Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zaślepianie egr


kula891
Zarejestrowani

op Witam,
posiadam sIIphI 2005r 1.9dti 120km i mam problem prawdopodonie z zaworem egr tzn kiedy kupilem samochod zawor byl 
juz zaslepiony blaszka i wszystko bylo w porzadku tylko wywalalo blad i na postoju smierdzialo w kabinie spalinami.
Na przegladzie powiedzieli ze jest jakas nieszczelnosc i zebym to zrobil mechanik luknol i powiedzial ze opaska od elastycznej rury byla luzna i dociagnol i powinno byc git...
blad zniknal nie smierdzialo po nagrzaniu silnika znowu zaczelo smierdziec i blad wyskoczyl.
stwiedzilem ze sam to zrobie nie bede placl komus ;D zalatwilem opaske zaciskowa od innej rury zasilikowalem nalozylem odpalilem spoko przegazowalem nie spoko Down
wyciagnolem blaszke zaslepiajaca do egr i nie smierdzi blad jest ale kopci na bialo na jalowym biegu a jak na nagrzanym depne to chmura i siwo za mna.


pytanie do wszystkich 
zaslepiac ?
naprawiac?
co robic?
jak zaslepie to jak usunac blad???

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2020, 19:42 przez pio555.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Chmura i siwo, sprawdź turbo.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(23-12-2020, 08:49)twilk7 napisał(a): Chmura i siwo, sprawdź turbo.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Albo pęknięta chłodniczka egr na co by wskazywał zapach spalin w kabinie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
itek
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano na zimnym po zapaleniu dają niebieski dym.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • adi84
kszyba
Zarejestrowani

Bzdury, zaślepienie egr nie powoduje żadnego dymienia ani smrodu. Jeżdżę ze trzy lata z blaszką i silnik 1.9 120 chodzi jak bajka.
Usterka jest gdzie indziej.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:
  • scrabi, Wojtgda
scrabi
Zarejestrowani

Potwierzam.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Tez mialem zaslepiony egr mimo ze mialem sprawny bo po prostu na zaslepionym duzo.lepiej sie zbierał i zadnego dymu nie było no ale jak mialem sprawny silnik i turbo

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Egr w Twoim silniku zaślepienie nie robi żadnego błędu. Smród w kabinie na 90% peknieta rurka doprowadzająca spaliny do egr. Miałem to samo....
A reszta to sprawa silnika

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kula891
Zarejestrowani

op
(23-12-2020, 08:49)twilk7 napisał(a): Chmura i siwo, sprawdź turbo.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

sprezarka nowka wymieniona kilka miesiecy temu...

(03-01-2021, 11:12)Mati napisał(a): Egr w Twoim silniku zaślepienie nie robi żadnego błędu. Smród w kabinie na 90% peknieta rurka doprowadzająca spaliny do egr. Miałem to samo....
A reszta to sprawa silnika

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

sprawdzalem okazalo sie ze rurka cala ale nie trzyma opaska zaciskowa 
niedlugo zamowie zaslepki i zaslepie egr...

(23-12-2020, 19:45)itek napisał(a): Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano na zimnym po zapaleniu dają nie
kopci tylko w wyjatkowych sytuacjach, nie wazne czy zinmy czy goracy 
czasem jak depne to przy 3-4tys obrotow pusci chmure ale czarnego dymu.
tj przewaznie na 2 biegu jak chce sie szybko rozpedzic...
a chcialbym zapytac was jeszcze o spalanie?
wczesniej mailek focusa mk1 i za 50 zl robilem spokojnie 150km i wcale oszczednie nie jezdziem...
tu teraz przy cenie 4,9zl czyli niecale 11l za 50 zl to udalo mi sie zrobic max 120km.
a spalanie nicy 7,4l\100

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2021, 02:20 przez kula891.)

Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

Zaślepiać czy nie? 110km 1.5dci? Błędów nie będzie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości