Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana termostatu na Aluminiowy


Bartekr
Zarejestrowani

op Dla Potomnych

Jeśli ktoś by chciał przeszczepić aluminiową obudowę termostatu zamiast plastikowej.
Właśnie jestem po przeszczepie i wszystko działa jak należy. Z wskaźnikiem temperatury na desce włącznie.
Scenic 3 1.6 16v k4m 858 2010 rok.

Wychodzi taniej niż OEM plastikowa kompletna. [Obrazek: 1f609.png]

1 - Renault OE 226306024R czujnik temperatury 3 pin.
2 - Renault OE 8200772985
3 - Nissan OE 1106000Q0F
4 - Renault OE 7700600514 obudowa termostatu
5 - Uszczelka Termostatu 1.6 1.8 2.0 16V OE 7700104129



Do czujnika można albo na złomie dokupić wtyczkę 3 pin albo na necie za 25 Zeta opisywana też jako wtyczka czujnika prędkości, wtyczka czujnika licznika..... Etc.

Z 3 pionowej kostki podpinamy tylko 2 kabelki. 

Oryginalna 2 pin odcinamy. 

Podłączamy te które są najbliżej siebie. Trzeci kabelek to przejście do masy silnika ( nie podłączać, odciąć.)

Następna sprawa trzeba za 59 groszy dokupić dłuższą jedna śrubę M6. W aluminiowej obudowie jest wyższy słupek i oryginalna jest za krótka o 2 cm.

Wszystko składamy do kupy i można zapomnieć o problemach z mieszaniem się płynu.

A jak na przyszłość szlag trafi termostat to wymiana 15 min i koszt 50 zł za OEM. A nie całą cholerna obudowę znów rozkręcać.
W Autodacie znalazłem że termostat to k4m 858 ma być na 89°c taki też kupiłem.

Jeśli ktoś ma jakieś pytania odpowiem.


Objawy uszkodzonego termostatu i lub znikającego płynu chłodniczego.
Zauważalny syf w zbiorniczku wyrównawczym. ( olej )
Niedogrzewanie silnika.
Zapocenie pod termostatem idące na skrzynie biegów.
Czasem biała maź pod korkiem wlewu oleju lub widoczne białe kropki na bagnecie do sprawdzania stanu oleju.
Jeśli termostat jest zesrany dość długi czas widać tez zauważalne klepanie popychaczy zaworowych. Po naprawie termostatu wraca wszystko do normy.

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Bartekr za ten post post:
  • Proxima, Przemek7, PunkRock86, Roming, Wozny84
danio
Zarejestrowani

bdb robota
masz foto alu obudowy ?

Odpowiedz
Bartekr
Zarejestrowani

op
(15-01-2023, 12:40)danio napisał(a): bdb robota
masz foto alu obudowy ?
Na samochodzie?
Czy chcesz po prostu zobaczyć jak wygląda luzem. ?


Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: 5aeb1a5440727dafcd100226d34ab7c3.jpg]
PunkRock86 napisał 16-01-2023, 15:27:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2023, 15:27 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Można by z tego ładna fotorelacje zrobić na przyszłość.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
danio
Zarejestrowani

dziękuje
takie foto jest dobre

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Dobra robota! Przy wymianie w moim Sc II puszczającego olej (na szczęście na zewnątrz, a nie do wody) termostatu w wersji plastikowej-zintegrowanej kusiło mnie, żeby wstawić wersję alu, ale ostatecznie się nie zdecydowałem.

Zastanawia mnie trochę, czy taka obudowa ma jakiś mierzalny wpływ na tempo nagrzewania silnika, na temperaturę oleju, w końcu kanał olejowy przylega tu do obiegu wody, a aluminium w przeciwieństwie do plastiku ma bardzo dobrą przewodność cieplną.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2023, 21:46 przez Proxima.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(18-01-2023, 21:43)Proxima napisał(a): Zastanawia mnie
żaden. zdecydowanie wymiana ciepła płyn-olej zachodzi w głowicy i na ściankach bloku.

Odpowiedz
Bartekr
Zarejestrowani

op Moim zdaniem Francowaci zrobili właśnie kanały obok siebie żeby szybciej ogrzać olej płynem chłodniczym który jak wiadomo szybciej się nagrzewa od oleju.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
arczar
Zarejestrowani

Bardzo istotny temat - a co w wypadku wtyczki 4pin jak w megane 2009? Silnik ten sam i problem identyczny. Czy da się to "obejść"?
pio555 napisał 01-05-2023, 19:43:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2023, 19:43 przez pio555.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości