Zmiana manualnej klimy na klimatronic


scrabi83
Zarejestrowani

Witajcie.Powiedzcie mi czy da się w miarę normalny i niedrogi sposób zmienić manualna klime na klimatronic? Co bym musiał kupić z części i czy samemu da rade?
Jesli jest gdzieś podobny temat to prosze o przeżucienie go , bo szukałem ale 0 rezultatów.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Wszystko się da.... tylko czy się opłaca bo w/g mnie nie

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2015, 18:07 przez pio555.)

Odpowiedz
bartas
Junior Administratorzy

Do rozebrania pół auta i kupa kasy do wydania. Wg. mnie nie opłacalne i nie warto.

Oprócz panelu sterującego trzeba zamontować czujnik temperatury w lusterku wewnętrznym, zewnętrznym, nasłonecznienia w desce rozdzielczej itd. itp - zapewne dużo więcej rzeczy do zrobienia. Kilka kabli zapewne trzeba dorobić, całość zaprogramować.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bartas za ten post post:
  • scrabi83
scrabi83
Zarejestrowani

(26-02-2015, 18:19)bartas napisał(a): Do rozebrania pół auta i kupa kasy do wydania. Wg. mnie nie opłacalne i nie warto.

Oprócz panelu sterującego trzeba zamontować czujnik temperatury w lusterku wewnętrznym, zewnętrznym, nasłonecznienia w desce rozdzielczej itd. itp - zapewne dużo więcej rzeczy do zrobienia. Kilka kabli zapewne trzeba dorobić, całość zaprogramować.
oki czyli ogólni kupa roboty kasy.W takim układzie nawet nic nie będe kombinował.
Temat mozna uznać za zakończony ,można zamknąć.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
Asia
Moderatorzy

Nie zamykamy tematów technicznych Biggrin

Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kuna
Zarejestrowani

A ja nie bardzo tęsknię za klimatronikiem wolę manual. W passacie miałem i wada tego rozwiązania dotyczy specyficznej sytuacji mianowicie kiedy już mamy wychłodzone wnętrze do ustawionego poziomu np 22 a na dworze jest ok 30 lub więcej to podczas długiej podróży z kompletem pasażerów klima wpuszczała troszkę schłodzone powietrze ale odczuwało się w nim dużo wilgoci. Wynika to ze specyfiki działania klimy otóż jeśli jest już osiągnięta temperatura wnętrza to sprężarka nie osiąga maks ciśnienia tylko idzie na "pół gwizdka" co powoduje że, parowniku wytrąca się woda. W manualu natomiast sprężarka chodzi na max ciśnienie cały czas więc jeśli jest sprawna to potrafi zamrozić parownik. Ustawienie temperatury w manualu odbywa się dopuszczeniem ciepłego powietrza w całym zakresie regulacji a w klimatroniku dopiero przy wyższych ustawieniach temperatur np w okresie jesieni.
Jest natomiast różnica w zużyciu paliwa na korzyść klimatronika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kuna za ten post post:
  • Highwayman1990
Patrys4891
Junior Administratorzy

Czy jesteś pewny tych informacji?
Ja co prawda nie studiowałem jak to jest w szczeniakach ani innych nowszych samochodach, ale za to wiem jak jest to zrobione w Safrane.
Jest tam tzw mieszalnik. Jest tam komora z nagrzewnicą, przez którą zawsze płynie płyn chłodniczy oraz komora z parownikiem od klimy. Sprężarka może być włączona lub nie. jak w manualu.
Regulacja temperatury odbywa się przez odpowiednie sterowanie przepływem powietrza przez te dwie komory w takich proporcjach, żeby uzyskać żądaną temperaturę.

W manualnej klimatyzacji zamknij sobie obieg na wewnętrzny a po jakimś czasie otwórz. Też będziesz miał wilgotne powietrze.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Wiem, że w Paskach B5 narzekano na climatronic, że jeszcze nie dopracowany itp. itd., może właśnie o to chodziło. Ja tam wilgoci nie odczuwam nawet przy różnicy 10+°C między zewnątrz a wewnątrz, choć ostatnio na automacie szyby parowały mi podczas przejazdu o 3 - 4 rano przez Puszczę Piską (wpadałem w pasma mgły i chwila moment para na szybie).

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości