Garfieldd
9
0
0
0
SC II ph I
2005
dCi 110KM, od 2013
Pilica, Radom, Poland
op
Witam.
Niestety w ostatnim czasie zaczął znikać w litrach. Auto po regeneracji turbiny, początkowo idealnie lecz przez ostatnie kilkaset kilometrów zaczął znikać olej i to dolałem już 3 litry, a mam przejechane niecałe 2k kilometrów.
Co może być tego przyczyną? Objawów poza znikającym olejem brak. Nigdzie nie cieknie, nie dymi nadmiernie, nie wyrzuca oleju, moc ma taką jaka była wcześniej, jedynie w spalinach czuć olej.
Mechanik mówi że to mogą być uszczelniacze na prowadnicach zaworowych, dziś bierze się za naprawę. Ale mam pytanie.. jak sądzicie czy to może być to, czy też jest inna przyczyna?
PS: silnik 1.5 dci
Pozdrawiam
•
maciej1486
20,832
22
2242
237
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Obstawiam teorie mechanika lub pierscienie. Przed tym sprawdz stan odmy i poczytaj o podobnym problemie z olejem na forum.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Patrys4891
7,929
16
2293
666
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 26-02-2016, 13:58
Czy przy okazji regeneracji turbiny było robione coś jeszcze? Coś wymieniane w okolicach turbiny lub czyszczone?
Jeżeli nie, to moim zdaniem turbina znów padła.
•
pawelli
870
6
98
142
INNY
2004
INNY
OFFLINE
pawelli
Zarejestrowani
— 26-02-2016, 14:19
•
haszczurur
2,415
22
682
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
A ile samochód ma ogólnie przejechane kilometrów i co było powodem regeneracji turbiny?
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-02-2016, 14:29
Obstawiam tylko turbine
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Powrót do tego samego mechanika wyjmować i oddać turbine na gwarancji
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 14:30 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Garfieldd
9
0
0
0
SC II ph I
2005
dCi 110KM, od 2013
Pilica, Radom, Poland
op
(26-02-2016, 13:58)Patrys4891 napisał(a): Czy przy okazji regeneracji turbiny było robione coś jeszcze? Coś wymieniane w okolicach turbiny lub czyszczone?
Jeżeli nie, to moim zdaniem turbina znów padła. Czyszczony katalizator, i jakieś przewody. Aktualnie w wydechu raczej zero oleju.
(26-02-2016, 14:28)haszczurur napisał(a): A ile samochód ma ogólnie przejechane kilometrów i co było powodem regeneracji turbiny?
250 tyś km. Rocznik 2005.
Rozwalona + wywalała olej do wydechu i zawaliła cały katalizator (Oczywiście poprzedni właściciel tak zrobił, ja kupiłem samochód z rozwaloną turbiną i robił go mój mechanik).
Turbina ze zmienną geometrią, regenerowana w Mielcu.
•
Patrys4891
7,929
16
2293
666
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 26-02-2016, 15:10
Ja ostatnio rozmawiałem w serwisie specjalizującym się we "francuzach" o tym że w moim firmowym clio lekko cieknie turbina.
Ja już nie pamiętam szczegółów, ale w skrócie opowiedział mi co należy zrobić dookoła turbiny przy jej wymianie/regeneracji, bo jak się tego nie zrobi to potem turbina może znów paść.
Nie przywiązywałem do tego wagi bo to nie moje, nie ja płacę i nie ja decyduję i nie zapamiętałem szczegułów niestety.
Może w Twoim przypadku było tak że zrobili turbinę, katalizator a przyczyna uszkodzenia turbiny została i teraz znów uszkodziła turbinę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 15:10 przez Patrys4891.)
•
Garfieldd
9
0
0
0
SC II ph I
2005
dCi 110KM, od 2013
Pilica, Radom, Poland
op
być może, ale czy nie powinno być wtedy jakiś obiawów? np spadku mocy? Powinien chyba kopcić na niebiesko, spadek mocy.. natomiast nic takiego nie zauważyłem
•
maciej1486
20,832
22
2242
237
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Jezeli ktos oddawał turbine na gwarancje to wie zeby ją uznali to nie taka prosta droga...
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
|