Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

"Wyrywanie" kierownicy z rąk - jazda po nierównościach.


PIRXu
Zbanowani

op ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 02:03 przez PIRXu.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Masz na myśli dosłowne wyrywanie kierownicy? W sensie, że ciężko ją utrzymać w rękach. Osobiście nigdy nie spotkałem się z takim objawem. Oczywiście przy większych nierównościach gdybym puścił kierownicę to będzie się zachowywała podobnie jak przy badaniu na stacji diagnostycznej, ale nigdy trzymając kierownicę w rękach nie czułem, że mi się wymyka.

Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

op ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 02:03 przez PIRXu.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jeszcze za czasów BMW miałem podobnie. Okazało się, ze zawieszenie było do *****...

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Sprawdź luzy na drazkach bądź końcówkach drążków

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jakieś dźwięki przy tym są?
Stuki trzeszczenia?

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2016, 22:13 przez scrabi.)

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

op ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 02:03 przez PIRXu.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Wszystko zalezy o jakim "wyrywaniu" kierownicy mówimy. To pojęcie względne jest i kazdy moze sobie to wizualizowac roznie, przez co szukamy przyczyny, której może nie być.
Byc moze wlasnie problemu wcale nie ma, a poprostu koła sie układają odpowiednio do dziury/uskoku... Zjazd z kraweznika, wiadomo ze kola same sie skręcą przy nie dotykaniu kierownicy, albo lekkim trzymaniu. Scenic ma to do siebie ze w czasie wolnej jazdy wspomaganie skrętu kół działa bardzo mocno. Wraz z prędkoscią siła wspomagania maleje dopiero. Wiec przy dziurach i uskokach zazwyczaj jedziemy automatycznie powoli, wiec kola maja bardzo lekko do krecenia sie i stad moze to byc efekt samoczynnego skrecania sie kół.
Przy luzach w ukladzie jednym/kierowniczym, kierownica raczej by sie nie ruszala, a kola by sie same skrecaly i to kazde w swoja strone.
Jesli na trzepakach luzow nie znajdziesz, to wszystko jest ok. Scenic ma poprostu silne wspomaganie skretu. Chyba trzy progi predkosci sa w ktorych zmieniany jest parametr sily wspomagania skretu.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

(30-08-2016, 17:55)Highwayman1990 napisał(a): W sensie, że ciężko ją utrzymać w rękach. Osobiście nigdy nie spotkałem się z takim objawem.
to też się zdarza, ale przy mocnym przyspieszaniu mocnym autem na jakiś nierównościach lekkich (ja tak nieraz mam w Ibizie), ale w SC ciężko to uświadczyć Biggrin

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Mi się coś wydaje że może to być problem ze zmiennym wspomaganiem.
Czy nie zauważyłeś że ciężej się kręci kierownicą?

Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości