Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zapocenie


Zenit
Zarejestrowani

op Hej, możecie mi powiedzieć co to za rórka na górze? Cała jest tłusta jakaś... Silnik 1.4 tce.[Obrazek: eaa70b4d160aba4cab36cc2dbed4bc10.jpg][Obrazek: 9371e897a1f4b5e3a155884338233fdc.jpg]

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Wygląda mi to na element układu separatora oparów oleju, zwanego odmą. Nie wiem do końca jak jest zbudowany w 1.4 tCe, ale z tego co widzę wychodzi z bloku i kończy w dolocie zaraz przed turbiną, więc jestem przekonany, że to, to.

Odpowiedz
Zenit
Zarejestrowani

op Dzięki, chyba faktycznie to bedzie to. Przy nieszczelności może się stać coś poważnego?

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

Nie do konca to separator olejowy. Olejowy to pojedyncza rurka wychodzaca z pokrywy zaworow bezposrednio do kolektora. Na 2gim zdjeciu to ta gumowa rurka ponizej. Ten pajak to jest system odprowadzajacy pary paliwa. Idzie od zaworu evap przez pokrywe zaworow do rury za filtrem powietrza oraz do kolektora. Wiem bo mialem okazje ten pajak wymienic xD bo go polamalem. Pod ta zapocona zlaczka jest oring który pewnie dokonczyl zywota.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2018, 02:58 przez czopochrup.)

Odpowiedz
Zenit
Zarejestrowani

op Można wymieć sam oring? W necie nie widzę takiego przewodu.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(02-09-2018, 06:22)Zenit napisał(a): Można wymieć sam oring? W necie nie widzę takiego przewodu.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Wypnij przewód i sprawdź, czy i jaki tam jest oring.

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

Tu masz z katalogu części jak to wygląda + numer części. Jak dobrze pamiętam koło 250 zł to kosztuje cały pająk. Ale tobie wystarczy wymienić oringa. Dobra rada, odczep wszystkie połączenia dobrze :Thumbup mi właśnie jedno się nie odczepiło dobrze i klaps pękła rurka która idzie od twojego zapocenia do rury za filtrem (plastik po tylu latach był bardzo sztywny i kruchy). Po odpięciu spokojnie idzie wszystko wyciągnąć na zewnątrz i wyciągnąć oringa żeby go dokupić w motoryzacyjnym. Najlepiej oring odporny na oleje/paliwo no i wiadomo temperaturę. Zwykły czarny od biedy też może być ;)

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • Highwayman1990, TomaszB, Zenit
Zenit
Zarejestrowani

op
(02-09-2018, 10:09)czopochrup napisał(a): Tu masz z katalogu części jak to wygląda + numer części. Jak dobrze pamiętam koło 250 zł to kosztuje cały pająk. Ale tobie wystarczy wymienić oringa. Dobra rada, odczep wszystkie połączenia dobrze :Thumbup mi właśnie jedno się nie odczepiło dobrze i klaps pękła rurka która idzie od twojego zapocenia do rury za filtrem (plastik po tylu latach był bardzo sztywny i kruchy). Po odpięciu spokojnie idzie wszystko wyciągnąć na zewnątrz i wyciągnąć oringa żeby go dokupić w motoryzacyjnym. Najlepiej oring odporny na oleje/paliwo no i wiadomo temperaturę. Zwykły czarny od biedy też może być ;)
O Panie, dzięki Ci :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości