Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zawór odmy 1,9 dCi 102 km


roman123
Zarejestrowani

op Witam, Nie mogę znaleźć nigdzie na forum informacji o zaworze odmy w dCi Scenic I ph II. Wiecie może gdzie on się znajduje? W Sc II jest na przewodzie:
[Obrazek: 9237e2bd6e0a.jpg]
Ja natomiast mam tylko przewód:
[Obrazek: 9d6875f2acad.jpg]

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale prawdopodobnie w SI 102KM nie było tego zaworu

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja również u siebie nie widziałem tego zaworu Biggrin

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op No chyba macie rację. Wymieniałem turbinę i przy okazji czyściłem wszystko. Zastanawiało mnie czy zawór nie jest gdzieś w odmie. Ale niczego tam nie zauważyłem. Trochę szkoda że cały syf z odmy leci wprost do dolotu. Wiem że niektórzy zaślepiają króciec w dolocie a wężyk z odmy wyprowadzają pod auto. Może nie ekologiczne ale... Biggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
roman123 napisał(a):a wężyk z odmy wyprowadzają pod auto
albo w butelkę Biggrin która to dynda sobie przywiązana.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Należy trzymać poziom oleju nawet po wymianie w połowie stanu,a nie będzie ubytków oleju.I odma nie wyrzuci do turbiny....nawet przy "sportowej jeździe"...

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

To moze dlatego facet od ktorego kupilem megi wymienil olej i wlal 3.5l zamiast 4.5 i mowil ze tak zawsze mechaniku mu robil i twierdzil ze bedzie lepiej?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op Coś w tym jest. Miałem kiedyś w firmie Mastera dci do którego kierowcy wciąż dolewali olej bo było na min. Jakiś mechanik nam doradził że jeśli tak ma, to dolewać dopiero jak będzie 1 cm poniżej min ale tylko do poziomu min. No i auto przestało brać olej. Wcześniej na tyś km dolewali 1,5 litra a potem litr na 10 tyś km. Miałem trochę obawy ale przebujał się prawie pół miliona bezproblemowo. Ten silnik zwyczajnie spalał wszystko co było powyżej poziomu min. Śmialiśmy się że ma za krótki bagnet. (a był dobry- sprawdzane!)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości