Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zakup Scenica III- jaki silnik


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Rozglądam się powoli za następcą mojego autobusu i rozważam zakup Scenica III krótkiego z rocznika 2012-2014 (młodszego chyba nie trafię) i nie mam pojęcia na jaki silnik postawić.

Diesle odpadają ponieważ auto idzie pod zasilanie gazem- jestem gazofobem i od ponad 10 lat śmigam na takim paliwie.

1.6 może być za mułowaty do tego auta

2.0 byłby idealny ale pewnie w krótkim siedzi to samo co w Grandzie- czyli nissanowskie 2.0 spięte z CVT

Około 2013 Francusi zrobili podobno jakiejś dwa lifty tego modelu (niektórzy piszą o IV generacji) i zastąpili 1.4 TCe- 1.3 TCe

No i właśnie.... jeśli nie wolnossące 1.6 to co:

1.4 Tce czy 1.3, a może 1.2- choć tutaj byłaby droższa instalacja gazu

Ktoś ma jakąś wiedzę na temat 1.3- jest konstrukcyjnie "lepszy" od 1.4? Czy wymaga takiej samej troski w eksploatacji?


Wszelkie sugestie użytkowników mile widziane

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

1.3tce w „trójce”? Coś mi się wydaje ze ten silnik miał premierę w 2018r


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Yorgen
itek
Nie jestem ekspertem od SCIII ale już dużo pisano o silnikach więc cofnij się w postach i poczytaj szcególnie @ pio555.
Napotkasz różne skrajne opinie ale patrz na te krytyczne. Ja mam 1.6 benz.112 KM -owszem muł ale bywają gorsze. Do gazu idealny i bezawaryjny. Ponadto kupujesz kompletne auto i patrzysz na resztę.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(26-07-2020, 11:51)siwusek216 napisał(a): 1.3tce w „trójce”? Coś mi się wydaje ze ten silnik miał premierę w 2018r


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No właśnie nie wiem jak to ugryźć bo w ogłoszeniach jest niezła kasza- od 1,2 przez 1.3 na 1.4 kończąc i nie wiem jak to rozgryźć względem rocznika.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Za wielkiego wyboru nie masz
Z lat 2012 -2014 masz 2.0 Cvt 1.6 110KM i 1.2 TCE
Opcja najrozsadniejsza 1.6 110KM
Opcja fajniejsza 2.0 jak kupisz egzemplarz z serwisowaną skrzynią
1.2 TCE nie bral bym pod uwagę
1.4 TCE tylko 2012r i tylko pojedyncze egzemplarze bo silnik wycofane z produkcji

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(26-07-2020, 12:03)pio555 napisał(a): Za wielkiego  wyboru nie masz
Z lat 2012 -2014 masz 2.0 Cvt 1.6 110KM i 1.2 TCE
Opcja najrozsadniejsza 1.6 110KM
Opcja fajniejsza 2.0 jak kupisz egzemplarz z serwisowaną skrzynią
1.2 TCE nie bral bym pod uwagę
1.4 TCE tylko 2012r i tylko pojedyncze egzemplarze bo silnik wycofane z produkcji

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Dzięki. Chyba faktycznie najbezpieczniejszym wyborem będzie 1.6. Obecny autobus nie jest może demonem prędkości i przyspieszenia.... ale na autostradzie spokojnie 120 leci i nie ma zadyszki..... no i co istotne, jest bezawaryjny- poza bieżącym serwisem go nie dotykałem.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

(26-07-2020, 12:11)Kapitan Powolny napisał(a):
(26-07-2020, 12:03)pio555 napisał(a): Za wielkiego  wyboru nie masz
Z lat 2012 -2014 masz 2.0 Cvt 1.6 110KM i 1.2 TCE
Opcja najrozsadniejsza 1.6 110KM
Opcja fajniejsza 2.0 jak kupisz egzemplarz z serwisowaną skrzynią
1.2 TCE nie bral bym pod uwagę
1.4 TCE tylko 2012r i tylko pojedyncze egzemplarze bo silnik wycofane z produkcji

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Dzięki. Chyba faktycznie najbezpieczniejszym wyborem będzie 1.6. Obecny autobus nie jest może demonem prędkości i przyspieszenia.... ale na autostradzie spokojnie 120 leci i nie ma zadyszki..... no i co istotne, jest bezawaryjny- poza bieżącym serwisem go nie dotykałem.
Też byłem przeciwnikiem diesla. Teraz mam dwa sceniki, jeden 2ph2 2.0 16v bez LPG i drugi 3ph2 1.6dCi. uważam że 1.6dCi oraz 1.5dCi z roczników których szukasz bardzo dobrze sobie poradzą w mieście nie rujnując portfela przy tankowaniu a z pewnością odwdzięczą się dynamiką jazdy. Naprawdę warto się zastanowić. Sam chciałem szukać Scenic 3 w benzynie ale brak konkretnego silnika.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Yorgen za ten post post:
  • Lionel2000, Roming, wobli
wobli
Zarejestrowani

(26-07-2020, 12:11)Kapitan Powolny napisał(a): ale na autostradzie spokojnie 120 leci i nie ma zadyszki.....
Jak będziesz miał prędkośc maksymalną 120 to będziesz blokował prawy pas na autostradzie. Właśnie dziś wracałem z Zakopca autostradami. Tam prawy pas jedzie 140 a kto szybciej to lewym pasem. Wolniejsi sa niebespieczeństwem na autostradzie.

(26-07-2020, 16:41)Yorgen napisał(a): uważam że 1.6dCi oraz 1.5dCi z roczników których szukasz bardzo dobrze sobie poradzą w mieście nie rujnując portfela przy tankowaniu a z pewnością odwdzięczą się dynamiką jazdy. Naprawdę warto się zastanowić.
Całkowicie się zgadzam z tymi słowami. Dci jest oszczedny przy codziennej jeździe i można nim przycisnąć tam gdzie trzeba.  Ja nie widze sensu dokładania gazu do tce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2020, 17:21 przez wobli.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(26-07-2020, 17:21)wobli napisał(a):
(26-07-2020, 12:11)Kapitan Powolny napisał(a): ale na autostradzie spokojnie 120 leci i nie ma zadyszki.....
Jak będziesz miał prędkośc maksymalną 120 to będziesz blokował prawy pas na autostradzie. Właśnie dziś wracałem z Zakopca autostradami. Tam prawy pas jedzie 140 a kto szybciej to lewym pasem. Wolniejsi sa niebespieczeństwem na autostradzie.

(26-07-2020, 16:41)Yorgen napisał(a): uważam że 1.6dCi oraz 1.5dCi z roczników których szukasz bardzo dobrze sobie poradzą w mieście nie rujnując portfela przy tankowaniu a z pewnością odwdzięczą się dynamiką jazdy. Naprawdę warto się zastanowić.
Całkowicie się zgadzam z tymi słowami. Dci jest oszczedny przy codziennej jeździe i można nim przycisnąć tam gdzie trzeba.  Ja nie widze sensu dokładania gazu do tce.

Zawsze jeżdżę prawym- nie jestem okupantem lewego pasa, bo to dla mnie bezsens. Co do silnika to TCe nie biorę pod uwagę, wiem że 1.6 będzie słaby i żeby jechało trzeba będzie go kręcić- ale mam mniejsze ryzyko awarii wynikającej z przegrzania motoru, czy zdechnięcia turbiny. Mimo rozwoju technologii- w dci wciąż jest sporo elementów które jak się posypią to drenują portfel. Wiem że może demonizuję, bo auto będzie latało przeważnie w trasach, ale mimo wszystko nie jestem przekonany. Nie wiem czy jeżdżąc dieslem przy zatankowaniu za 80 zł miałbym zasięg 500 km Dry

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(26-07-2020, 12:11)Kapitan Powolny napisał(a): Dzięki. Chyba faktycznie najbezpieczniejszym wyborem będzie 1.6. Obecny autobus nie jest może demonem prędkości i przyspieszenia.... ale na autostradzie spokojnie 120 leci i nie ma zadyszki..... no i co istotne, jest bezawaryjny- poza bieżącym serwisem go nie dotykałem.
1,6 w SC I a 1,6 w SC III to dwa różne światy
o ile w SC I daje on spokojnie radę to w SC i GS III juz tak wesoło nie jest
duża masa i gabaryty SC III zabijają moc tego silnika całkowicie
o ile w mieście tego nie czuć oprócz wysokiego spalania to w trasie tak wesoło juz nie jest.
jazda autostradowa mimo 6 biegu to 140km/h i 4tys obrotów co robi podroż niekomfortową i spalanie też jest wysokie
wiadomo nie zawsze sie jeździ po autostradach.....ale szybko tym autem nie pojeździsz no chyba ,ze lubisz huk silnika i szum powietrza
mój przykład
przez chwile miałem GS2 1,6 113KM
jako,że w wszystkich kierunkach co jeżdze są expresówki lub autostrady więc szybka trasa
spalanie ok 12l LPG trasie przy jeździe 140 km/h
wokół komina ok 10L
oszczędna trasa ok 7l
miasto 12-13l
wytrzymałem rok
teraz ma 1,6 dci
masa i gabaryty podobne
spalanie trasa autostradowa ok 6,5l a komfort jazdy nieporównywalny
cykl mieszany 7,5l
trasa oszczędna ok 5l
miasto ok 8-8,5l
nawet 1,5 dci 110KM jest o niebo lepszy jesli chodzi o komfort jazdy

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • arturp, Roming, thermalfake




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości