się z rozwiązaniem problemu. Tak więc jak ktoś ma jakieś pomysły to poproszę o pomoc. Paska już bardziej nie mogę poluzować gdyż obawiam się, że przeskoczy odkręciłem śrubę mocującą koło na wałku rozrządu w celu oceny czy nie jest wycięte gdzieś na klinie ale wszystko dobrze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2016, 08:52 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

tak troszkę kopiuj wklej ale muśle że się przyda:
Częstotliwość wymiany
Pojazd wyprodukowany -12.2004Napinacz Paska Napędowego Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Pasek/Paski Napędowe Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Rolka/Rolki Prowadzące Paska Napędowego Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Napinacz Paska Zębatego - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Pasek Zębaty - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Pojazd wyprodukowany 01.2005-Napinacz Paska Napędowego Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Pasek/Paski Napędowe Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Rolka/Rolki Prowadzące Paska Napędowego Dodatkowych Podzespołów - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Napinacz Paska Zębatego - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Pasek Zębaty - Wymiana
Co 120000 km lub 60 mies.
Czasy napraw
Z elektronicznym hamulcem postojowym
Łańcuch rozrządu/pasek zębaty wałka rozrządu - Wym. i zam. 3.20 hBez elektronicznego hamulca postojowego
Łańcuch rozrządu/pasek zębaty wałka rozrządu - Wym. i zam. 3.20 h
Przyporządkowanie paska napędowego dodatkowych podzespołów
Pokaż więcej informacji

Pokaż więcej informacji

Pokaż więcej informacji

Uszkodzenie silnika
Ostrożnie: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
Narzędzia specjalne
Trzpień ustalający wału korbowego - Renault nr Mot.1054.
Podpórka silnika - Renault nr Mot.1453/01.
Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1505/1715.
Przyrząd napinający - Renault nr Mot.1543.
Nasadka przyrządu napinającego - Renault nr Mot.1705.
Scénic/Grand Scénic II: Ściągacz ramienia wycieraczki - Renault nr Mot.1552.
Zapamiętać
Rozłączyć przewód masy akumulatora.
NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
Obracać TYLKO kołem wału korbowego, a nie żadnym innym kołem zębatym.
Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie
Uwaga: W przypadku uszkodzenia paska rozrządu klin na kole rozrządu może zostać uszkodzony, co spowoduje nieprawidłowe czasy sterowania zaworami.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
Scénic/Grand Scénic II - wymontować następujące elementy:
Pokrywa komory zbiorczej powietrza.
Ramiona wycieraczek. Zastosować przyrząd nr Mot.1552.
Przednia blacha komory zbiorczej powietrza.
Blacha dostępowa filtra powietrza.
Wszystkie modele - wymontować następujące elementy:
Górna osłona silnika.
Dolna osłona silnika.
Prawe przednie koło.
Wewnętrzny błotnik z prawej strony.
Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
Uwaga: NIE należy ponownie zakładać używanego paska.
Podeprzeć silnik. Zastosować przyrząd nr Mot. 1453/01.
Wymontować następujące elementy:
Dolna podpórka silnika.
Scénic/Grand Scénic II: Górna podpórka silnika.Uwaga: Scénic/Grand Scénic II - przed wymontowaniem zaznaczyć położenie prawej poduszki silnika.
Prawa poduszka silnika.
Korek zaślepiający z bloku cylindrów 1.
Osłona koła zamachowego.
Obrócić wałem korbowym w położenie regulacji. Znaki odniesienia muszą się pokrywać 2.
Zablokować koło zamachowe dużym wkrętakiem. Poluzować śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
Wymontować następujące elementy:
Śruba koła pasowego wału korbowego 3.
Koło pasowe wału korbowego 4.
Osłona paska zębatego 5.
Wkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
Aby uniknąć wprowadzenia trzpieni ustalających w otwór wyważania na ramieniu wykorbienia, należy przeprowadzić następujące czynności:
Obracać wałem korbowym w prawo, aż znaki odniesienia na kole rozrządu będą się prawie pokrywać 6.
Trzpień ustalający umieścić w wale korbowym 7. Przyrząd nr Mot.1054.
Obrócić nieco wałem korbowym w prawo, aż trzpień ustalający zablokuje się w ramieniu wykorbienia 7.
Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać 8.
Znak odniesienia na kole wału korbowego musi być ustawiony o jeden ząb w lewo od środka 9.
Poluzować nakrętkę rolki napinającej 10. Odsunąć rolkę napinającą od paska. Nakrętkę lekko dokręcić.
Wymontować następujące elementy:
Pasek zębaty.
F9Q 660/664/674/755/758/759: Rolka napinająca 11.
F9Q 803/804/812/814/816/818: Śruby uchwytu rolki napinającej 12.
F9Q 803/804/812/814/816/818: Rolka napinająca i uchwyt 13.
Zakładanie
Uwaga: NIE należy ponownie zakładać używanego paska.
F9Q 660/664/674/755/758/759: Zamontować nową rolkę napinającą 11. Dokręcić nakrętkę palcami 10.
F9Q 803/804/812/814/816/818: Zamontować nową rolkę napinającą z uchwytem 13. Dokręcić nakrętkę palcami 10.
F9Q 803/804/812/814/816/818: Dokręcić śruby uchwytu rolki napinającej 12. Moment dokręcania: 10 Nm.
Sprawdzić, czy dźwignia rolki napinającej jest prawidłowo ustawiona 14.
Trzpień ustalający musi być prawidłowo umieszczony 7.
Sprawdzić, czy rowek klinowy na wale korbowym jest ustawiony w środku pomiędzy występami na przedniej obudowie silnika 15.
Znak odniesienia na kole wału korbowego musi być ustawiony o jeden ząb w lewo od środka 9.
Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać 8.
Nałożyć pasek zębaty. Znaki na pasku muszą się pokrywać ze znakami na kołach zębatych 16, 17 i 18. Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania odcinek roboczy paska był naprężony.Uwaga: F9Q 660/664/674/755/758/759: Pomiędzy znakiem odniesienia na kole rozrządu a znakiem odniesienia na kole pompy paliwa wysokiego ciśnienia musi być 28 rowków 16 i 18.
Poluzować nakrętkę rolki napinającej 10.
Wkręcać śrubę M6, aż rolka napinająca dotknie paska 19.
Wyjąć trzpień ustalający 7.
Założyć przyrząd napinający 20. Przyrząd nr Mot.1705.
Dociągnąć momentem 11 Nm w prawą stronę 21. Przyrząd nr Mot.1543.
Wyjąć przyrząd napinający 20.
Czujnik naciągu paska przyłożyć do paska w punkcie dtd. Przyrządy nr Mot.1505/171522.
Wkręcać śrubę M6, aż czujnik naciągu paska pokaże wartość 90±3 Hz19.
Dokręcić prowizorycznie nakrętkę rolki napinającej 10. Moment dokręcania: 10 Nm.
Wyjąć czujnik naciągu paska 22.
Aby uniknąć wprowadzenia trzpieni ustalających w otwór wyważania na ramieniu wykorbienia, należy przeprowadzić następujące czynności:
F9Q 660/664/674/758/759: Obrócić wałem korbowym o dwa obroty w prawo, aż znaki odniesienia na kole rozrządu zaczną się pokrywać 6.
F9Q 803/804/812/814/818: Obrócić wałem korbowym o cztery obroty w prawo, aż znaki odniesienia na kole rozrządu zaczną się pokrywać 6.
Trzpień ustalający umieścić w wale korbowym 7.
Obrócić nieco wałem korbowym w prawo, aż trzpień ustalający zablokuje się w ramieniu wykorbienia 7.
Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać 8.
Wyjąć trzpień ustalający 7.
Założyć przyrząd napinający 20.
Dociągnąć momentem 11 Nm w prawą stronę 21.
Wyjąć przyrząd napinający 20.
Czujnik naciągu paska przyłożyć do paska w punkcie dtd.
Czujnik naciągu paska musi wskazać wartość 80±5 Hz.
Jeżeli tak nie jest:
Poluzować nakrętkę rolki napinającej 10.
Nastawić naciąg za pomocą śruby M6, aż czujnik naciągu paska pokaże wartość 80±5 Hz19.
Dokręcić nakrętkę rolki napinającej 10. Moment dokręcania: 45 Nm.
Wyjąć czujnik naciągu paska 22.
Wkręcić korek zaślepiający 1. Moment dokręcania: 20 Nm.
Zamontować osłonę paska zębatego 5.
Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
Zamontować nowe koło pasowe wału korbowego 4.
Wkręcić nową śrubę w koło pasowe wału korbowego 3. Moment dokręcania: 40 Nm + 110±10 °.Uwaga: NIE uruchamiać silnika przy niezamontowanym pasku napędowym dodatkowych podzespołów, ponieważ może to spowodować uszkodzenie koła pasowego wału korbowego.
Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
Pasek zębaty

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2016, 15:21 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wojtgda za ten post post:
  • Fyox
mdpost@op.pl
Zarejestrowani

Witam,
Jakiej firmy polecacie dobry rozrząd do scenica II z 2003 r w miarę rozsądnej cenie.
Pozdrawiam

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

(07-02-2017, 17:18)mdpost@op.pl napisał(a): Witam,
Jakiej firmy polecacie dobry rozrząd do scenica II z 2003 r w miarę rozsądnej cenie.
Pozdrawiam
SKF
 INA
 LUK

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarpen za ten post post:
  • mdpost@op.pl
scrabi
Zarejestrowani

mi już pare osób mówiło że ten dzwiek to odgłos racującej pompy wody.
miałem to samo na starym rozrządzie, po wymianie ucichło...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • hubert




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości