Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego


iseb
Zarejestrowani

op Witam uszczelek
    Mam taki problem, po zdemontowaniu silnika krokowego, przepustnicy i obudowy filtra powietrza. Umyciu i ponownym zamontowaniu bez wymiany uszczelek. Odczekał po przekręceniu kluczyka   odpaliłem i silnik wszedł na 4000 tyś/obr (kilka razy powtarzałem sekwencje odpalania ale nic się nie zmieniało) po przejechaniu kawałka obroty troche spadały i znów wskakiwały na 4tys/obr. Sprawdziłem linka od gazu działa lekko i przepustnica ciągle jest zamknięta a obroty nadal takie wysokie. Nie wiem za bardzo co mam poradzić jutro pojadę i kupie te uszczelnienia, tylko podejrzewam ze to coś z silnikiem krokowym czy podczas ponownego zamontowania powinien być wciśnięty maksymalnie ? Czy ktoś miał może podobny problem ?
miro napisał 09-04-2017, 11:42:
Zgodnie z pkt 4 regulaminu pierwszy post powinien być tu   https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

Kolejny proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2017, 11:42 przez miro.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Kalibracja/adaptacja przepustnicy.
Krokowy ustawi sie sam - oczywiście jeśli jest sprawny i czysty.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Dużo ludzi do mnie przyjeżdża z problemem obrotów silnika po czyszczeniu. W większości przypadków adaptacja CLIPem je normalizuje.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
iseb
Zarejestrowani

op Czy może wymiana tych o-ringów i odpięcie klemy, by komputer się zresetował coś pomoże? czy jednak od razu kierować się do mechanika po wymianie uszczelnień ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Odpinanie klem powoduje zazwyczaj jedynie wzrost ilości zapisanych w sterowniku błędów. Błędów nie usuwa.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

(09-04-2017, 11:54)iseb napisał(a): Czy może wymiana tych o-ringów i odpięcie klemy, by komputer się zresetował coś pomoże? czy jednak od razu kierować się do mechanika po wymianie uszczelnień ?
Po raz n-ty ten sam problem. Uszczelki stare i stwardniale puszczają lewe powietrze. Wymień je i zapomnij o wysokich obrotach bez żadnych kalibracji adaptacji. Oczywiście przed rozpoczęciem prac odepnij akmulator.

Możesz poczytać o mojej walce, traceniu czasu i nerwów:
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Adapta...-bez-CLIPa
A kilka wątków niżej masz ten sam problem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2017, 13:25 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Oringi na przepustnicy. Przerabiałem temat na własnej skórze w Lagunie. Nie musi być widać zużycia po starych a i tak mogą być już niesprawne !

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
iseb
Zarejestrowani

op Słuchajcie ja jutro kupuje nowe oringi i wymieniam, chodzi o to że w większości przypadków po czyszczeniu ludzie mieli lekko podwyższone obroty ja po podpaleniu na biegu jałowym mam 4000 tys/obr i to mnie niepokoi, ale jak pisałem jutro rano jadę kupuje o-ringi wymieniam, i mam nadzieje że macie racje Biggrin i tylko nie potrzebnie zaczynałem temat... jak tylko wymienię napisze Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi iseb za ten post post:
  • PunkRock86
iseb
Zarejestrowani

op Oczywiście na stanie niema o-ringów w Renault , na jutro będą, czy wy również płaciliście za nie 70 zł za 2 o-ringi do uszczelnienia przepustnicy bo tyle krzyknęli w salonie ? Na alledrogo znalazłem za 17 zł + koszt wysyłki. Czy to są numery tych uszczelek grubsza 8200068583 a tej tniejszej 8200068566 ? ktoś się może orientuje ?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Tutaj mój manual z forum RLKP. Dotyczy Laguny IPHII z 1.6 16V ale może się przyda. Uszczelki OEM w sklepie - obie kupiłem za 40 zł łącznie. Można też dobrać w sklepie z oringami za grosze !
 
Napewno nie jeden z użytkowników Laguny z silnikiem 1,6 16 V spotka się z koniecznością wymiany tego ustrojstwa. U mnie objaw był taki, że na zimnym silniku oborty utrzymywały się na poziomie 2000 rpm a potem sobie falowały.
 
Do pracy będą nam potrzebne:
 
* Śrubokręt płaski
* Torx T25
* Torx nasadowy E8
* klucz nasadowy 10 mm
** Piwo dowolnej marki [Obrazek: smile.png]
   30-60 minut czasu
 
[Obrazek: post-95501-0-53967800-1416573565_thumb.jpg]
[Obrazek: post-95501-0-93388300-1416573567_thumb.jpg]
Krok 1
 
Zdejmujemy dolot powietrza, odpinając gumowy uchwyt, poczym wysuwamy go z obudowy filtra powietrza.
 
[Obrazek: post-95501-0-24017100-1416571946_thumb.jpg]
 
Krok 2
 
Odkręcamy obudowę filtra powietrza ( 2 x Trox T25)  poczym odpinamy cięgło gazu.
 
[Obrazek: post-95501-0-29533800-1416572048_thumb.jpg]
 
Krok 3
 
Odpinamy wtyczki od silnika krokowego, i (czujnika położenia przepustnicy?) poczym dwa torxy nasadowy rozmiar E8,
one trzymają całą dużą plastikowa obudowę połączoną z przepustnicą. Po odkręceniu tych śrub wysuwamy je do góry ( są długie) następnie ostrożnie zsuwamy tą obudowę popychając ją w stronę kabiny. Ukaże nam się pierwsza uszczelka (ta grubsza).
 
[Obrazek: post-95501-0-99147600-1416572061_thumb.jpg]
 
Krok 4
 
Teraz musimy lekko dać nura, z tyłu przepustnicy od wewnętrznej strony są dwie śruby na klucz 10 mm które trzymają przepustnice. Po ich odkręceniu delikatnie wysuwamy ją z kolektora. I tu ważniejsza, cieńsza uszczelka. Mnie rozpadła się ona w dłoni przy próbie zdjęcia jej z rantu.
 
Usuwamy stare uszczeli, czyścimy przepustnicę rozpuchem na bazie acetonu, poczym suszymy sprężonym powietrzem.
 
 
[Obrazek: post-95501-0-54370400-1416572069_thumb.jpg]
[Obrazek: post-95501-0-02427400-1416572078_thumb.jpg]
 
Składamy w odwrotnej kolejności. Przy wsuwaniu przepustnicy w dolot warto czymś delikatnie zwilżyć uszczelkę, żeby się nie uszkodziła.
 
W niektórych przypadkach wymianiane są także cztery uszczelki pod kolektorem, u mnie jednak wystarczyła wymiana tych dwóch które opisałem.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • momix, scrabi




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości