Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zaslepienie egr w 1.6 dci


Michał Matera
Zarejestrowani

op Witam nie znalazłem podobnego tematu. Więc jak to ma się w 1.6 dci. Słyszałem kilka opinii. Odrazu mówię nie znam się na tym i chciałbym dowiedzieć się czy ma to rację bytu. Plusy i minusy tego zabiegu o ile w ogóle ma to sens

Odpowiedz
FanRenault89
Zarejestrowani

Różnie na to silniki reagują jedne znoszą to nieźle a inne nie.Bo wzrasta temperatura w układzie dolotowym,więc ja bym tego nie robił ale jak ty uważasz

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(07-12-2019, 09:56)Michał Matera napisał(a): Plusy i minusy tego zabiegu o ile w ogóle ma to sens
w/g mnie sensu brak
zawór EGR się zaślepia jak przestaje działać bo nigdy nie był serwisowany....

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

op Ja się dużo nie znam na tym dlatego stąd mój post. Mi wytlumaczono lopatologicznie " to tak jakbyś dwa razy zaciągnął się tym samym dymem z papierosa" więc przetłumaczyłem sobie ze to nie za ciekawe rozwiązanie. Stąd moje pytanie ale jeśli mówicie nie ruszać to tak zrobię

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Michał Matera za ten post post:
  • Tommy786
Neonixos666
Zarejestrowani

To nie stare 1.9 TDI żeby tu egr zaślepiać. R9M ma dwa egr jeden puszcza gorące spaliny bezpośrednio do kolektora prze otwór w głowicy z kolektora wydechowego do ssącego. Drugi układ jest z chłodniczką wody, tak ostudzone spaliny są podawane przed sprężarkę. Nie tykał bym tego układu bo podejrzewam że wywaliło by to błąd a nie wiadomo jak na to zareagował by DPF.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • Michał Matera




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości