Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana tarcz i klocków tył, krótki scenic 2


maxio69
Zarejestrowani

Dołączę moje pytanie do tego tematu.
Scenic 2 1.6 04r krótki.
Jaka powinna być minimalna grubość tarczy przód i tył?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Przód 21,8mm
Tył 9mm

Przy czym grubość to raczej rzadki powód wymiany. Częstsze przypadki to nie może być żadnych śladów pęknieć termicznych (poprzeczne ciemniejsze kreski niewyczuwalne pod paznokciem), nie może być zgnitego rantu na którym klocek się uszkadza i nierówno wyciera, ani żadnych głębszych rys wzdłużnych. Jeśli tarcze były kiedykolwiek przetaczane lub szlifowane to też jest to niedopuszczalne wg serwisowki. I wg mnie też

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2019, 10:20 przez Trodor.)

Odpowiedz
Michaels19
Zarejestrowani

a jak jest dokładnie z tym abs, w ofertach tarcz często jest napisane "zintegrowany pierścień ABS" o co z tym chodzi? bo na filmach instruktażowych widzę że jak ściągają tarczę z piasty to na piaście zostaje jakaś blaszka z kablem chyba od abs a druga część jest na tarczy ta zintegrowana czy jak to rozumieć ??

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wn przypadku Scenica zintegrowany pierścień ABS dotyczy tarcz tylnych.
W jedynce poliftowej była to koronka metalowa wciśnięta na piastę łożyska zintegrowanego z tarczą hamulcową. W dwójce jest naklejone magnetyczne kółko.
Z przodu ten sam patent jest na przegubie zewnętrznym półosi napędowej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2020, 20:19 przez polaq.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(20-11-2019, 10:15)Trodor napisał(a): Przy czym grubość to raczej rzadki powód wymiany.
Kolega chyba żartuje. Rzadki?? Ja bym powiedział, że podstawowy.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(03-04-2020, 17:29)Michaels19 napisał(a): a jak jest dokładnie z tym abs, w ofertach tarcz często jest napisane "zintegrowany pierścień ABS" o co z tym chodzi? bo na filmach instruktażowych widzę że jak ściągają tarczę z piasty to na piaście zostaje jakaś blaszka z kablem chyba od abs a druga część jest na tarczy ta zintegrowana czy jak to rozumieć ??

Z przodu tarcze są podwójne wentylowane, pierścień ABS jest bieżnią łożyska wprasowanego w piastę a piasta osadzona jest w zwrotnicy tam też wciśnięty jest blaszany koszyczek w który wciska się czujnik. Koszyczek często rdzewieje i kruszy się co uniemożliwia mocowanie czujnika ABS (koszyczek dostępny tylko z łożyskiem piasty) dlatego trzeba uważać przy demontażu jak i montażu czujników.
Tylne tarcze są pojedyncze i mają wprasowane łożyska.
Na wewnętrznej stronie tarczy jest cokół na który wciśnięty jest blaszany pierścień z magnetyczną bieżnią.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości