Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zsuwający się pasek wielorowkowy


Adrian Wójcik
Zarejestrowani

op Witam,

Dziś kolejny problem ze Scenikiem Biggrin
W czasie jazdy spadł mi pasek wielorowkowy. Pasek założylem zgodnie ze sztuką, odpalam i po chwili widać że pasek już się zsuwa z napinacza w stronę silnika, co może być przyczyną? Sama rolka napinacza? Napinacz? 
Dodatkowo mimo założonego paska auto nie przełącza się na lpg...brakuje jakiegoś warunku, podejżewam że płyn chłodzący nie jest pompowany, tylko czemu skoro pasek jest założony i wszystkie koła chodzą?

Mam 7 koł, jedno na dole silnika od strony kabiny bardzo ciężko sie przekręca, czy to prawidłowe? Na zdjeciu oznaczony jako cs

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2021, 12:23 przez Adrian Wójcik.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(13-05-2021, 12:22)Adrian Wójcik napisał(a): Witam,

Dziś kolejny problem ze Scenikiem Biggrin
W czasie jazdy spadł mi pasek wielorowkowy. Pasek założylem zgodnie ze sztuką, odpalam i po chwili widać że pasek już się zsuwa z napinacza w stronę silnika, co może być przyczyną? Sama rolka napinacza? Napinacz? 
Dodatkowo mimo założonego paska auto nie przełącza się na lpg...brakuje jakiegoś warunku, podejżewam że płyn chłodzący nie jest pompowany, tylko czemu skoro pasek jest założony i wszystkie koła chodzą?

Mam 7 koł, jedno na dole silnika od strony kabiny bardzo ciężko sie przekręca, czy to prawidłowe? Na zdjeciu oznaczony jako cs

Może zaciera Ci się pompa wody. Stąd brak obiegu płynu chłodniczego - co za tym idzie nie przełącza się na LPG. UWAŻAJ ! Ja pożegnałem się z moim Espace z tym samym motorem bo zerwany pasek wkręcił się w rozrząd ! To bardzo częsta usterka !

CS - to koło pasowe wału. Ręką ciężko je przekręcić.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2021, 12:46 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Adrian Wójcik
Zarejestrowani

op
(13-05-2021, 12:44)PunkRock86 napisał(a):
(13-05-2021, 12:22)Adrian Wójcik napisał(a): Witam,

Dziś kolejny problem ze Scenikiem Biggrin
W czasie jazdy spadł mi pasek wielorowkowy. Pasek założylem zgodnie ze sztuką, odpalam i po chwili widać że pasek już się zsuwa z napinacza w stronę silnika, co może być przyczyną? Sama rolka napinacza? Napinacz? 
Dodatkowo mimo założonego paska auto nie przełącza się na lpg...brakuje jakiegoś warunku, podejżewam że płyn chłodzący nie jest pompowany, tylko czemu skoro pasek jest założony i wszystkie koła chodzą?

Mam 7 koł, jedno na dole silnika od strony kabiny bardzo ciężko sie przekręca, czy to prawidłowe? Na zdjeciu oznaczony jako cs

Może zaciera Ci się pompa wody. Stąd brak obiegu płynu chłodniczego - co za tym idzie nie przełącza się na LPG. UWAŻAJ ! Ja pożegnałem się z moim Espace z tym samym motorem bo zerwany pasek wkręcił się w rozrząd ! To bardzo częsta usterka !

CS - to koło pasowe wału. Ręką ciężko je przekręcić.

Pasek wydaje sie w stanie dobrym, był wymieniany jakieś 20tys temu... te dwie rzeczy stały się w jednej chwili, ale pasek zsuwa sie z napinacza, tylko czy to ewidentnie wskazuje napinacz? 
Dodam ze po zalozeniu paska i odpaleniu napinacz skakał z odchyłami około pól cm w jedna i w druga

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Jeśli na alternatorze masz zamontowane koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym to podskakiwanie napinacza może oznaczać uszkodzenie tego sprzęgła...

Jeśli nie ma sprzęgła to sprawdź napinacz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2021, 13:14 przez marecky.)

Odpowiedz
Adrian Wójcik
Zarejestrowani

op
(13-05-2021, 13:13)marecky napisał(a): Jeśli na alternatorze masz zamontowane koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym to podskakiwanie napinacza może oznaczać uszkodzenie tego sprzęgła...

Jeśli nie ma sprzęgła to sprawdź napinacz

Podpowiesz jak sprawdzić poprawność działania tego sprzęgiełka?

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Trzeba zdjąć pasek i próbować kręcić kołem pasowym alternatora tak gwałtownie w jedną i w drugą stronę. Jeśli jest sprawne to w jedną stronę będzie terkotać a w drugą kręcić na sztywno. Jeśli jest uszkodzone to w obie strony kręci sztywno.
Ale najpierw sprawdź czy w ogóle masz to sprzęgiełko

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:
  • Adrian Wójcik
Adrian Wójcik
Zarejestrowani

op Wydaje mi się że w obie strony kręci się tak samo, bez odgłosu i luźno, ale czy mam to sprzęgiełko to pojęcia nie mam, jak to sprawdzić?

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Jak jest sprzęgiełko to na kole pasowym powinien być taki plastikowy dekielek (od strony śruby). Jak nie ma to jest nakrętka co trzyma koło na wirniku

To kręcenie to trzeba wykonać bardzo gwałtownie ("zrywnie") w jedną i drugą stronę

Tu masz pokazane jak to sprawdzić
https://www.youtube.com/watch?v=PKh9QWeR3U8

Jeśli nie ma sprzęgiełka to jest zwykła nakrętka 6-kątna

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2021, 14:01 przez marecky.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości