Jeśli ktoś by chciał przeszczepić aluminiową obudowę termostatu zamiast plastikowej.
Właśnie jestem po przeszczepie i wszystko działa jak należy. Z wskaźnikiem temperatury na desce włącznie.
Scenic 3 1.6 16v k4m 858 2010 rok.
Wychodzi taniej niż OEM plastikowa kompletna.
1 - Renault OE 226306024R czujnik temperatury 3 pin.
2 - Renault OE 8200772985
3 - Nissan OE 1106000Q0F
4 - Renault OE 7700600514 obudowa termostatu
5 - Uszczelka Termostatu 1.6 1.8 2.0 16V OE 7700104129
Do czujnika można albo na złomie dokupić wtyczkę 3 pin albo na necie za 25 Zeta opisywana też jako wtyczka czujnika prędkości, wtyczka czujnika licznika..... Etc.
Z 3 pionowej kostki podpinamy tylko 2 kabelki.
Oryginalna 2 pin odcinamy.
Podłączamy te które są najbliżej siebie. Trzeci kabelek to przejście do masy silnika ( nie podłączać, odciąć.)
Następna sprawa trzeba za 59 groszy dokupić dłuższą jedna śrubę M6. W aluminiowej obudowie jest wyższy słupek i oryginalna jest za krótka o 2 cm.
Wszystko składamy do kupy i można zapomnieć o problemach z mieszaniem się płynu.
A jak na przyszłość szlag trafi termostat to wymiana 15 min i koszt 50 zł za OEM. A nie całą cholerna obudowę znów rozkręcać.
W Autodacie znalazłem że termostat to k4m 858 ma być na 89°c taki też kupiłem.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania odpowiem.
Objawy uszkodzonego termostatu i lub znikającego płynu chłodniczego.
Zauważalny syf w zbiorniczku wyrównawczym. ( olej )
Niedogrzewanie silnika.
Zapocenie pod termostatem idące na skrzynie biegów.
Czasem biała maź pod korkiem wlewu oleju lub widoczne białe kropki na bagnecie do sprawdzania stanu oleju.
Jeśli termostat jest zesrany dość długi czas widać tez zauważalne klepanie popychaczy zaworowych. Po naprawie termostatu wraca wszystko do normy.