Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Znikający olej


Garfieldd
Zarejestrowani

op Witam.
Niestety w ostatnim czasie zaczął znikać w litrach. Auto po regeneracji turbiny, początkowo idealnie lecz przez ostatnie kilkaset kilometrów zaczął znikać olej i to dolałem już 3 litry, a mam przejechane niecałe 2k kilometrów.
Co może być tego przyczyną? Objawów poza znikającym olejem brak. Nigdzie nie cieknie, nie dymi nadmiernie, nie wyrzuca oleju, moc ma taką jaka była wcześniej, jedynie w spalinach czuć olej.
Mechanik mówi że to mogą być uszczelniacze na prowadnicach zaworowych, dziś bierze się za naprawę. Ale mam pytanie.. jak sądzicie czy to może być to, czy też jest inna przyczyna?
PS: silnik 1.5 dci 

Pozdrawiam

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Obstawiam teorie mechanika lub pierscienie. Przed tym sprawdz stan odmy i poczytaj o podobnym problemie z olejem na forum.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Czy przy okazji regeneracji turbiny było robione coś jeszcze? Coś wymieniane w okolicach turbiny lub czyszczone?
Jeżeli nie, to moim zdaniem turbina znów padła.

Thumbup
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

też tak mi się wydaje

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

A ile samochód ma ogólnie przejechane kilometrów i co było powodem regeneracji turbiny?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Obstawiam tylko turbine

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Powrót do tego samego mechanika wyjmować i oddać turbine na gwarancji

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 14:30 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Garfieldd
Zarejestrowani

op
(26-02-2016, 13:58)Patrys4891 napisał(a): Czy przy okazji regeneracji turbiny było robione coś jeszcze? Coś wymieniane w okolicach turbiny lub czyszczone?
Jeżeli nie, to moim zdaniem turbina znów padła.
Czyszczony katalizator, i jakieś przewody. Aktualnie w wydechu raczej zero oleju.
(26-02-2016, 14:28)haszczurur napisał(a): A ile samochód ma ogólnie przejechane kilometrów i co było powodem regeneracji turbiny?

250 tyś km. Rocznik 2005. 
Rozwalona + wywalała olej do wydechu i zawaliła cały katalizator (Oczywiście poprzedni właściciel tak zrobił, ja kupiłem samochód z rozwaloną turbiną i robił go mój mechanik).
Turbina ze zmienną geometrią, regenerowana w Mielcu.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Ja ostatnio rozmawiałem w serwisie specjalizującym się we "francuzach" o tym że w moim firmowym clio lekko cieknie turbina.
Ja już nie pamiętam szczegółów, ale w skrócie opowiedział mi co należy zrobić dookoła turbiny przy jej wymianie/regeneracji, bo jak się tego nie zrobi to potem turbina może znów paść.
Nie przywiązywałem do tego wagi bo to nie moje, nie ja płacę i nie ja decyduję i nie zapamiętałem szczegułów niestety.
Może w Twoim przypadku było tak że zrobili turbinę, katalizator a przyczyna uszkodzenia turbiny została i teraz znów uszkodziła turbinę?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 15:10 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Garfieldd
Zarejestrowani

op być może, ale czy nie powinno być wtedy jakiś obiawów? np spadku mocy? Powinien chyba kopcić na niebiesko, spadek mocy.. natomiast nic takiego nie zauważyłem Sad

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jezeli ktos oddawał turbine na gwarancje to wie zeby ją uznali to nie taka prosta droga...

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości