op
Witam, Nie mogę znaleźć nigdzie na forum informacji o zaworze odmy w dCi Scenic I ph II. Wiecie może gdzie on się znajduje? W Sc II jest na przewodzie:
Ja natomiast mam tylko przewód:
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale prawdopodobnie w SI 102KM nie było tego zaworu
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM /// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
No chyba macie rację. Wymieniałem turbinę i przy okazji czyściłem wszystko. Zastanawiało mnie czy zawór nie jest gdzieś w odmie. Ale niczego tam nie zauważyłem. Trochę szkoda że cały syf z odmy leci wprost do dolotu. Wiem że niektórzy zaślepiają króciec w dolocie a wężyk z odmy wyprowadzają pod auto. Może nie ekologiczne ale...
roman123 napisał(a):a wężyk z odmy wyprowadzają pod auto
albo w butelkę która to dynda sobie przywiązana.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM /// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Należy trzymać poziom oleju nawet po wymianie w połowie stanu,a nie będzie ubytków oleju.I odma nie wyrzuci do turbiny....nawet przy "sportowej jeździe"...
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
To moze dlatego facet od ktorego kupilem megi wymienil olej i wlal 3.5l zamiast 4.5 i mowil ze tak zawsze mechaniku mu robil i twierdzil ze bedzie lepiej?
op
Coś w tym jest. Miałem kiedyś w firmie Mastera dci do którego kierowcy wciąż dolewali olej bo było na min. Jakiś mechanik nam doradził że jeśli tak ma, to dolewać dopiero jak będzie 1 cm poniżej min ale tylko do poziomu min. No i auto przestało brać olej. Wcześniej na tyś km dolewali 1,5 litra a potem litr na 10 tyś km. Miałem trochę obawy ale przebujał się prawie pół miliona bezproblemowo. Ten silnik zwyczajnie spalał wszystko co było powyżej poziomu min. Śmialiśmy się że ma za krótki bagnet. (a był dobry- sprawdzane!)