Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu, oleju silnikowego i w skrzyni


scenicmario
Zarejestrowani

op Witam,

Potrzebuję podpowiedzi z kilkoma rzeczami:
Otóż od ok 6 lat jestem właścicielem scenic I FL 1,4L 16v 70kW, 2000r.
Robię mało kilometrów, głównie dojazd do pracy (2km) i krótkie odcinki na mieście więc rocznie jak będzie 2-2,5tys km przebiegu to jest dobrzeBiggrin

1)Od zakupu auta nie wymieniałem jeszcze rozrządu, a poprzedni właściciel sugerował,  że przy takich przebiegach nie ma co się tak spieszyć jak nic się nie dzieje.
Ale jakby nie patrzeć tam jest pasek i kilka latek minęło, wypadałoby to zrobić.
Polecono mi rozrząd Contitechu CT1179WP3 w zestawie z pompą wody w cenie 420zł (promo kolegi) +350zł robocizna, czy proponowany producent części jest godny polecenia dla mego scenica?

2)Drugie pytanko, to olej silnikowy, stary właściciel miał zalane autko 10W40 niestety nie jestem pewny czy to był elf czy cos innego, ale kolor oleju był ciągle bursztynowy, potem mechanior przy wymiance zalał 10W40 ELF (wersji nie pamietam), i kolorek już był czarny, brzydki :P niewiem czy to kwestia rodzaju oleju oleju czy też czegos innego...
ale chciałbym zalewać autko czymś dobrym, polecono mi zostać przy 10W40 a olej lać valvoline maxlife, a filtr oleju np. firmy KNECHT czy to dobra propozycja?

3)Trzecie pytanko to olej w skrzyni, ze 3 lata temu miałem dolewkę bo wajcha zmiany biegów zaczeła szorstko chodzić, dolewka pomogła i na 3 lata miałem spokój, teraz znów sytuacja sie powtarza, i pytanko takie, czy po takim okresie nadal robić dolewki?, znajomy mechanior twierdzi ze dolewki to bardzo budżetowe rozwiązanie i robi je jedynie na życzenie klienta, osobiscie by wymienił cały olej, jedynie cena oleju jaką podał to 80zł/L, sporo szczególnie jak tam idzie jak dobrze sprawdzałem 3,1L, jakie jest wasze zdanie na ten temat i ew. jaki olej polecacie, jakiego producenta.

Dzięki z góry za poświęcony czas i podpowiedzi !
TomaszB napisał 15-06-2019, 13:14:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2019, 13:14 przez TomaszB.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Marki paska nie znam, więc się nie wypowiem. Generalnie mądre książki mówią, że pasek rozrządu ma żywotność 70 tysięcy km lub 5 lat. Jak napisałeś: wypada zmienić, dla bezpieczeństwa.
O oleje pytaj @ CzarnePaliwo wszystko Ci powiedzą i dobiorą do auta.
Jeśli skrzynia cieknie, to ani dolewki, ani wymiana nie pomoże. Trzeba załatać dziurę, choć - jak u mnie - tanie to nie jest. No i wystarczą 3l, tej „setki” nigdy nie zlejesz Biggrin 80 zł za litr oleju to sporo. Ja płaciłem ok. 50.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • scenicmario
CzarnePaliwo
Specjalisci

2) Lepkość 10w40 nie jest dobrym pomysłem z uwagi na niską jakość większości produktów w niej występujących oraz ogólnie kiepską pompowalność. Przekłada się to na gorszą ochronę silnika podczas jego zimnego rozruchu. Wtedy właśnie silnik zużywa się najbardziej. Na początek polecam przeprowadzić płukanie. Płukanka pomoże usunąć zalegające w silniku złogi i zanieczyszczenia, które często stanowią jedną z przyczyn zwiększonego poboru oleju. Proces płukania sprzyja także bardziej efektywnemu opróżnieniu układu smarowania z wyeksploatowanego już oleju. Wszystkie płukanki dostępne w Czarnym Paliwie są bezpieczne dla uszczelnień silnika. Nie zawierają żadnych agresywnych rozpuszczalników. Polecam np. Archoil AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-oleju...250ml.html Dokładna instrukcja stosowania znajduje się w opisie produktu na stronie sklepu.

Jako olej docelowy polecam 5w40 w specyfikacji Renault RN0700. Twój silnik mieści 4,15 L oleju. Zerknij na Ravenol VST 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/5w40/312-ravenol...40-5l.html
Zawiera w składzie minimum 39% syntetycznej bazy PAO. Ma bardzo dobre parametry. Świetny stosunek ceny do jakości.

3) Skrzynia biegów w tym modelu mieści 3,4 L oleju. Dolewki to żadne rozwiązanie. Tylko kompleksowa wymiana oleju na świeży może realnie wpłynąć na przywrócenie prawidłowej pracy mechanizmu, jeśli nie jest już nadmiernie zużyty. Potrzebujesz olej o lepkości 75w80 w specyfikacji API GL-4. Polecam Ravenol MTF-2: https://czarnepaliwo.pl/glowna/327-raven...80-4l.html Wymieniaj go co maksymalnie 5 lat lub 100 tys. km w zależności co nastąpi jako pierwsze.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi CzarnePaliwo za ten post post:
  • scenicmario
scenicmario
Zarejestrowani

op Dzięki za podpowiedzi, jeszcze jakby ktoś na temat tego zestawu rozrządu Contitecha sie wypowiedział to byłoby dobrzeBiggrin

co do olejów to powiedz mi jeszcze czy przy płukankach i zmianie oleju na 5w40 mogą zdarzyć się jakieś komplikacje? w sensie olej zacznie gdzieś tam uciekac bo się slyszy rozne historieBiggrin no i czy waszym zdaniem lepiej to zrobić przed czy po wymianie rozrządu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2019, 20:54 przez scenicmario.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Jeśli się coś stanie po płukaniu, to znaczy, że i bez płukania by do tego doszło. Lepiej się o tym dowiedzieć w bardziej kontrolowanych warunkach niż w trasie ;)
Proponuję obejrzeć film Doktora Krisa na YouTube'ie w tym temacie. Bardzo konkretne info o płukaniu.
https://youtu.be/4EpTi6QtafE

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
leszek11112
Zarejestrowani

ludzie co wy z tymi płukankami , płukanki to się robiło wieki temu jak były oleje ; superol , lux i inne badziewia , a nie przy olejach dzisiejszych. przepłukać to można gardło.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Oczywiście, ale jak ktoś miał zalane niewiadomo co, to chyba warto przepłukać?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • CzarnePaliwo, michaldck
CzarnePaliwo
Specjalisci

(16-06-2019, 18:41)leszek11112 napisał(a): ludzie co wy z tymi płukankami , płukanki to się robiło wieki temu jak były oleje ; superol , lux i inne badziewia , a nie przy olejach dzisiejszych. przepłukać to można gardło.

Jak ktoś stosował lub stosuje tego typu produkty to tym bardziej nie korzysta z płukanek. Na rynku figurują obecnie produkty zarówno bardzo niskiej jak i wysokiej jakości. Zasadność płukania nie jest zresztą determinowana wyłącznie dotychczas stosowanym olejem, ale także długością interwałów wymiany.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(16-06-2019, 18:41)leszek11112 napisał(a): a nie przy olejach dzisiejszych.
ta szczegónie dzis po olejach niewiadomego pochodzenia
płukałem płucze i będę płukał...nie zaszkodzi

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Roming
scenicmario
Zarejestrowani

op ok, wszystko ładnie układa się w całość.
Jeszcze podpytam, czy producent filtra oleju w tym wszystkim ma duże znaczenie?
oraz czy po ok 5-6 latach eksploatacji powinienem zwrócić uwagę jeszcze na jakieś inne sprawy wymagające troski (filtry/oleje), filtr kabinowy wymieniam raz do roku i w tym czasie filtr powietrza z raz był wymieniany.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości