Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana sprzęgła - co przy okazji??


wojtekrx
Zarejestrowani

op Niedlugo będę wymieniał kompletne sprzęgło. Coraz bardziej słychać piski i szum łożyska który zanika lub zmniejsza się przy wciśnięciu sprzęgła. Wzmaga się z wzrostem obrotów. Wiem że wymiana sprzęgła wiąże się z demontażem skrzyni obu półosi wahaczy itp. Odsłania się za to wiele rzeczy do których normalnie dostęp jest utrudniony. W związku z tym moje pytanie co sprawdzić przy takiej okazji i co wymienić?? Na pewno wymieniam sprzęgło na kompletne nowe. Ewentualnie uszczelniacze wału i półosi. Olej w skrzyni biegów też wymienię. Myślę też wymienić wąż intercoolera który ma dziurki i bryzga po komorze silnika olejem. A dostęp do niego będzie teraz lepszy bo do wymiany jest ten odcinek który wchodzi z tyłu silnika na dole. Trudno go dobrać więc zaloze chyba wąż ciśnieniowy sprzedawany na metry. Co jeszcze proponujecie sprawdzić i ocenić mając ułatwiony dostęp do silnika od strony tyłu??? Drugi raz taka okazja myślę nie prędko się zdarzy. A jak coś mogę sprawdzić to to chce zrobić.

Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

(01-08-2017, 15:07)wojtekrx napisał(a): Coraz bardziej słychać piski i szum łożyska który zanika lub zmniejsza się przy wciśnięciu sprzęgła. Wzmaga się z wzrostem obrotów.
Skąd pewność, że to sprzęgło? Coś się innego dzieje? Szarpie, ślizga? Jak puścisz pedał sprzęgła, to zaczyna się kręcić w skrzyni biegów. Łożysko oporowe (wyciskowe) pracuje a skrzynia biegów staje, jak wciśniesz pedał sprzęgła (rozłączysz je)

Dodam jeszcze, że w Mercedesie w201 też mam szum, jak puszczę pedał sprzęgła, a jak wcisnę - ustaje. Kompletne sprzęgło wymieniałem w styczniu b.r. Szum jak był tak jest. Ja wiem, że to łożysko w skrzyni biegów (przy wyjściu wałka głównego na sprzęgło). Łożysko oporowe też mi hałasowało (to był taki świergot), ale to jak wcisnąłem sprzęgło. Szumi mi tak już z 5 lat, ale co się dziwić, skoro skrzynia biegów ma 800 tys. km przebiegu. Poza tym nic się nie dzieje, biegi wchodzą ładnie, w czasie jazdy szum zagłusza silnik i wiatr.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 07:40 przez jaszek7777.)

Odpowiedz
wojtekrx
Zarejestrowani

op
(03-08-2017, 07:40)jaszek7777 napisał(a):
(01-08-2017, 15:07)wojtekrx napisał(a): Coraz bardziej słychać piski i szum łożyska który zanika lub zmniejsza się przy wciśnięciu sprzęgła. Wzmaga się z wzrostem obrotów.
Skąd pewność, że to sprzęgło? Coś się innego dzieje? Szarpie, ślizga? Jak puścisz pedał sprzęgła, to zaczyna się kręcić w skrzyni biegów. Łożysko oporowe (wyciskowe) pracuje a skrzynia biegów staje, jak wciśniesz pedał sprzęgła (rozłączysz je)

Dodam jeszcze, że w Mercedesie w201 też mam szum, jak puszczę pedał sprzęgła, a jak wcisnę - ustaje. Kompletne sprzęgło wymieniałem w styczniu b.r. Szum jak był tak jest. Ja wiem, że to łożysko w skrzyni biegów (przy wyjściu wałka głównego na sprzęgło). Łożysko oporowe też mi hałasowało (to był taki świergot), ale to jak wcisnąłem sprzęgło. Szumi mi tak już z 5 lat, ale co się dziwić, skoro skrzynia biegów ma 800 tys. km przebiegu. Poza tym nic się nie dzieje, biegi wchodzą ładnie, w czasie jazdy szum zagłusza silnik i wiatr.
Pewność mam bo hałas początkowo pojawiał się przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła. Najgłośniej było przy wciśnięciu pedalu sprzęgła tylko do połowy. Cichlo przy pełnym wciśnięciu. Teraz już nie piszczy ale słychać dźwięk jakby szumu połączonego z tarciem i piskiem. Zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy. Im więcej Dodam gazu tym glosniej to słychać. Milknie to praktycznie całkiem gdy wcisne do spodu pedal sprzęgła. Także to na pewno łożysko. Biegi wchodza idealnie a póki co żadnego poślizgu itp nie odczuwam.

Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

Hmmm, może mnie ktoś poprawi, ale łożysko wyciskowe nie pracuje po pełnym wciśnięciu pedału sprzęgła

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 16:32 przez jaszek7777.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(03-08-2017, 16:31)jaszek7777 napisał(a): Hmmm, może mnie ktoś poprawi, ale łożysko wyciskowe nie pracuje po pełnym wciśnięciu pedału sprzęgła

Łożysko pracuje cały czas a po wciśnięciu pedału jest obciążane.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojtekrx
Zarejestrowani

op
(04-08-2017, 08:24)siwusek216 napisał(a):
(03-08-2017, 16:31)jaszek7777 napisał(a): Hmmm, może mnie ktoś poprawi, ale łożysko wyciskowe nie pracuje po pełnym wciśnięciu pedału sprzęgła

Łożysko pracuje cały czas a po wciśnięciu pedału jest obciążane.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Na pewno pracuje cały czas bo cichy szum i piski słychać nawet na luzie bez wciskania pedalu sprzęgła. Wcześniej przy wciskaniu sprzęgła piszczało coraz głośniej. Teraz piszczy cały czas a wraz z dodawaniem gazu jest coraz wyraźniejsze i głośniejsze. Momentami przypomina slizgajacy się pasek. Po pełnym wciśnięciu sprzęgła praktycznie te odgłosy milkną.
Moje pytanie to co sprawdzić przy okazji tak dużej roboty. Myślę np przy okazji wyczyścić intercooler bo wygląda na zapchany olejem. Coś jeszcze proponujecie sprawdzic lub zrobić?

Odpowiedz
ziejsonek
Zarejestrowani

odświeżam temat co przy okazji,
- Sprzęgło * wiadomo
- Olej w skrzyni
- Co jeszcze ?

"Bo ta prawda człowiekowi przychodzi z wiekiem, 
Nie każdy pies jest psem a człowiek człowiekiem. "
Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

(28-02-2019, 21:10)ziejsonek napisał(a): odświeżam temat co przy okazji,
- Sprzęgło * wiadomo
- Olej w skrzyni
- Co jeszcze ?

Komplet sprzęgła, wysprzęgnik oraz olej można w skrzyni nowy zalać.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości