Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zamiana 1.6 8V na 2.0 8V


goralsky
Zarejestrowani

To z pewnością pracochłonna i mocno finansowa zabawa. Taniej chyba wyjdzie kupić dwulitrówkę w budzie po lifcie w UK i zrobić przekładkę "na polską stronę". No ale jak masz czas, masz gdzie, i masz kasę to nikt takiej przeróbki Ci z głowy wybijał nie będzie. Pamiętaj też że 2,0 8V to zupełnie inna epoka niż 2,0 16V.

Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.

[Obrazek: 1231063.png]
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
goralsky napisał(a):Taniej chyba wyjdzie kupić dwulitrówkę w budzie po lifcie w UK i zrobić przekładkę "na polską stronę".
bez takich zabaw
2.0 16V po lifcie za 8 tys już kupisz więc szkoda zabawy w przekładki

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kazimierczak
Zarejestrowani

op
goralsky napisał(a):Pamiętaj też że 2,0 8V to zupełnie inna epoka niż 2,0 16V.

Czy mogę prosić o rozwinięcie wątku ? W zasadzie to z niewiadomych do końca przyczyn silniki 16V nie budziły nigdy mojej sympatii. Może powinienem zmienic o nich zdanie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Tak na szybko 16V inna kultura pracy,spalanie takie same a osiągi sporo większe

wysłano z telefonu LG L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
GaraldzRavii
Zarejestrowani

Ave.Czytam Wasze posty i chciałbym co nieco powiedzieć na ten temat.Po pierwsze jakiekolwiek przeróbki z mniejszych silników na większe(jak w tym przypadku z 16(v16) na 2.o ośmiozaworowe)daje większe możliwości do podkręcenia takiego motorka bo jest więcej możliwości(są stosunkowo mało wysilone i materiałowo i poprzez komputer) a materiały pozwalają na dużo większe pole manewru(wszelkie rozwierty zmiana tłoków,pierścieni,wału korbowego,wałków rozrządu,odchudzanie koła zamachowego czy doloty paliwa i powietrza)sprawdżcie z jakich silników robią przeróbki zawodowcy startujący w Mistrzostwach Polski w klasie N ;).Zawsze trzeba pamiętać o pierwotnym przeznaczeniu pojazdu który przerabiamy jeśli jest to np.Scenic czyli auto de facto rodzinne i do spokojnej jazdy nie oczekujmy cudów bo na aerodynamikę czy idealne rozłożenie mas pojazdu nie ma co liczyć.Po drugie sam silnik to jedynie początek przeróbki zostają zawieszenie,skrzynka biegów,przeniesienie napędu czyli sprzęgło,półosie i przeguby,hamulce,zasilanie powietrza i paliwa,układ wydechowy oraz układ kierowniczy.Z własnego doświadczenia powiem Wam że finansowo to wór bez dna np.przeróbka silnika Śkoda 1300 (V8) 65KM na 120KM przy własnej pracy i po kosztach kosztowało ponad 3500zł. i to tylko sam silnikSadWięc czy to ma sens sami oceńcie choć do trójki Czeska myśl techniczna stała w miejscu i naprawdę paliła gumę.Miny kolesi na światłach BEZCENNE

Życie to zabawa miecz kostucha albo sława.
Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

Mona też zrobić tunnig 1,6 8V. Z 87 koników można zrobić około 115.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

jestem ciekaw co przyniesie taki przyrost mocy?

Odpowiedz
GaraldzRavii
Zarejestrowani

Z prostego 1600cm. bez poważniejszych ingerencji(czytaj drastyczne i gwałtowne zmniejszenie i skrócenie żywotności silnika)do 120-130KM spokojnie można wykręcić.Ingerencja tylko w głowicę(ostry wałek,zmiana sprężyn i popychaczy zaworowych, oraz rozwiert gniazd i zmiana samych zaworów) układ dolotowy i wydechowy wtrysk pompka paliwa oraz odchudzenie koła zamachowego.Do tego zmiana pompy wody i większa chłodnica plus wentylator.Koszt około 2500zł plus robota.

Życie to zabawa miecz kostucha albo sława.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości