Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

amortyzatory; dziwny skręt


RafałQ
Zarejestrowani

op Witam. W sumie mam dwie sprawy ale napiszę w jednym miejscu. Pierwsza to dziwne zdarzenie jakie miało miejsce. Ostatnio podczas skrętu w lewo, takiego >90st poczułem że koła jakby nie chcą wrócić na prosto, to znaczy jak wychodziłem z zakrętu i chciałem odbić kierownica to poczułem chwilowy opór, (tak jakby kolano przegięte w drugą stronę, nie wiem czy ktoś zrozumie, ciężko to wytłumaczyć). Mam wrażenie że poczułem to z lewej strony. Sytuacja trwała chwile przyhamowałem i dojechałem do domu, niby wszystko było ok. W domu zdjąłem koło obejrzałem wszystko i nie znalazłem nic podejrzanego (już podejrzewałem że wysunęła się jakimś cudem półoś(!)). Jedyne co zaobserwowałem to to że przy maksymalnym skręcie, drążek kierowniczy jest w lini prostej z mocowaniem na zwrotnicy. czy jest możliwe że chwilowo wychylił się w drugą stronę? Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co może być nie tak?
Druga sprawa to pytanie o diagnostykę amortyzatora. Wymieniałem ostatnio poduszkę mcpersona i podczas wymiany zaobserwowałem że siłownik amortyzatora podczas trzymania go pionowo sam wsuwa się do środka, tak że miałem problem z załapaniem nakrętki od góry, bo non stop się wsuwał! Czy to oznacza że jest w stanie agonalnym? Dodam też że przed wymianą poduszki słyszalne były stuki właśnie na mocowaniu u góry, szczególnie przy ruszaniu gdy samochód dostawał wibracji to strasznie się w tym miejscu tłukło. Po wymianie ustało na max dwa dni, teraz sytuacja wróciła. Czy to znaczy że mam wywalić amortyzatory czy szukać gdzie indziej? Amorki mam trzeci rok, firmy meyle. Pozdrawiam

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Jeżeli chodzi o pierwszy przypadek to czy towarzyszyły temu jakieś dzwięki. Przyczyn może być bardzo duzo od padającej przekładni po blokujące się łożyska na MacPhersonach.
Przypadek z amortyzatorem to normalna sprawa. Amortyzatory które masz są bez gazu, abo poprostu gas z nich uleciał.
Tak więc tłoczysko wsuwa się do korpusu pod wpływem własnego ciężaru.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lionel2000 za ten post post:
  • RafałQ
Jurek
Zarejestrowani

Moim zdaniem amortyzator który nie utrzymuje ciężaru tłoczyska to 1000% złom .

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

(26-08-2021, 15:50)Jurek napisał(a): Moim zdaniem amortyzator który nie utrzymuje ciężaru tłoczyska to 1000% złom .
@ Jurek jeżeli amortyzator jest olejowy a nie olejowo gazowy to tłoczysko będzie się wsuwało nawet w nowym amortyzatorze.
To jest zupełnie zwyczajny objaw i jeszcze o niczym nie świadczy.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Lionel2000 tak ale jeśli z gazowego uciekł gaz to szmelc.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(26-08-2021, 14:44)Lionel2000 napisał(a): Przyczyn może być bardzo duzo od padającej przekładni po blokujące się łożyska na MacPhersonach
łożyska wymienione dwa tygodnie temu
(26-08-2021, 18:16)Lionel2000 napisał(a): jeżeli amortyzator jest olejowy a nie olejowo gazowy
amortyzatory są olejowe
kurcze a co może tak tłuc przy ruszaniu gdy auto dostaje lekkich wibracji? Słychać właśnie z okolic amorka, obejrzałem wszystko niby jest ok , luzów nigdzie nie ma...

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

@ RafałQ byłeś może na SKP? Jeżeli nie to warto pojechać i sprawdzić na szarpakach. Wyeliminujesz hałas z zawieszenia.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(27-08-2021, 08:21)Lionel2000 napisał(a): byłeś może na SKP?
byłem, zawieszenie jest ok, nawet z brechą sprawdzaliśmy wszystko

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

W taki razie sprawdzaj dalej sanki, przekładnia czy się nie poluzowały śruby. Poduszki silnika, skrzyni, gumy na drążku stabilizacyjnym.
To stukanie występuje na zimnym czy ciepłym silniku?

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(27-08-2021, 09:21)Lionel2000 napisał(a): To stukanie występuje na zimnym czy ciepłym silniku?
bez znaczenia

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości