Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana silnika w Renault Scenic I Lift 1.6 16v 2001 rok 107 koni


Kameleon1984
Zarejestrowani

op Witam wszystkich znających się na temacie który opisuje

Mam pytanie odnośnie wymiany silnika w Renault Scenic I Lift 1.6 16v 2001 rok 107 koni 
Czy jeżeli w tym aucie mam Silnik K4M A 7/08 770171 to muszę szukać silnik o  identycznym kodzie żeby pasował czy wystarczy że ma K4M A 7/08?

I drugie pytanie 
Jak najłatwiej go wyciągnąć żeby wyszedł bez problemu co zdemontować zeby się nie umęczyć przy wyciąganiu ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 08:16 przez Kameleon1984.)

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Napewno musisz wyjąć podszybie, i półkę z akumulatorem.
Odkręcasz 2 zwrotnice ściągasz gumy z półosi i wyciągasz półosie ze skrzyni biegów.
Odłączasz wszystkie kable
Pierwszy sposób , odkręcasz skrzynie biegów, odczepiasz od silnika i wyciągasz silnik.
Sposób drugi, od skrzyni odłączasz dźwignie biegów, linkę sprzęgła i wycoągasz silnik razem ze skrzynią.
Najlepiej jest wcześniej odkręcić osprzęt (alternator, pompa wspomagania, itp.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Kameleon1984
Kameleon1984
Zarejestrowani

op a bez wyciągania półosi i zwrotnic się nie da?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Zwrotnic nie musisz, półosie musisz.

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Da się, ALE jest ryzyko, że uszkodzisz półosie, jest tam takie igiełkowe łożysko które może się rozsypać jak będziesz się z bim szarpał.
Więc tak:
Musisz odkręcić sworznie wahacza od wahacza (końcówki wahacza)
Następnie odkręć końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy
Potem poluzuj tylko nakrętkę od amortyzatora na górze pod maską.
I będziesz miał mnóstwo miejsca żeby odciągnąć całą zwrotnicę razem z półosią bez ich wykręcania.
A i zapomniałem, przed przystąpieniem do operacji, spuść olej ze skrzyni, bo inaczej jak wyjmiesz półoś to ci sam wyleci,
Jak już wszystko poskładasz to wlej ten sam olej z powrotem, także najlepiej do jakiejś czystej zakręcanej bańki żeby syf się nie dostał.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Kameleon1984, VampirePL
Kameleon1984
Zarejestrowani

op no ale skrzynie tez odkrecic tak czy jest tyle manewru ze wyjdzie? sanek nie musze ruszac ?

no dobra a jak juz wyciąne ten silnik to tylko po numerze szukać innego np K4N A 7/08 to wystarczy ? nie wazne czy byl w thali clio czy czyms innym ?bedzie pasował?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2018, 13:02 przez Kameleon1984.)

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Sanek nie musisz ruszać.
Silnik razem ze skrzynią są świetnie wyważone i jak będziesz używać oryginalnych uchwytów na silniku to ładnie wyjdzie silnik razem ze skrzynią bez rozkręcania.
Rozkręcisz i przełożysz skrzynię jak już będziesz mieć całość na stole.
NAJLEPIEJ byłoby gdybyś odkręcił tak jak ci mówiłem, ALE dobrze byłoby żebyś się z tym nie siłował, więc dla ułatwienia:
1. Odkręć całe podszybie
2. Wykręć półkę na której stoi akumulator
3. Od zwrotnicy odkręć końcówkę drążka kierowniczego
4. Stabilizator
5. Wahacz od sworznia
6. Opaski na półosiach przy skrzyni biegów (z tej szerszej strony)
7. U góry pod maską mocno poluzuj a najlepiej odkręć całą nakrętkę trzymającą amortyzator, i poluzuj a najlepiej całkiem odkręć śruby trzymające poduszkę amortuzatora.
Jak poluzujesz bedziesz mógł w miarę bezpiecznie odchylić mcpersona razem z półosią.
Ale jak u góry odkręcisz amor i poduszkę to pięknie go wyjmiesz razem z całą półosią.
Ja osobiście bym wyjął go całkiem (bezpieczniej i więcej miejsca)
8. Oznacz sobie niektóre wtyczki np. Kolorami albo naklejki z opisem gdzie jaką, żebyś potem się gdzieś nie popier****
Węże też, porób zdjęcia żeby było gdzie zaczerpnąć informacji o umiejscowieniu elementów.
9. Odłącz wszystkie kable, i węże
10. Odłącz dźwignię zmiany biegów (zaznacz w miejscu łącznika głębokość i oś zamontowania tego drążka, będzie potem łatwiej wyregulować biegi po wstawieniu wszystkiego z powrotem)
11. Odłącz linkę sprzęgła
12. Odkręć wydech od silnika
13. Najlepiej wykręcić osprzęt, np. Alternator itp. Ale mogę się mylić, oceń czy nie będzie zawadzać przy podnoszeniu.
14. Podwieś silnik.
15. Odkręć górną łapę silnika, dolną łapę silnika i łapę skrzyni (poduszkę)
16. Sprawdź czy coś jeszcze nie trzyma, 10x
17. Jedziesz z koksem powolutku do góry stale obserwując.
18. Stawiasz mi browara

Co do silnika, to niestety nie wiem czy może różnić się jakimiś numerkami.
Ale jak bedzie taki sam jak twój poprzedni, to jeden ch** czy był zamontowany w cilo, thali, czy czym tam jeszcze.
Taki sam numer, czyli taki sam silnik

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2018, 04:55 przez Warsztat pod chmurką.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Kameleon1984, scrabi, VampirePL
Kameleon1984
Zarejestrowani

op Silnik wykreciłem wedle tego pierwszego spospobu wyciagnałem połosie polke pod akumulator odrecilem skrzynie jedynie zostawilem drazek zmiany biegów i kabel masowy podlewarowałem silnik tak zeby podnosił się od strony rozrzadu i skrzynie zeby nie spadla wyszedł prawie do konca sprzegla ale jeszcze drazek siedzi pewnie zaraz wyjdzie ale martwie sie bardziej włozeniem jedostki napedowej spowrotem mysle czy by nie odkrecic sanek i skrzynie wepchnac pod nie i pozniej spokojnie silnik włozyc i wsunac skrzynie bo tak to bedzie chyba troche zabawy w trafianie pod katem tak jak teraz go wyciagam
tylko wiadomo wyciagnac jest łatwiej niz włozyc silnik przynajmniej jak sie nie ma profesjonalnego sprzetu np cyklopa( podnosnika do silników) a tylko kilka silnych facetów he

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Tak, jak wywalisz sanki to robi się tam tyle miejsca że można silnikiem wewnątrz obracać.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • VampirePL
Kameleon1984
Zarejestrowani

op Szukam i szukam tego silnika i wpadłem na jeden ale widze ze rózni się listwą wstryskowa i pytanie czy moge normalnie zmienic listwe od mojego silnika i bedzie grało czy trzeba to jakos adaptowac?
Mati napisał 15-11-2018, 00:15:
5x złamany Regulamin

Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2018, 00:15 przez Mati.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości